Gomrok2تورکمن نیوز - اخبار ویژه گنبد: مدیرکل گمرک استان گلستان گفت: در راستای مبارزه با موادمخدر، ایکس‌ری کانتینری و سگ‌های مواد یاب در گمرک اینچه برون استان گلستان مستقر می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی اکبر شامانی ظهر امروز در چهارمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: مرز اینچه‌برون و گمرک استان گلستان یکی از مرزهای مهم ترانزیت و صادرات است که نگاه ویژه استان گلستان و شهرستان تجهیز مرز به سیستم‌های کنترل جدید است.

وی افزود: از سال گذشته 2 مقوله در بحث تجهیز در دستور کار داشتیم که یا رایزنی‌های انجام شده، دیروز در پایتخت 20 میلیارد تومان برای خرید دستگاه ایکس‌ری کانتینری تخصیص یافت و قرار است در یک یا 2 هفته آینده جانمایی سایت آن انجام شده و در دی یا بهمن ماه این دستگاه استقرار یابد.

مدیرکل گمرک استان گلستان موضوع بعدی را سگ موادیاب اعلام کرد و گفت: یکی از سیستم‌هایی که سریع جواب خواهد داد سگ موادیاب است و در این مقوله قرار است 2 مربی به مدت یک‌ماه در تهران آموزش لازم را دیده و اوایل شهریور ماه این 2 مربی به همراه 2 سگ موادیاب که هر یک به ارزش 80 میلیون تومان خواهد بود، شروع به فعالیت می‌کنند.

شامانی ادامه داد : این سگ‌ها به همراه مربی در هر کجای استان گلستان که نیاز به آنها باشد حضور خواهند یافت.

رئیس بهزیستی شهرستان گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: برای توانمندسازی محله اسلام‌آباد گنبدکاووس 20 میلیون تومان با رویکرد اجتماع محور در نظر گرفته شده است.

محمدرضا شهورادی افزود: قرار بود در این محله پایگاه خدمات اجتماعی دایر شود که متاسفانه در یک‌سال گذشته اعتباری در نظر گرفته نشده و اگر این پایگاه دایر شود روستاهای افغان آباد ، قلندرآباد نیز تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

رئیس مرکز بهداشت در این جلسه گفت: شیفت عصر مرکز دولتی ترک اعتیاد دایر شد و این مرکز به جز ساعات اداری 8 تا 12 در ساعات 12 تا 4 عصر نیز خدمات‌دهی انجام می‌دهد.

فرهاد بدیعی افزود: 16 مرکز TIC و مرکز درمان و آموزش در شهرستان وجود دارد و در محله اسلام‌آباد گنبدکاووس هم 180 نفر در موضوع پیشگیری از اعتیاد آموزش‌های لازم را دیده و 5 نفر به صورت رایگان در بخش زنان و زایمان خدمات‌دهی شدند.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این جلسه گفت: قرار است در ایام هفته روزهای دوشنبه کلاسهای آموزشی در مدارس سطح شهرستان برگزار شود و از 307 کلاس تاکنون 133 کلاس فعالیت خود را آغاز کردند.

علیرضا حسین زاده افزود: در دارالقرآن 16 کلاس با ظرفیت 356 نفر دانش آموز قرآن سطح یک تا 10 را آموزش می بینند همچنین 42 نفر از اولیاء و 36 نفر از همکاران از این کلاس بهره‌مند می شوند.

وی ادامه داد: کانون فرهنگی میثاق خواهران 7 کلاس با 64 نفر کلاسهایی چون آرایشگری، نقاشی، مکالمه زبان و غیره و کانون فرهنگی رجایی پسرا ، 10 کلاس با 107 نفر در رشته هایی چون خوشنویس، طراحی و غیره در طول تابستان آموزش می‌دهند.

حسین زاده تصریح کرد: 48 کانون ورزشی با 38 مربی و یکهزار و 200 دانش آموز در سطح شهرستان آموزش ورزش خواهند داشت.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس اظهار کرد: کانون بعثت داشلی برون 15 کلاس با 247 نفر دانش‌آموز را در این بخش آموزش رایانه، فوتبال، فوتسال، والیبال و غیره را خواهد داشت.

با کانال تلگرامی « شبکه خبر» همراه شوید

 

مطالب مرتبط:

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر: کشف مواد مخدر با 16 درصد اف

سویجی‌وال در بازی‌‌های بومی، محلی و آئینی جشنوار اقوام به مق

رئیس «شبکه ملی جامعه و دانشگاه» در گلستان انتخاب شد

کشف 4،6 تن مواد غذایی فاسد و پلمپ پنج واحد صنفی متخلف در گنب

افتتاح 122 پروژه عمرانی, اقتصادی با اشتغالزایی در گمیشان به

نقدی گل چشمه به اصلاحات اعتقاد داشت

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram