talar fakhr edin gorgan 01تورکمن نیوز- اخبار گرگان: معاون مالی، اداری و پشتیبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از واگذاری تالار فخرالدین اسعد گرگانی به بخش خصوصی خبر داد و گفت: 9 مجتمع فرهنگی، هنری شهرستان های استان واگذار شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، محمد عارف رشنوادی، افزود: مجتمع های فرهنگی و هنری آزادشهر، بندرگز، بندرترکمن، رامیان، علی آبادکتول، کلاله، مینودشت، گنبدکاووس و تالار فخرالدین اسعد گرگانی با هدف بهره وری بیشتر از این فضاهای فرهنگی به بخش خصوصی واگذار شد.
وی به دستورالعمل واگذاری فضاهای مراکز فرهنگی، هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: بر همین اساس فضاهای احصاء شده برای واگذاری از سوی این اداره کل به تائید دفتر نوسازی و تحول اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده است.
معاون ارشاد اسلامی گلستان با تاکید این که بر نحوه مدیریت این مجتمع های فرهنگی، هنری نظارت می شود، اضافه کرد:
با این اقدام فعالیت های فرهنگی، هنری استان افزایش خواهد یافت.
رشنوادی، هدف از واگذاری مجتمع های فرهنگی، هنری را حمایت از هنرمندان و استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری استان دانست و افزود: این اقدام در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اجرایی شده است.
به گفته وی، خصوصی سازی مجتمع های فرهنگی و هنری مانع فرسودگی سازه های آن خواهد شد ،چراکه بخشی از درآمد حاصل از فعالیت ها در جهت مرمت و بازسازی بنا هزینه می شود.
تالار فخرالدین اسعد گرگانی تالار اصلی شهر گرگان (مرکز استان گلستان) است که از لحاظ نوع ساخت برای اجرای تئاتر و برگزاری کنسرت مناسب می باشد.
این بنا که به نوعی نماد فرهنگی شهر گرگان نیز به شمار می رود، 30 سال پیش ساخته شد و تاکنون میزبان بسیاری از برنامه های فرهنگی هنری استانی، ملی و بین المللی بوده است.
تالار فخرالدین اسعد گرگانی دارای حدود 530 نفر ظرفیت، امکانات کامل دکور، سیستم نورپردازی و صوتی استاندارد، جاسازی برای استقرار گروه های کنسرت و صحنه ای با ارتفاع 15متری است.

 

* نمایشنامه خوانی 'اژدهاک' درگنبدکاووس
رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس از اجرای نمایشنامه خوانی 'اژدهاک' به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی حمید رضا میرزایی و طراحی و اجرای موسیقی علی تهرانی در این شهرستان خبر داد.
رضا شجاعی با بیان این نکته که نمایشنامه خوانی از پنجم خرداد به مدت سه روز اجرا می شود، افزود: این برنامه در کافه 'کتاب سلام ' واقع در خیابان هفده شهریور غربی، چهار راه نامجو شهرستان گنبدکاووس برگزار می شود.
وی نمایشنامه 'اژدهاک' را داستان اسطوره ای اعلام کرد و گفت: لیلا صمدی و حمیدرضا میرزایی به عنوان نقش خوان این نمایشنامه هنرنمایی می کنند.

 

* برگزاری ماراتن ساخت بازی‌های رایانه‌ای
ماراتن دوروزه ساخت بازی‌های رایانه‌ای برای اولین بار در استان گلستان با شعار «دنیا را متحول کن» با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامین، بنیاد بازی های رایانه ای ایرانا، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان و به میزبانی دانشگاه گلستان در گرگان برگزار شد.
براساس اعلام روز چهارشنبه ارشاد گلستان، در این رویداد ۷۰ شرکت‌کننده از استان‌های گلستان، مازندران، سمنان، فارس، آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، خراسان رضوی و همدان در قالب ۱۳ تیم به رقابت با یکدیگر پرداختند.
نخستین ماراتن ساخت بازی های رایارانه ای با رویکرد رونق این صنعت برگزار شد.
در این دوره از رقابت ها در بخش تیم دو نفره گروه خلیج پر ماجرا از تبریز مقام اول، گروه نجات قطره مقام دوم و گروه مدیریت مصرف آب مقام سوم را به دست آورد. در بخش ماراتن بازی سازی هم رتبه اول به گروه گرگانی اختصاص یافت و گروه خسروانی رتبه دوم را کسب کرد.

 

* درخشش گروه نجوای کتول در جشنواره پیران جنگی خراسان رضوی
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی علی آبادکتول گفت: گروه نجوای کتول به سرپرستی محمدرضا برزگر از این شهر در جشنواره پیران جنگی خراسان رضوی درخشید.
حسن دیلم افزود: گروه نجوای کتول که موفق به کسب مقام برتر در جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان شده بود ،این باردر استان خراسان رضوی در جشنواره پیران جنگی خراسان (یادواره زنده یاد استاد حاج قربان سلیمانی نوازنده شهیر دوتار) که در سالن معلم قوچان اجرا شد، با استقبال خوب علاقه مندان مواجه گردید./ ایرنا

شبکه خبری گلستان، ایران و جهان:

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

فرمانده انتظامی گلستان: توجه ویژه نیروی انتظامی در راهبرد ار

ترکمنستان اولین ماهواره خود را به فضا فرستاد

حضور بیش از ۱۰ هزار نمازگزار در مصلی اهل سنت در ایام نماز جم

آخوند خوجملي: ماموران سعودي در منا ما را به سمت محل حادثه هد

سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به گلستان/ افتتاح 12پرو

سوءقصد به وزیر دفاع قطر

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram