Personel 6 16 Khاخبار گنبدکاووس-تورکمن‌نیوز- پرسنل و کارکنان بیمارستان‌های شهرستان گنبدکاووس همراه سایر مردم عزیز ایران اسلامی در سوگ سالروز رحلت امام و قیام 15 خرداد نشستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، به نقل از خبرگزاری فارس٬ ملت شریف ایران اسلامی در امروز و روز گذشته با جامه‌های سیاه بر تن و با شرکت در مراسمات باشکوه عزاداری و گرامیداشتی که در سرتاسر کشور در مساجد، اماکن مذهبی، ادارات و نهادها و محافل خصوصی و عمومی برگزار شد یاد و خاطره امام راحل عظیم‌الشان و شهدای قیام 15 خرداد سال 42 را گرامی داشتند.

در گنبدکاووس نیز مراسمات متعددی از سوی هیئت‌های مذهبی، مساجد، نهادها و مجموعه‌های فرهنگی مختلف برای گرامیداشت سالروز رحل امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد سال 42 برگزار شد که مراسم محوری و متمرکز شهرستانی نیز در مسجد قائمیه این شهرستان و با سخنرانی حجت‌الاسلام علی‌اکبر نصرتی منعقد شد.

همزمان و همراه با سایر مردم عزیز شهرستان گنبدکاووس پرسنل و کارکنان بیمارستان‌های گنبدکاووس که به دلیل ارائه خدمات به مردم امکان حضور در خارج از بیمارستان را نداشتند در درون بیمارستان اقدام به برگزاری مراسمات بزرگداشت کردند که با حضور برخی از پزشکان، پرسنل و کادر درمانی شکوه خاصی به خود گرفت.

14 خرداد سالروز رحلت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است که در این روز و پس از تحمل چند روز بیماری در بیمارستان جان به جان‌آفرین تسلیم کرد و قلب تمامی آزادگان و مظلومان دنیا را به سختی فشرد، کسی که به گواه همه تاریخ پژوهان و تاریخ نویسان بزرگترین مرد تاریخ قرون معاصر بود و بزرگترین اتفاق این تاریخ را که برچیدن بساط رژیم 2500 ساله شاهنشاهی بود رقم زد.

پانزده خرداد ۱۳۴۲ مجموعه وقایعی است که در پی بازداشت حضرت امام خمینی (ره) در اعتراض به لایحهٔ انجمن‌های ایالتی و ولایتی و انقلاب سفید منجر به تظاهرات در تهران و قم علیه دولت اسدالله علم شد. تظاهرات به زد و خورد بین مأموران شهربانی و تظاهرکنندگان و کشتار خونین مردم بی‌گناه تغییر یافت. برخی تحلیلگران و بسیاری از انقلابیون  قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ را به عنوان نقطه عطف در آغاز انقلاب اسلامی می‌دانند.

 

 

مطالب مرتبط:

بازدید و کنترل بیش از 2608 کیلومتر خطوط تغذیه و توزیع و 107

قائم پناه: ترکیه دنبال ائتلافی جداگانه در سوریه نیست

تداوم کاهش دما در گلستان/بارش ۸۰ سانتی متر برف در ارتفاعات

رشد ۱۲.۵ درصدی تولید ناخالص داخلی کشور در سال ۱۳۹۵

دفتر هم‌اندیشی اساتید واحد گنبدکاووس راه‌اندازی شد

13 هزار دانش‌آموز گلستان متقاضی تحصیل در مدارس نمونه دولتی

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram