Ostandar Golاخبار گنبدکاووس- تورکمن نیوز: استاندار گلستان با تاکید برضرورت پرهیز جدی مسئولان و کارشناسان ادارات از نگاه و برخورد قیم مآبانه با مردم، گفت: مهمترین وظیفه و جوهره ادارات، خدمت صادقانه و بدون منت به مردم است که باید به نحو احسن انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، حسن صادقلو روز سه شنبه در جلسه شورای اداری گنبدکاووس که باحضور 23 تن از مدیران کل استان در فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: اداره و نهاد بدون خدمت، فاقد هویت است بنابر این خدمت به مردم و برخورد مناسب با آنان باید در راس امور قرار داشته باشد.
وی با اشاره به اهداف برگزاری جلسات شورای اداری، گفت: ایجاد هماهنگی بین ادارات و نهادها برای انجام بهتر امور، تبادل تجربیات، آسیب شناسی مسائل و راه حل کاهش آسیب ها، ارائه روش های توفیقات به دست آمده و بررسی روندهای اسیب زا از مهمترین اهداف برگزاری این جلسات است.
صادقلو با تاکید برضرورت خدمت عملی به مردم به جای وعده و شعار دادن به آنان، اضافه کرد: بنده به عنوان استاندار هرگز قولی که منجر به عمل نشود نداده و نمی دهم و دولت نیز چنین رویه ای دارد و اگر مشکلی در اجرای طرح ها به وجود آمده، ناشی از مشکلات و تنگناهای مالی کشور است.
وی با اشاره به موضوع اجرایی نشدن قطعه اول راه آهن گرگان - گنبدکاووس به طول 24 کیلومترکه قرار بود امسال اجرایی شود، تصریح کرد: برای اجرای این طرح خیلی تلاش شد اما به دلیل شکایت حقوقی آستانقدس رضوی به عنوان پیمانکار قبلی، عملیات اجرایی این طرح فعلا متوقف شده که با رفع این مشکل، عملیات اجرایی این پروژه آغاز می شود.
استاندار گلستان، تخصیص نیافتن 32 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبارات ماده 180 که پیش از این دولت باهدف ایجاد توازن بخشی بین استان های کشور، برای هشت استان از جمله استان گلستان پیش بینی کرده بود، را از دیگر مشکلات گلستان دانست و گفت: درمجلس قبلی این ماده را به همه استان ها تسری دادند که اجحاف بزرگی در حق هشت استان کمتر توسعه یافته کشور شد.
صادقلو، افزود: نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی باید این ماده را طبق نظر اولیه دولت، برای هشت استان مجددا احیا نمایند تا از محل آن برخی طرح ها و پروژه های زیرساختی در اینگونه استان ها از جمله در استان گلستان اجرایی شود.
وی، تصویب منطقه آزاد تجاری اینچه برون برای استان گلستان را از دیگر خدمات دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: دولت رسالت خود را دراین خصوص انجام داده و اکنون نمایندگان مجلس باید با پیگیری موضوع و تصویب لایحه دولت، به توسعه گلستان و رفع محرومیت های آن کمک کنند.
صادقلو همچنین با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت و درمان (سلامت) گنبدکاووس، اضافه کرد: این شهرستان بزرگ گلستان دراین حوزه دچار عقب ماندگی است که باید مدیران استان با تلاش مضاعف این عقب ماندگی ها را جبران نمایند.
وی تصریح کرد: بهره مندی از دانشگاه علوم پزشکی، مرکز آنژیوگرافی قلب، بیمارستان 800 تختخوابی و ارتقای سایر مراکز درمانی حق گنبدکاووس است و بنده به عنوان استاندار بارها این موارد را تاکید کرده ام.
استاندار گلستان یادآور شد: مرکز آنژیو گرافی قلب که دربیمارستان صیاد شیرازی گرگان راه اندازی شد، بایستی در گنبدکاووس که به بیماران شرق گلستان خدمات می دهد، راه اندازی می شد، زیرا در کردکوی و گرگان دو مرکز دیگر داشتیم.
وی خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی مرکز آنژیوگرافی قلب در گنبدکاووس چندی قبل آغاز شده و با بهره برداری از آن، مردم شرق استان از خدمات آن می توانند برخوردار شوند.
صادقلو همچنین برلزوم تسریع در تکمیل مرحله نخست کمربندی شهر گنبدکاووس به طول دو کیلومتر و توجه به ایجاد زیرساخت های بخش کشاورزی ازجمله اجرای سیستم های آبیاری نوین و احداث جاده بین مزارع در این شهرستان به تناسب 25 درصد وسعت، این شهرستانو نقش آن در تولیدات زراعی و باغی استان گلستان تاکید کرد.
در این جلسه برخی مدیران کل گلستان نیز به بیان اقدامات صورت گرفته در حوزه شهرستان گنبدکاووس پرداختند.
گنبدکاووس با 360 هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان، دومین شهرستان بزرگ استان است./ایرنا

مطالب مرتبط:

مشارکت مردم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری است

انتقال خانه‌های تاریخی روستاهای بدون سکنه گلستان به موزه روس

تاریخ تورکمن‌ها به اختصار (۳)/دوره جدید بعد از آق‌قویونلوها

«مسمومیت غذایی» و خطرات کشنده ی آن را بدانید

بردی محمداف: ایران دوست و برادر ترکمنستان است

تأکید روؤسای جمهوری ایران، ترکمنستان و قزاقستان بر گسترش همک

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram