Rooze Shura001سخنرانی رئیس شورای شهر گنبد در همایش روز شوراهای شهر و روستا در باشگاه فرهنگیان گنبد
تورکمن نیوز – یاشارنیازی:  دهم اردیبهشت سالروز ولادت حضرت علی (ع) به عنوان روز پدر و روز شوراها تعیین شده است.

بمناسبت این روز فرخنده شورای اسلامی گنبد در باشگاه فرهنگیان مراسم سپاس و بزرگداشتی با حضور رئیس شورای گنبد علی پورمندی و اعضای شورای شهر و روستاهای تابعه گنبد برگزار کرد. در این مراسم فرماندار ویژه گنبد مهندس حمیدی، شهردار مهندس قزلجه، دکتر عباسی نماینده گنبد و تنی چند از مدیران و معاونین ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهر گنبد کاووس حضور داشتند.


به گزارش خبرنگار تورکمن نیوز در این همایش علی پورمندی رئیس شورای اسلامی شهر گنبد به جایگاه دعوت شد تا بمناسبت روز شوراها سخنرانی ایراد کنند در زیر نظرتان را به اهم سخنان وی جلب می‌کنم؛
علی پورمندی پس از درود بیکران به روح پاک نبی اکرم و روح پر فتوح بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران،  آرزوی طول عمر با عزت و برکت برای مقام معظم رهبری و آرزوی توفیق برای دولت تدبیر و امید دکتر حسن روحانی نموده و به حضار و همکاران شوراهای شهر و روستا به خصوص معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد روز شورا را تبریک و تهنیت گفت.
رئیس شورا در ادامه گفت: تشکیل شوراهای اسلامی کشور به تعبیر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از ارکان مهم تصمیم‌گیری و اداره امور کشور در عرصه‌ی مدیریت محسوب می‌شود و حرکتی بزرگ در جهت اصلاح و تقویت نظام مدیریت اجرایی کشور که بعنوان مهم‌ترین عامل در افزایش مشارکت مردم در مدیریت کشور عمل می‌کند.
وی ادامه داد: توسعه کشور بدون توجه به حضور فعال مردم در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی امری بدیهی است و این مهم بدون ایجاد ظرفیت‌های سازمانی و تقویت نهادهای مدنی صورت عملی نخواهد گرفت. شوراهای اسلامی کشور رکنی از مدیریت کشور بوده و تبیین کننده‌ی خواسته‌ها، تضمین کننده مشارکت شهروندان در عرصه‌ی توسعه جامعه است.

 

علی پورمندی اذعان داشت: شوراها ضمن مدیریت و تمشیت امور محلی، انتقال دهنده‌ی موضوعات و مسائل مهمی از منطقه خود هستند که دولت بر اساس قانون باید نسبت به آنها پاسخگو باشد و اقدام مناسب را صورت دهد. عدم توجه به نهاد‌ مدنی شورا مشارکت را تضعیف و حضور گسترده‌ی شخصیت‌های استانی را در عرصه‌ی توسعه محدود می‌نماید.


پورمندی گفت: حضور فعال و تلاش جدی اعضای شورای اسلامی به عنوان بازوان پرتوان و افکار خلاق، ارتباط پیوسته‌ای فیمابین شورا و مدیران اجرایی ایجاد می‌کند و هماهنگی سیستم شورایی در امور کشورداری، غرور ملی را سبب شده و پیوستگی آحاد مختلف جامعه را تحکیم می‌بخشد. این روند فرصت حضور فعال و احساس تعلق به جامعه و رشد شخصیت‌های استانی را به صورت عادلانه فراهم می‌کند.


رئیس شورای گنبد در خصوص هماهنگی و انسجام شوراهای اسلامی گفت: توجه اساسی شوراها به همفکری و همدلی و داشتن انسجام به توسعه وتلاش در تعامل در امور مدیریت اجرایی باعث تحقق توسعه ملی می‌شود. گستردگی و وسعت جغرافیایی، پراکندگی و تنوع استعدادهای منطقه‌ای، شرایط اقلیمی متفاوت، همچنین ضرورت اتخاذ تصمیمات سریع مردم، مشارکت و همبستگی اجتماعی، ضرورت پرداخت به این امر را دوچندان می‌نماید.

 

علی پورمندی رئیس شورا گفت: شهر گنبد کاووس با جمعیتی بالغ بر 150-هزار نفر از نظر جمعیتی رتبه دوم استان را دارا می‌باشد. بودجه 45 میلیارد تومانی و سهم سرانه هر نفر 300-هزار تومان و سرانه فضای سبز 8 متر مربع و ارتقاء رتبه شهرداری از 8 به 9 در وضعیت نسبتا مقبولی هستیم.
پورمندی درخصوص برنامه‌های شورا برای توسعه شهر گنبد اذعان داشت: شورای شهر برنامه‌های خود را با محوریت توسعه متوازن شهری دنبال می‌کند. توسعه فضای سبز، پارک‌ها و نگهداری از آن و درآمد پایدار برای شهرداری، تعامل و همکاری با بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری و گسترش فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و ورزشی در سطح شهر از اهم برنامه‌های شورای شهر می‌باشد.


پورمندی گفت: چشم‌انداز آینده گنبد را با داشتن پتانسیل‌های بالا همچون بلندترین برج آجری دنیا که توسط یونسکو به ثبت جهانی رسیده و شهر تاریخی جرجان، میدان اسبدوانی و مقبره امامزاده یحی‌بن زید شهر ما را جزو شهری توریستی و مذهبی قرار داده اما بدلیل دور بودن از جاده اصلی و نداشتن زیر ساخت‌هایی همچون هتل این امر محقق نشده است.


وی گفت: از مهم‌ترین کارهای شورای شهر آزادسازی محوطه برج قابوس، سراحی جهت احیای پارک 7 هکتاری و اختصاص 2 هکتار از فضای پارک جهت احداث موزه بزرگ با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری گنبد و احداث چندین پارک و بوستان، خرید چندین قطعه زمین در مرکز شهر جهت احداث پارکینگ طبقاتی و شروع ساختمان پارکینگ طبقاتی خیابان دانش و روکش آسفالت و ارائه پروژه‌های عمرانی سطح شهر بوده است. همچنین تلاش در جهت از بین بردن معضل حاشیه‌نشینی شهر. بستن قراداد با امور آب گنبد برای زمین‌های آزاد شده از انحراف مسیر گرگان‌رود در جهت اجرای برنامه‌های فضای سبز، امور فرهنگی و ورزشی.

 

Rooze Shura 17

 

پورمندی در ادامه گفت: پیگیر اجرایی کردن ساخت جاده کمربندی شرق شهر گنبد هستیم و همچنین پیگیر راه‌اندازی کارخانه آسفالت، کارخانه سنگ شکن و چندین پروژه عمرانی دیگر در گنبد هستیم.

 

پورمندی در پایان گفت: امسال به فرمایش مقام معظم رهبری به نام سال دولت، ملت و همدلی و همزبانی مزین شده است، انشاء‌الله بتوانیم همدل و همزبان دولت و شوراها که نمایندگان مردم هستند در جهت خدمت رسانی به شهروندان و مردم خود نقش خوبی داشته باشیم.
پورمندی از جعفری معاون فرماندار،  رضایی بخشدار مرکزی و شیبک بخشدار بخش داشلی‌برون نام برد و به جهت زحمات زیادی که در مسیر خدمت به مردم دارند تقدیر و تشکر نمود. همچنین از دو همکار فقید شورا هاشمی و دوجی یاد کرد و آرزوی آمرزش و غفران الهی برای آنان داشت.
علی پورمندی رئیس شورای شهر گنبد در خاتمه از کلیه کسانی‌که جهت برگزاری این مراسم زحمت کشیدند به خصوص فرماندار ویژه گنبد مهندس حمیدی، کارکنان فرمانداری و شهرداری گنبد همچنین همکاران عزیزم در شورای شهر و روستا کمال تشکر و قدردانی را دارم.

 

 

مطالب مرتبط:

شالیزارهای گلستان عطش می‌بلعند/ سراب برداشت برنج در استان

دستگیری یک باند سرقت موتورسیکلت و یک سارق مهدهای کودک در گنب

سفر به شهر تاریخی گنبد و دیدار از میراث جهانی یونسکو

حضوربانوی گلستانی در تیم ملی والیبال اعزامی به جام کنفدراسیو

دو کشته و 12 مجروح در تصادف جاده گالیکش + تصویر

هفته سی و یکم کورس اسب‌دوانی پاییزه گنبد برگزار شد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram