Ketab00تورکمن نیوز- اخبار گنبد: استقبال مردم از محصولات و کالاهای ایرانی و تولید داخل هرگاه با کیفیت و زیبایی توام با قیمت مناسب همراه بوده نشان‌دهنده این است که مردم حامی تولید ملی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، شاید بتوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر را مسئله سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی دانست که بارها ایشان در حوزه‌های مختلف پیرامون این مبحث تاکیدات فراوانی داشته‌اند به گونه‌ای که شاید بتوان بسیاری از مباحث دیگر ایشان همچون تکثیر جمعیت و رشد علمی و ترویج کتاب‌خوانی و ... را به مقوله سبک زندگی مرتبط دانست.

سخنان سلسله‎وار و تاکیدات مکرر ایشان در خراسان‌شمالی که عموما ناظر بر گله‎مندی ایشان از عدم تلاش برای اصلاح سبک زندگی و جلوگیری از غوطه‎ور شدن در سبک زندگی غربی بود بدون تردید بی‎پرده‎ترین ابراز نگرانی ایشان از آینده تمدن نوین اسلامی بود.

در همین راستا، یکی از مهم‌ترین پایه‌های ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی، مساله آموزش و پرورش کشور است که مستقیما با موضوع تعلیم و تربیت نسل‌هایی آشنا با هویت ایرانی و اسلامی و آگاه به خدمات متقابل این دو (ایران و اسلام) به یکدیگر مرتبط بوده و خواهد بود.

تولید محصولاتی ملی و با رویکردی فرهنگی برای انتقال هویت و فرهنگ غنی کشور از طریق ایجاد غرور و عزت ملی در نوجوانان کاری است که چندسالی است شروع شده و خوشبختانه با سیر صعودی در برنامه‎ریزی و اجرا به حرکت خود ادامه می‎دهد هر چند شاید شتاب این حرکت هنوز با نقطه ایده‎آل فاصله زیادی داشته باشد.

به همین منظور سری به نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی در شهرستان گنبدکاووس زدیم که به همت کانون فرهنگی ـ تربیتی شهید رجایی آموزش و پرورش گنبدکاووس و با ارائه لوازم‎التحریر و نوشت‌افزاری ملی با طرح‎هایی از مفاخر و مشاهیر کشور برگزار شده است.

با تنی چند از خانواده‎ها و دانش‌آموزان و همچنین مسئولان این نمایشگاه به گفت‌وگو نشسته‎ایم که مشروح آن را در ذیل با هم مشاهده می‎کنیم:

 

وقت و هزینه بیشتری برای رقابت با طرح‎های خارجی لازم است

یکی از خریداران حاضر در این نمایشگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گرگان، ضمن تشکر از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی با ضروری دانستن تولید نوشت‌افزارهایی با مضامین ایرانی و اسلامی، گفت: در بازار عمدتا شاهد حضور دفاتر و لوازم آموزشی با طرح‌هایی از کارتون‌های غربی همچون بتمن، باب اسفنجی، مرد عنکبوتی و حتی طرح‌های متبذلی از باربی هستیم که تبلیغ‌کننده فرهنگ ضد اسلامی و غربی بوده و این مسئله باعث آسیب‌های جدی رفتاری در دانش‌آموزان می‌شود چرا که کودکان از این طرح‌ها الگو می‌گیرند و همین عامل باعث انحراف در افکار و عقاید آن‌ها می‌شود.

محمد رحیمی با تمجید از قیمت و کیفیت نوشت‌افزارهای ایرانی افزود: در اینجا طرح‌های متنوعی همچون کلاه‌قرمزی و طرح‌های شهدا وجود دارد، اما هنوز هم نمی‌توانند با رقبای خارجی خود رقابت کنند و باید وقت و هزینه بیشتری روی طرح‌ها صرف شود و برای تمامی گروه‌های سنی انتخاب‌های بیشتری وجود داشته باشد.

 

لزوم حمایت جدی‌تر دولت از بخش خصوصی در تولید

یکی دیگر از خریداران این نمایشگاه که خود شاغل در حوزه مرتبط با آموزش و پرورش بود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان، ضمن بیان نقش کلیدی دولت در حمایت از تولید نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی ابراز داشت: درست است که در سال‌های اخیر کارهای بسیار خوبی در این زمینه شده است، اما بدون حمایت‌های جدی‌تر دولت از بخش خصوصی، نوشت‌افزار ایرانی نمی‌تواند جایگاه اصلی خود را در بازار پیدا کند.

حسین سعیدی با تاکید بر لزوم تبلیغات موثر برای شناسایی این محصولات افزود: البته امسال با برگزاری نمایشگاه بزرگ نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی در تهران و تبلیغات مناسب در صدا و سیما شاهد پیشرفت‌هایی در این زمینه بودیم، اما هنوز با حالت ایده‌آل فاصله بسیاری داریم.

وی ادامه داد: زمانی می‌توانیم با خیال آسوده از حوزه نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی صحبت کنیم که دیگر به سختی بتوان در فروشگاه‌های عرضه لوازم‌التحریر، دفاتری با طرح‌های غربی یافت و حتی شاهد صادرات نوشت‌افزارهای ایرانی به کشورهای منطقه باشیم.

این شهروند گنبدی گفت: در حال حاضر این قضیه کاملا برعکس بوده و شاهد حضور پرشمار نوشت‌افزارهای با طرح‌های ضدایرانی و ضداسلامی در این فروشگاه‌ها هستیم.

در حاشیه این نمایشگاه به سراغ برخی دانش‌آموزانی که به همراه والدین در نمایشگاه حاضر بودند رفتیم و نظر آنها را نیز درباره دفاتر با طرح‌های شهدا، کلاه‌قرمزی و طرح‌های شکرستان جویا شدیم و شاهد عکس‌العمل‌های جالب توجهی بودیم.

در مقایسه دفتری با طرح باب اسفنجی و دفتری مشابه با طرح کلاه‌قرمزی، بسیاری از آنها علاقه‌مندی یکسانی به هر دوی این دفاتر نشان دادند که این مساله نشان‌دهنده این مسئله است که دفاتری با طرح‌هایی همچون شکرستان و کلاه‌قرمزی و دارا و سارا، می‌توانند جایگزین بسیار مناسبی برای طرح‌های خارجی باشد و در وجود محتوا برای تولیدات ایرانی ـ اسلامی محدودیتی وجود ندارد.

 مسئول کانون فرهنگی ـ تربیتی شهید رجایی گنبدکاووس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با بیان افزایش استقبال والدین و دانش‌آموزان از نوشت‌افزارهای ایرانی ـ اسلامی در این نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته افزود: قیمت‌های امسال نسبت به سال گذشته افزایشی نداشته و این یک مزیت است، اما قدرت خرید مردم پایین‌تر آمده، ولی با این وجود استقبال بهتر شده است. ما هم توقع این را نداریم که همه بیایند و خرید مناسبی داشته باشند، همین قدر که از محصولات ایرانی ـ اسلامی بازدید کنند و از نوشت‌افزار تولید داخل مطلع شده و با کیفیت آن‌ها آشنا شوند و کم کم فرهنگ‌سازی صورت بگیرد تا حدی هدف مورد نظر ما برآورده شده است.

امیر آخوندی ضمن انتقاد از کم‌کاری مسئولان در حوزه نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی، با بیان ضرورت حمایت بیشتر از این محصولات افزود: شاید بتوان گفت بیش از 90 درصد لوازم‌التحریر موجود در بازار وارداتی بوده و عمدتا هم از کشور چین وارد شده‎اند.

می‌توان گفت نبود تولیدکننده داخلی قوی که توانایی رقابت با رقبای چینی را داشته باشد، مهم‌ترین عامل این قضیه است. به خاطر سیاست‌های غلطی که تا کنون وجود داشته، تولیدکننده‌های داخلی زمین‌ خورده‌اند و در حال حاضر فروش کالاهای چینی امری عادی تلقی می‌شود. به هرحال این امر سودهای هنگفتی هم برای واردکنندگان و فروشندگان دارد و وقتی پای پول و سود زیاد به میان آید، حمایت‌های همه جانبه‌ای از آن می‌شود و متاسفانه بازار ما از کالاهای چینی پر می‌شود./خبرگزاری فارس

http://www.turkmensnews.com/

مطالب مرتبط:

جشن مردمی روز گنبدکاووس ۱۹ مردادماه در جوار برج قابوس برگزار

4 کشته در تصادف مرگبار دو خودرو سواری در جاده آجی قوشان-گنبد

آزادی 16 زندانی جرایم غیرعمد در گلستان

گلستان جزو چهار استان مواجه با بحران آب در کشور است

کشته شدن دو صیاد گلستانی در خزر

۱۵ تفاهم‌نامه در حوزه آی‌سی‌تی در استان گلستان امضاء شد‌

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram