Hamidi02تورکمن نیوز- گنبد: کارگروه تخصصی فرهنگی- اجتماعی شهرستان گنبدکاووس با حضور فرماندار ویژه این شهرستان برگزار شد.

تورکمن نیوز به گزارش خبرنگار مهر، محمد حمیدی فرماندار ویژه گنبدکاووس، شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی- اجتماعی گفت: اجرای طرح تکریم ارباب رجوع در دستور کار قرار داده شده و با توجه به شعار امسال، نیاز به توجه بیشتر است. در طرح الگوریتم حرکتی که در جلسه شورای اداری مطرح شد، هشت دستگاه اجرایی که بیشتر به مردم خدمات دهی دارند به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد که به نوعی طرح تکریم ارباب رجوع خواهد بود.

وی افزود: قرار است در این کارگروه تخصصی، دو کارگروه ذیل با پنج نفر عضو تشکیل شود که یکی از آنها کارگروه نظارت و ارزیابی محسوس و نامحسوس خواهد بود و اعضای آن متشکل از دبیرخانه های کارگروه و شوراهای تلفیق شده است.

فرماندار ویژه ادامه داد: در این کمیته، طی چک لیست که وظایف و قوانین آن مشخص شده است دستگاه های اجرایی ارزیابی خواهند شد و جلسات زمان بندی شده تا فراخور و اقدام از پیشرفت گزارش مشخص شود که اثر تاثیرگذاری در روند اجرایی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در سال گذشته در بحث اقامه نماز جماعت در دستگاه های اجرایی 6 جلسه کلان و 20 زیر جلسه تشکیل شد. 30 دستگاه اجرایی مورد ارزیابی قرار گرفت که بسیار تاثیرگذار بود.

حمیدی پیشنهاد داد: افراد عضو کارگروه نظارت بهتر است از کارمندان بازنشسته و باتجربه باشند تا وارد خط کشی های اداری نشوند.

رمضانعلی صفری، مسئول دبیرخانه امر به معروف و نهی از منکر نیز گفت: در سال گذشته کمیته امر به معروف اعم از اقشار مختلف دانشجو، بازاری، علما و غیره مشخص شد و آموزشهای مقدماتی صورت گرفت و طی جلسات مختلف معلوم شد که امر به معرف با شرایط اجتماعی و فرهنگ جامعه متفاوت است و باید دید که این امر از کجا و چگونه شروع شود؟ و طی مطالعات مشخص شد که از دستگاه های اداری به عنوان مرجع جامعه شروع شود، مناسب خواهد بود و سپس به بازار و جامعه مذهبی بسط داده شود.

محمدرضا شجاعی رئیس اداره ارشاد نیز گفت: از آنجائی که شورای فرهنگ عمومی، شورای سیاست گذاری و هدفمند شهرستان است اولویت هایی در نظر گرفته شده است که بخشی از ان در کارگروه تخصصی فرهنگی – اجتماعی از این قرار است ضرورت ترویج حقوق شهروندی، مقابله فرهنگی با تکدی گری، تدوین سیاست های فرهنگی مناسب برای مبارزه با سوء مواد مخدر، ترویج فرهنگ عفاف و عفاف و ترویج ازدواج آسان.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع جلسه بعدی با حضور مدیر کل ارشاد و مسئول امر به معروف استان در شهرستان گنبد تشکیل خواهد شد که محور آن ساماندهی اجرای موسیقی سنتی و شادمانه و شناسایی راهکارهای امر به معروف و نهی از منکر خواهد بود.

مطالب مرتبط:

آغاز کورس بهاره سوارکاری کشوری در گنبدکاووس

ترافیک نیمه سنگین در سه محور/ باز بودن تمامی جاده‌های گلستا

صادر ۶۰۰ هزار کارت هوشمند ملی در گلستان

۲۶ وقف جدید در شهرستان گنبدکاووس ثبت شد

طلاق‌های عاطفی و نقش شبکه‌های اجتماعی در شکل‌گیری آن

وعده‌های بر زمین مانده بزرگ دولت در استان گلستان؛ از منطقه آ

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram