Atash MalakAli Tape 9تورکمن نیوز - اخبار ویژه گنبد: عضو شورای اسلامی روستای ملک علی تپه گفت: آتش سوزی در مزارع این روستای شهرستان گنبد کاووس حدود 15 هکتار گندم زار را از بین برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، بهمن قوللر عطا در گفتگو با خبرنگار ترکمن نیوز افزود: عصر امروز حدود 60 هکتار زمین مزروعی که هنوز علوفه آن جمع آوری نشده بود و 15 هکتار گندم زار کاملا در آتش سوخت.

این عضو شورا تصریح کرد: علی رغم تماس های مکرر اهالی آتش نشانی شهرستان گنبد در این آتش سوزی نقشی نداشت و به موقع در صحنه حاضر نشدند و برای جلوگیری از پیشرفت آتش در مزارع اطراف از طریق بلندگوهای مساجد روستاهای همجوار از مردم کمک خواسته اند.

قوللرعطا گفت: حدود 30 تراکتور از روستاهای اطراف در محل حاضر شده و به کمک مردم روستای ملک علی تپه آمدند و بالاخره با زحمت فراوان بعد از 2 ساعت توانستند آتش را مهار کنند.

وی افزود: در این آتش سوزی مزرعه گندم امانقلی منتظرقوجق کاملا در آتش سوخت و حدود 60 هکتار  عدل علوفه جمع آوری نشده در آتش سوزی از بین رفت.

یکی از حاشیه های قابل توجه این واقعه دردناک این است که هیچ یک از مسئولین شهرستانی حداقل برای دلگرمی اهالی روستا و مالباختگان در محل حادثه حضور نیافته اند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرستان گنبدکاووس به خبرنگار ترکمن نیوز گفت: 3 خودروی آتش نشانی به صورت کشیک در سه جاده استراتژیک گنبد کاووس (جاده اینچه برون، جاده اسبدوانی، جاده آزادشهر) در آماده باش کامل هستند تا بتوانند بلافاصله پس از تماس اضطراری در محل حادثه حاضر شوند.

سید سجاد حسنی افزود: در تماسی که اهالی روستای ملک علی تپه داشته اند احتمالا در اثر هیجان آدرس را به مرکز آتش نشانی اشتباهی اعلام کرده اند و خودروها به روستای چای قوشان و جاده آجی قوشان اعزام شده و علت دیر کرد مامورین اعلام آدرس اشتباهی بوده است.

وی تصریح کرد: مأموران آتش نشانی بلافاصله پس از متوجه شدن آدرس محل آتش سوزی به روستای ملک علی تپه اعزام شده اند و در محل واقعه حضور داشتند و مدیریت کرده اند.

حسینی تاکید کرد: عملا خودروهای آتش نشانی در مهار آتش سوزی مزارع نمیتوانند وارد شوند و در اینگونه مواقع بهترین وسیله مهار آتش تراکتور است و آب پاشی در مواقع خاص استفاده می شود و پس از خاک برداری و مهار آتش با تراکتور ها برای لکه گیری و خاموش کردن کامل و مقطعی آتش از آب پاش ها استفاده می شود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی گفت: قبل از فصل برداشت محصول از طریق بخشداری و دهیاری ها  برای مهار آتش به مزرعه داران و کشاورزان عزیز کارگاه های آموزشی برگزار شده است.

وی گفت: دو خودروی آتش نشانی در اسرع وقت خودشان را به روستای محل واقعه رسانده و در کنترل و مهار آتش به اهالی از نزدیک کمک کرده اند.

شهرستان گنبدکاووس با بیش از 325 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

گزارش تصویری از بهمن قوللرعطا:

 

 گزارش تصویری از مأمورین آتش نشانی :

مطالب مرتبط:

مشارکت ۲۶ هزار گلستانی در اجرای انتخابات ۹۴

معرفی تیم پیشکسوتان والیبال گنبد

هدف ایجاد منطقه آزاد اینچه‌برون گنبد توسعه صادرات در گلستان

فرماندار گمیشان حملات تروریستی در تهران را محکوم کرد

اختصاص بیش از ۳۰ میلیارد ریال برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در

تأثير طريقت‌های يسویه و نقشبنديه در عرفان مختومقلی/ نوشته: م

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram