1Karimi Farmandarاخبار گنبدکاووس- تورکمن‌نیوز: معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس از صنایع دستی اقوام ساکن در این استان و شهرستان، به عنوان یکی از ظرفیت‌های بالقوه توسعه نام برد و گفت: این ظرفیت می تواند با کمک دانشگاه به صورت علمی ارتقا یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، عبدالقدیر کریمی درمراسم بزرگداشت روز دانشجو و نیز جشن آغاز امامت حضرت مهدی (عج) در دانشکده فنی حرفه ای کوثر گنبدکاووس، اظهار داشت: برای استفاده بهتر از ظرفیت صنایع دستی اقوام، بزودی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، مرکز صادرات صنایع دستی و بازارچه مرتبط با آن دراین شهرستان راه اندازی می شود.
وی گفت: علاوه بر این با توجه به قدمت فرش ترکمن و صنایع دستی اقوام، مرکز علمی و تحقیقاتی مرتبط با آن ایجاد و دستورالعمل و چارچوب های مرتبط برای صادرات بهتر فرش و صنایع دستی نیز تدوین می شود.
کریمی به دیگر ظرفیت های گنبدکاووس درحوزه های مختلف نیز اشاره کرد و افزود: درهمه این ظرفیت ها با استفاده از نقطه نظرات کارشناسان مجرب، درشورای راهبردی توسعه این شهرستان بسته های لازم پیش بینی شده و به سرمایه گذاران معرفی می شود.
وی، دانشگاه و دانشجو را از نهادها و اقشار تاثیرگذار درجامعه دانست و تصریح کرد: حضور این دو با پشتوانه علمی، در توسعه همه جانبه کشور یک الزام است.
فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین برلزوم تلاش بیشتر برای ایجاد فضای مناسب و نیز تدوین الگوهای شادی آفرین متناسب با اصول و عقاید اسلامی برای شادی نسل جوان تاکید کرد.
رئیس دانشکده فنی کوثر گنبدکاووس نیز دراین مراسم با گرامیداشت روز دانشجو و تبریک فرارسیدن هفته وحدت، گفت: این دانشکده با 595 دانشجو در چهار رشته طراحی دوخت، طراحی و بافت فرش، حسابداری و نرم افزار از سراسر کشور دانشجو دارد.
بهجت توحیدی، آسفالت خیابان و پیاده روهای ورودی دانشکده و نصب وسائل ورزشی ویژه دانشجویان را از نیازهای این مرکز آموزش عالی برشمرد و افزود: با وجود چند سال مکاتبه با شهرداری و شورای اسلامی شهر اما هنوز این دو مطالبه دانشجویان برآورده نشده است.
در این مراسم که با اجرای برخی برنامه های فرهنگی و هنری همراه بود، از دانشجویان این دانشکده با اهدای هدایایی تجلیل شد.
شهرستان گنبدکاووس با 360 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است./ایرنا

مطالب مرتبط:

ایجاد بازارچه‌های خود اشتغالی در استان گلستان

بازدید ٨٣۰ نفر از جاذبه های طبیعی راز و جرگلان+تصویر

برگزاری جام روستا قهرمان در استان سبب تحول ورزش روستایی کشور

ستاره های سینما و تئاتر کارتنخواب می شوند

کشف زمین‌خواری بیش از ۱۴ میلیاردی در استان گلستان

ضرورت توجه به طرح‌های آبخیزداری برای مقابله با سیلاب‌های مخر

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram