Hasan Sadeghlo 01اخبار گلستان-تورکمن‌نیوز: استاندار گلستان گفت: واحدهای دریافت کننده تسهیلات بانکی برای رونق دوباره تولید و نحوه هزینه کرد آن مورد نظارت میدانی قرار می گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، حسن صادقلو روز یکشنبه در بازدید از چند واحد مورد حمایت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان و دریافت کننده تسهیلات در استان، افزود: در این طرح وضعیت واحدهای نیازمند به رونق تولید در سطح استان مورد بررسی میدانی قرار می گیرد تا این تسهیلات بانکی را دریافت کرده و نیز نحوه هزینه کرد آن تحت نظارت است.
به گفته وی؛ بازدید میدانی امروز از چهار واحد تولیدی حمایت شده برای رونق تولید در شهرک صنعتی آق قلا و یک طرح در دست ساخت در منطقه اقتصادی اترک، نشان می دهد که تسهیلات بانکی پرداخت شده به این واحدها در مسیر رونق تولید هزینه شده و می شود.
وی از مسئولان کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گلستان درخواست کرد که در هزینه کرد درست تسهیلات پرداختی به واحدها برای رونق دوباره به گزارش کتبی بسنده نکرده و بازدید میدانی را بیشتر لحاظ کنند.
استاندار گلستان همچنین در خصوص این که برخی از صاحبان واحدهای نیازمند به استفاده از تسهیلات برای رونق تولید موفق به نامنویسی در فرصت تعیین شده، نشده اند، گفت: امیدواریم دولت فرصت دیگری را برای حمایت از این دسته از متقاضیان بازمانده از طرح حمایتی ،در آینده نزدیک فراهم کند.
ثبت نام از متقاضیان جهت دریافت تسهیلات بانکی در رونق تولید در حوزه واحدهای دچار رکود و واحدهایی که با 60 درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند حمایت بودند در سامانه بهینه یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت تا پایان شهریور فعال بود.
صادقلو اضافه کرد که در استان گلستان یکهزار و 700 نفر برای دریافت حمایت های دولت در رونق تولید در سامانه بهینه یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت نام کردند که برای 710 نفر از این متقاضیان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در خصوص حمایت و ارائه تسهیلات بانکی تصمیم گیری شده است.
استاندار گلستان دیروز از تنها واحد تولیدی سقف کاذب که در منطقه ویژه اقتصادی اترک شرکت شهرک های صنعتی استان در حال ساخت است نیز بازدید کرد و در جریان پیشرفت کاری آن قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان در حاشیه این بازدید گفت: اکنون در منطقه ویژه اقتصادی اترک، 12 واحد تولیدی برای آغاز عملیات اجرایی قرارداد دریافت زمین به مساحت 15 هکتار با این شرکت بسته اند.
حجت اله خلیل زاده صورتی افزود: در این خصوص متقاضیان دریافت زمین برای اجرای واحدهای تولیدی در حوزه سولفات پتاسیم، ایزوگام، پوشش سقف کاذب و خوراک آبزیان با این شرکت قرارداد امضا کرده اند.
به گفته وی، اکنون در منطقه ویژه اقتصادی اترک 250 هکتار زمین با سرمایه گذاری 130 میلیارد ریال اعتبار آماده واگذاری به متقاضیان جهت ایجاد واحدهای تولیدی می باشد.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اواخر مردادماه سال جاری در سفر به استان گلستان در مصاحبه با خبرنگاران گفته بود: برای بهره برداری زودتر و حضور سرمایه گذاران در شهرک هزار هکتاری اترک ( منطقه ویژه اقتصادی اترک ) واقع در استان گلستان، از این طرح حمایت مالی خواهد شد.
فرشاد مقیمی افزوده بود: امسال 64 میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد زیرساخت های موردنیاز این شهرک پیش بینی شده است.
این طرح مهم اقتصادی در فروردین 1388 از سوی مجلس شورای اسلامی با مساحتی بین یک تا دو هزار هکتار در منطقه شمال استان گلستان موسوم به منطقه اترک به تصویب رسید و زیرساخت های آن درمرحله نخست به مساحت 250 هکتار اجرایی شده است.
پیش از این معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با اشاره به شاخص های صنایع استان، گفته بود که در زمان حاضر 3 درصد از صنایع گلستان را صنایع بزرگ، 91 درصد را صنایع کوچک و 6 درصد را صنایع متوسط تشکیل می دهد.
در گلستان یکهزار و 200 واحد صنعتی و تولیدی وجود دارد، این استان با یک میلیون و 900 هزار نفر در شمال ایران قرار دارد./ایرنا

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

شکار غیر مجاز پرندگان و آسیب‌ها و مخاطرات آن

معلمان خوشگل جذب آموزش و پرورش می‌شوند

دستگیری کلاهبردار یک میلیارد و دویست میلیون ریالی در گنبدکاو

طرح اخذ گواهی نامه رانندگی بدون دریافت مدرک پایان خدمت به کج

فرماندار ویژه گنبدکاووس: بوسه آزادگان بر خاک میهن، بوسه عزت

در گذر تاریخ/ حكايت دردناك يكي به ميخ و يكي به نعل

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram