golkhane 01توركمن نيوز- اخبار گنبد: رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: طرح بزرگ گلخانه ۲۰۴ هکتاری با ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهرستان گنبدکاووس احداث می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، مختار مهاجر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح بزرگ گلخانه 204هکتاری در زمینی به مساحت 400هکتار در روستای گوزنی‌تپه شهرستان گنبدکاووس احداث می‌شود.

وی افزود: برای اجرای این طرح حدود 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که شرکت سوئیسی اسپانیایی از طریق فایناس 80 درصداعتبار آن را تامین می‌کند و 20درصد اعتبار ساخت گلخانه را طرف ایرانی سرمایه‌گذاری می‌کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان تصریح کرد: تفاهم‌نامه اولیه این پروژه به اتمام رسیده و قرارداد نهایی آن هفته آینده در محل بانک bcs اسپانیا که بیشترین سهامدار آن سوئیس است منعقد می‌شود.

مهاجر تولید 500تن سیفی جات (گوجه فرنگی، خیار و فلفل) در هر هکتار را از ویژگی‌های این طرح اعلام کرد و افزود: با بهره برداری از این سرمایه‌گذاری برای 2 هزار و 300 نفر به صورت مستقیم و 6 هزار نفر غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.

وی همچنین از دستور ویژه استاندار گلستان به  اداره  گاز، آب منطقه‌ای، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی گلستان مبنی بر صدور استعلامات پروانه ساختمانی در یک هفته خبرداد و افزود: کار ساخت این گلخانه از شهریور ماه  95 عملیاتی می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با اشاره به اهمیت کشت گلخانه ای گفت: در کشت گلخانه‎ای در مصرف آب 20 درصد صرفه جویی می شود و استان گلستان با بررسی‎های انجام شده شرایط لازم را برای توسعه سیستم گلخانه‎ای به لحاظ اشعه تابش و طول اشعه  را داراست.

مهاجر با اشاره به اهمیت کشت گلخانه‌ای گفت: در کشت گلخانه‎ای در مصرف آب 20 درصد صرفه جویی می شود و استان گلستان با بررسی‎های انجام شده شرایط لازم را برای توسعه سیستم گلخانه‎ای به لحاظ اشعه تابش و طول اشعه را داراست./ تسنيم

با کانال تلگرامی « شبکه خبر» همراه شوید

 

مطالب مرتبط:

ماجرای جراحی اشتباهی دست چپ کودک ۲ ساله به جای راست در اصفها

رئیس جمهوری ترکمنستان، این بار در نقش یک کماندو ظاهر شد

حضور فوتبالیست گلستانی در مسابقات زیر 19 سال دختران آسیا

کشف ۱۰۵ کیلوگرم مواد مخدر در کیسه‌های برنج در استان گلستان

وقوع خشکسالی های بسیار شدید در استان گلستان

دستگیری کلاهبردار به جعل ۴۰ فقره مجوز انشعاب گاز و آب در گرگ

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram