Doctor Saberi 4 Bاخبار گنبدکاووس-تورکمن‌نیوز: مشاور رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی  و مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبد کاووس گفت: ۲۴ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام و تجهیز پزشکی در حوزه درمان این شهرستان مورد نیاز است که با مشارکت بیشتر خیرین و بخش خصوصی می‌توان این نیاز را برطرف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  دکتر رضا صابری در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات اظهار داشت: در چند سال اخیر برخی طرح های حوزه درمان گنبدکاووس مانند مرکز ترومای بیمارستان شهید مطهری و آنژیوگرافی که کلنگ زنی شدند و یا برخی بخش ها که در بیمارستان های دولتی این شهرستان بدون تجهیزات، راه‌اندازی یا بازسازی شدند، اکنون برای تکمیل و بهره برداری نیاز به اعتبار دارند.
وی گفت: درمجموع برای تکمیل طر‌ح‌های نیمه تمام و یا تجهیز بخش‌های راه‌اندازی شده به 240 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با توجه به مشکلات و تنگناهای مالی دولت، نیازمند مشارکت خیرین و بخش خصوصی هستیم.
دکتر صابری با بیان اینکه بیشتر طرح‌های حوزه درمان گنبدکاووس از محل درآمدهای مراکز درمانی اجرا شده است، اضافه کرد: اجرای این طرح ها سبب شد تا اکنون کارانه پزشکان و پرسنل درمانی این شهرستان 11 ماه معوق شود.
وی تصریح کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان، آمادگی لازم برای واگذاری طرح های نیمه تمام حوزه درمانی گنبدکاووس از جمله مرکز آنژیوگرافی و احداث مرکز جامع درمان سرطان را به بخش خصوصی دارد تا پس از راه اندازی با تعرفه دولتی به مردم خدمات دهند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس یادآور شد: استفاده از ظرفیت خیرین حوزه سلامت و نیز استفاده از ظرفیت برخی نهادها و بنیادها مانند بنیاد برکت، بیناد علوی، آستان قدس رضوی و قرارگاه خاتم الانبیا از دیگر راهکارهای تکمیل طرح های نیمه تمام و یا تجهیز بخش های درمانی این شهرستان است.
دکتر صابری به اجرای طرح تحول سلامت در گنبدکاووس نیز اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح ملی، رضایتمندی مردم از دریافت خدمات درمانی با تعرفه بسیار پایین دولتی به صورت نسبی افزایش یافته است.
وی گفت: با اجرای طرح تحول سلامت میزان ویزیت بیماران در مراکز دولتی از حدود 5 هزار نفر در ماه به 29 هزار ویزیت در یک دوره شش ماه درسال 93 و همزمان با شروع طرح افزایش یافت.

Jalase Behdash 4 B


صابری به مشکلات مالی این طرح اشاره کرد و افزود: تنها اشکال این طرح، مشخص نبودن منابع مالی آن است که بر عهده وزارت بهداشت نیست و از منابع دیگر باید تامین شود و این امر سبب شده تا بیمارستان ها مبالغ قابل توجهی از شرکت های بیمه ای طلبکار شده و از طرفی به شرکت های دارویی نیز بدهکار باشند.
وی با تاکید برضرورت استمرار این طرح ملی، تصریح کرد: برای استمرار طرح تحول سلامت که مردم به آن نیاز دارند، بایستی منابع مالی آن مشخص و در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار داده شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس در خصوص طرح احداث بیمارستان 800 تختخوابی این شهرستان، گفت: کار تملک زمین 44هکتاری این طرح در مراحل پایانی است ضمن اینکه احداث و تجهیز این بیمارستان با تعرفه امسال، نیازمند سه هزار میلیارد ریال اعتبار است.
دراین نشست دکتر محمد حسن رجبی رئیس بیمارستان شهدای 12 دی گنبدکاووس نیز از راه‌اندازی مجدد بخش زایمان این بیمارستان در چند روز آینده خبرداد و گفت: این بخش پس از تعطیلی موقت شش ماهه و بازسازی آن، مجددا راه‌اندازی و به بیماران خدمات ارائه می کند.
وی گفت: بخش ماموگرافی این بیمارستان نیز که به بیماران شرق گلستان خدمات خواهد داد در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود.
در زمان حاضر شهرستان 360 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان، دارای هفت بیمارستان دولتی و خصوصی، 111 خانه بهداشت روستایی، 27 مرکز درمانی بهداشتی و نیز چهار پایگاه خدماتی سلامت ویژه حاشیه شهر، می‌باشد./ایرنا

مطالب مرتبط:

ثبت ملی ۷۹ اثر تاریخی و گردشگری شهرستان گالیکش

دستگیری سه تخریب کننده مراتع در گنبدکاووس

تخلیه پساب حاوی اسید و عناصر نامتعارف در تالاب اینچه + اسناد

جذب معلم حق‌التدریس توسط آموزش و پرورش

303 تن اقلام اساسی ویژه ماه مبارک رمضان در گنبدکاووس توزیع م

کاروان خادمان رضوی وارد شهرستان بندرگز شدند

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram