kamp banovan 01اخبار گنبد- توركمن‌نيوز: معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی گلستان گفت: در راستای کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی و معضل مواد مخدر، دومین کمپ بانوان استان زیر نظر بهزیستی از 17 تیرماه در گنبدکاووس راه اندازی و فعال می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، مریم رضائی افزود: این مرکز از سوی بخش خصوصی احداث و مجوز آن توسط بهزیستی صادر و زیر نظر این اداره کل فعالیت می کند.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه اعتیاد در بین بانوان در حال گسترش است، تصریح کرد: هدف از راه اندازی این گونه مرکز علاوه بر کمک به افراد در معرض خطر و آسیب دیده ،فراهم کردن زمینه ترک اعتیاد زنان نیز است.
معاون بهزیستی گلستان عنوان کرد: با توجه به بحث کارتن خوابی در سطح جامعه، نیاز بود تا این مرکز در دومین شهر بزرگ استان راه اندازی شود.
به گفته وی؛ یکی دیگر از اهداف فعالیت این کمپ در گنبدکاووس تلاش برای کاهش آسیب های این بخش از جامعه هدف است.
رضایی گفت: اولین کمپ بانوان پیش از این در شهرستان گرگان راه اندازی و با ظرفیت حدود 60 نفر در حال فعالیت است و کمپ گنبدکاووس ظرفیت 30 نفر را دارد.
وی همچنین با اشاره به راه اندازی مراکر سرپناه شبانه برای معتادین (شلتر) زیر نظر این اداره کل، گفت: هم اینک در سطح استان 2 مرکز شلتر وجود دارد که ویژه آقایان بوده و با برنامه ریزی انجام شده قرار است به زودی چندین سرپناه شبانه دیگر در سطح استان ایجاد شود.
به گفته وی، سرپناه های شبانه زیر نظر بهزیستی اداره می شود و ویژه معتادین خیابانی (متجاهر) است که در برابر درمان مقاومت داشته و سرپناهی ندارند.
وی ادامه داد: این دسته از جامعه هدف در معرض آسیب های مختلف بوده و نیز دارای رفتارهای پرخطر هستند و ایجاد مراکز نگهداری شبانه در این راستا و برای کمک به بازتوانی این افراد و کاهش مشکلات در این بخش است.
رضایی اضافه کرد که در سرپناه های شبانه ضمن اقامت افراد، یک وعده غذای گرم، لباس نو و تمیز و همچنین لوازم بهداشتی به آنان داده می شود.
معاون پیشگیری بهزیستی گلستان گفت که برخی شهرداری ها هم دارای مراکز این چنینی با عنوان 'گرمخانه' بوده که این مراکز سرپناه شبانه معتادین خیابانی، متکدیان و سایر افراد جامعه هدف هستند.
منبع: ايرنا

مطالب مرتبط:

برپایی نمایشگاه عکس "انقلاب نور" در بندرترکمن

پایان کار تیم بسکتبال شهرداری گرگان در لیگ برتر

آموزش و پرورش گلستان هنوز تصمیمی برای تعطیلی مدارس استان نگر

نرخ بیکاری مناطق ساحل نشین در گلستان بالاست

اقتصاد مقاومتی در شرکت توزیع برق گلستان عملیاتی شد

مخالفت هواداران محیط زیست با احداث تله کابین در ناهارخوران گ

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram