seyed mehdi hoseini 01تورکمن نیوز- اخبار گنبد: مدیر امور آب و فاضلاب روستایی گنبدکاووس از آتش سوزی بخشی از خط موقت انتقال آب شرب روستاهای ایمر محمد قلی آخوند و کوچک یورت شیخان از توابع بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، سید مهدی حسینی اظهار داشت: این حادثه عصر روز دوشنبه رخ داد که درپی آن 120 متر از یک کیلومتر خط موقت انتقال آب این دو روستا دچار آتش سوزی و از بین رفت.
وی با بیان اینکه علت آتش سوزی در دست بررسی است، گفت: اهالی دو روستا معتقدند که علت آتش سوزی خط انتقال، آتش زدن کاه و کلش اراضی کشاورزی اطراف خط انتقال و سرایت آن به خط انتقال آب بوده است.
حسینی اضافه کرد: این حادثه حدود 30 میلیون ریال خسارت به خط انتقال موقت آب شرب روستای ایمر محمدقلی آخوند وارد کرد که تا مشخص شدن علت آتش سوزی و نیز تعویض قسمت آسیب دیده خط انتقال، به اهالی این دو روستا با تانکر آبرسانی می شود.
وی تصریح کرد: به علت بریدگی لوله درون چاه آب مشترک دو روستا ایمر محمدقلی آخوند و کوچک یورت شیخان که از 20 روز پیش حادث شد، برای آبرسانی به اهالی این روستا یک خط انتقال موقت به طول یک کیلومتر از نوع پلی اتیلن از یک چاه آب کشاورزی حومه این دو روستا برقرار شد.
دو روستای ایمر محمدقلی آخوند و کوچک یورت شیخان درمجموع حدود 500 خانوار جمعیت دارند.
آب و فاضلاب روستایی گنبدکاووس هم اکنون 136 روستا با 32 هزار مشترک زیرپوشش دارد و علاوه بر آن به 28 روستای دیگر این شهرستان نیز با شش دستگاه تانکر به صورت سیار آبرسانی می کند.
هم اکنون منابع آب شرب مناطق روستایی شهرستان 360 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان از 60 حلقه چاه آب تامین می شود./ ایرنا

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

برای عضویت کلیک کنید.

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

شرکت نویسنده اهل سنت ادبیات پایداری در مراسم شب خاطره با حضو

اجرای طرح سالم سازی دریا در گلستان معطل تعیین مکان از سوی فر

ثبت تپه آجن بلوک و قبرستان سیاه مرزکو گلستان در فهرست آثار م

اتمام آسفالت محور ترانزیتی اینچه برون در گلستان

اردوغان بر ایجاد دیوار حائل در مرز ترکیه با عراق و ایران تاک

142 پروژه عمرانی و اقتصادی در دهه فجر افتتاح می‌شود

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram