Gharje Teyyar 26 Mآخوندی در ۴ سال گذشته خدمات بزرگی به مردم ارائه داده است/ کارنامه قابل قبول در حوزه مسکن

اخبار گنبدکاووس-تورکمن‌نیوز- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مهمترین برنامه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت در بخش مسکن را اجرای دقیق راهبردها، سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب در برنامه ششم توسعه خواند و گفت: آخوندی کارنامه قابل قبولی در حوزه مسکن دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  قرجه طیار در نشست علنی امروز (پنج‌شنبه، 26 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت دوازدهم با بیان اینکه بر اساس آموزه‌های دینی و الهی به جای آوردن مراتب تقدیر و سپاسگزاری از انسان‌ها و شخصیت‌های تأثیرگذار جزو خصایص و رفتارهای پسندیده محسوب می‌شود،گفت:"آخوندی"وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به عنوان یکی از خدمتگزاران نظام که طی 38 سال، همواره مسئولیت‌ها و پست‌های مهم و ملی کشوری را به دوش داشته و منشأ خدمات و اثرات بسیاری بوده است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آخوندی جزو سابقون نظام محسوب می‌شود، ادامه داد: سابقه دو دوره تصدی بر عالی‌ترین مقام وزارت شهرسازی و مسئولیت‌های مهم دیگر را نیز در کارنامه خود دارد؛ تجربه عملی، علمی و آکادمیک و سابقه اجرایی در پست‌های تخصصی را نیز باید به رزومه وی افزود.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در طول 4 سال گذشته و به ویژه پس از توافق برجام، به کشور و ملت ایران خدمات بزرگی ارائه کرده است که برخی از این خدمات شامل بازسازی ناوگان هوایی، کشاندن شرکت‌های بزرگ آمریکایی و اروپایی پای میز مذاکره و عقد قرارداد با شرکت‌های بوئینگ، ایرباس و ... در تاریخ 38 ساله انقلاب شکوهمند اسلامی بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه توفیقات دولت یازدهم در امور زیربنایی و زیرساخت‌های راه و راه آهن، کشتیرانی، مسکن و شهرسازی، هواپیمایی به یقین با همت، بینش بلند و چشم انداز قابل دفاع آقای آخوندی محقق شده است،افزود: رشد حدود 3 برابری ترانزیت ریلی، رشد 2.5 برابری ترانزیت کالاهای غیرنفتی از بنادر تجاری، رشد 114 درصدی پروازهای ترانزیتی از فراز کشور، رشد 32.4 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از بنادر و همچنین بهسازی و بازسازی 1400 کیلومتر از خطوط ریلی کشور و احداث، توسعه و تکمیل بیش از 16 هزار کیلومتر راه‌های روستایی، اصلی و زیرساختی جاده‌ها و همچنین بهره‌برداری از بزرگترین پایانه مسافربری کشور در بندر شهید حقانیِ هرمزگان از دیگر دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم به تصدی‌گری آقای آخوندی محسوب می‌شوند.

قرجه طیار برخلاف نظر مخالف این وزیر پیشنهادی معتقد است وی در حوزه مسکن نیز کارنامه قابل قبولی دارد؛چراکه بازآفرینی سکونت‌های غیررسمی و شهری شامل بافت‌های حاشیه‌ای با جمعیت 11 میلیون نفر و بافت‌های فرسوده با جمعیتی بالغ بر 8 میلیون نفر و تأمین مسکن اقشار آسیب‌پذیر و کم درآمد جامعه، تنها بخشی از دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن به شمار می‌آیند.

وی ادامه داد: بازنگری طرح جامع مسکن به عنوان نقشه راه ارتقای وضعیت مسکن و تصویب و ساخت سالانه یکصد هزار واحد مسکن در قالب طرح‌های اجتماعی و حمایتی و تصویب و نوسازی مسکن روستایی با سالانه 200 هزار فقره تسهیلات ارزان قیمت و افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن تا یکصد میلیون و تسهیلات ساخت مسکن تا یکصد و 50 میلیون تومان، برخی از برنامه های وزارت راه و شهرسازی در دولت دوازدهم به شمار می‌آید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به برخی دیگر از برنامه‌های آخوندی برای وزارتخانه راه و شهرسازی دولت دوازدهم اشاره کرد با بیان اینکه عمده برنامه‌های  آخوندی در چارچوب برنامه ششم توسعه کشور تدوین شده است، گفت: توسعه ریلی کشور به توسعه جاده‌ای و تقویت بازاریابی ترانزیت برای استفاده از ظرفیت‌های داخلی  و بین‌المللی در اولویت است و در  افق 4 ساله رو به رو ، گسترش نفوذ حمل و نقل ایران در منطقه و جایگاه تاریخی و فراموش شده ایران در جاده ابریشم و بحث ترانزیت بار دیگر فعال شده و امید است ایران به پل ارتباطی منطقه تبدیل شود.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تکمیل زیرساخت‌ها،افزایش خطوط ریلی و آزادراه‌ها به مجموع 7 هزار کیلومتر و افزایش بنادر تجاری به 46 میلیون تن و افزایش ظرفیت فرودگاه‌ها به 57 میلیون نفر در سال را در دولت قبل شاهد بوده ایم، گفت: رشد 500 درصدی ترانزیت ریلی و تبدیل آسمان پل ترافیکی میان اروپا- اقیانوسیه و اروپا- خاورمیانه و جذب گسترده سرمایه‌های داخلی و خارجی برای توسعه فرودگاه های دیگر بخش دیگری آقای آخوندی در  دولت آینده است.

وی مهمترین برنامه آخوندی در  بخش مسکن را اجرای دقیق راهبردها و سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب در برنامه ششم توسعه خواند و گفت: تامین مسکن اقشار کم درآمد، تکمیل و بهربرداری از پروژه‌های مسکن مهر، مسکن حمایتی و مسکن اجتماعی و فعال سازی حساب یکصدم حضرت امام(ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و توجه به بافت فرسوده شهرسازها و استفاده از  توان فنی و مالی و مدیریتی بخش خصوصی و فعال و توانمندسازی ستاد ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در حاشیه شهرها و به ویژه کلان شهرها از  برنامه‌های قابل تقدیر وزارت راه و شهرسازی در دولت آینده خواهد بود.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:  غریب به اتفاق متخصصان و کارشناسان و انجمن‌های صنفی در حوزه راه و شهرسازی به درایت و توانمندی  بالای "آخوندی"  اذعان دارند و در صورت رای اعتماد نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، مردم و روستاییان بزرگوار از برنامه‌ها و خدمات ایشان به نیکی بهره مند خواهند شد.

 

گردآوری: گروه خبر تورکمن‌نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

منبع: icana.ir

 

مطالب مرتبط:

برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در گنبدکاووس

تقدیر و تشکر برای شرکت در نظر سنجی بهترین مدافعان فوتبال ایر

از 4 وزیر کابینه دفاع خواهم کرد/ رئیس جمهور در معاونین وزرا

راه‌اندازی سامانه 1580 حفاظت و اطلاعات دادگستری گلستان

تجلیل بخشدار و اعضای شورای شهرستان از نماینده خانه مطبوعات ش

برگزاری نخستین جلسه کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات گنبدکاوو

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram