Vefagh 19 Eاخبار گنبدکاووس-تورکمن‌نیوز: رئیس دانشگاه گنبدکاووس، وحدت و صمیمیت بین اقوام و مذاهب اسلامی ساکن در گنبدکاووس را از عالی ترین جلوه‌های وحدت و همدلی در کشور دانست و گفت: افزون بر 15 قومیت مختلف با مهربانی، همدلی و برادری در این شهرستان در کمال صمیمیت زندگی می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  دکتر حسین گلچینی درجمع نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی دومین کاروان 'ایران سرزمین برادری' افزود: وحدت و همدلی بین اقوام و مذاهب اسلامی در گنبدکاووس در زندگی مردم این دیار جاری و ساری است.
وی اضافه کرد: گنبدکاووس الگوی وحدت و همدلی در کشور است و همه اقشار و اقوام ساکن در این شهرستان در کمال مهربانی و صمیمیت زندگی می کنند.
وی ابراز امیدواری کرد که حرکت کاروان ایران سرزمین برادری، به تقویت هرچه بیشتر وحدت و همدلی بین اقوام و مذاهب بویژه نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی کمک کند.
سفر کاروان ایران، سرزمین برادری به استان گلستان که از امروز ( پنجشنبه) آغاز شده دو روزه است و اهدافی همچون تقویت ارتباطات میان نخبگان فرهنگی شیعه و سنی در ایران و نیز اصلاح تصورات غلط ذهنی ناشی از القائات رسانه‌‌های افراطی را دنبال می‌کند و این دومین سفر این کاروان به گلستان محسوب می‌شود.
سفر نخست کاروان ایران، سرزمین برادری درسال 93 باحضور برخی نخبگان فرهنگی کشور انجام شد و این کاروان به استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان و گلستان سفر نمود که اثرات خوبی بر مهمانان و میزبانان این کاروان گذاشت.
نشست با نخبگان علمی، فرهنگی و رسانه‌ای شرق و غرب استان گلستان، دیدار و گفت‌ و گو با روحانیون و طلاب، حضور در جمع خانواده شهدای منا، تجلیل از شهیده مرجان ناز قلیچی فرماندار فقید بندر ترکمن و تجلیل از مرحوم آخوند عابدی کر نخستین مفسر قرآن به زبان ترکمنی با حضور منازل آنها، حضور در نماز جمعه اهل سنت گنبدکاووس و بندر ترکمن، دیدار با امام جمعه گنبدکاووس، بازدید از برج قابوس و موزه فرش و حضور در مسابقات اسبدوانی گنبد و از جمله برنامه‌های سفر دو روزه کاروان ایران سرزمین برادری به استان گلستان است.
شهرستان گنبدکاووس با 380 هزار نفر جمعیت درشرق گلستان واقع است و افزون بر نیمی از جمیعت آن را اهل سنت بویژه ترکمن‌ها تشکیل می‌دهند./ایرنا

مطالب مرتبط:

دوره آشنایی با بیماری تب کِریمه کنگو در گمیشان برگزار شد

هفته دوم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس برگزار شد

بلوکه شدن یکی از حساب‌های بانکی شهرداری گنبدکاووس

تقدیر رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از امدادگران گلستان

اعلام اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال/ پورقاز و آزمون نماینده‌

دیدار جمعی از علمای دینی و فعالین فرهنگی و نخبگان ترکمن با ا

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram