Hosein Pishghadam 01اخبار گلستان-تورکمن‌نیوز: رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان گفت: تا عصر شنبه 238 هزار و 197 خانوار استان در سرشماری اینترنتی ثبت‌نام کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، حسین پیشقدم عصر دیروز اظهار کرد: جمعیت ثبت‌نام شده در سرشماری اینترنتی در قالب 68 هزار و 740 خانوار بوده است که این میزان خانوار شمارش شده نسبت به برآورد خانوارهای سال 1395 که 614 هزار و 325 خانوار می‌باشد، 11/19 درصد پیشرفت کار داشته است.

وی با بیان اینکه جایگاه استان‌ در سرشماری اینترنتی نسبت به دیگر استان‌های کشور ارتقا یافته است، گفت: با تلاش مجموعه مدیران استانی‌، ستاد سرشماری استان و شهرستان‌ها‌، فرمانداران، بخشداران، شوراهای روستاها و دهیاران جایگاه استان نسبت به روز گذشته ارتقا یافت و به رتبه دهم استان‌های کشور رسیده است.

گلستان پیشرفت 19 پله‌ای در سرشماری اینترنتی داشته است

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان خاطرنشان کرد: در روزهای ابتدایی آغاز سرشماری اینترنتی، استان گلستان در رده 29 استان‌های کشور قرار داشت ولی با تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی مجموعه استان و مشارکت خوب هم‌استانی‌های عزیز هم‌اکنون گلستان پیشرفت 19 پله‌ای در این زمینه داشته است.

پیشقدم تاکید کرد: تلاش مجموعه استان و ستاد سرشماری استان گلستان این است که حضور مردم در این روزهای پایانی مرحله ثبت‌نام اینترنتی افزایش یابد تا آمار و اطلاعات به دست آمده جمعیت استان دقیق‌تر و کامل‌تر به دست آید.

وی ثبت‌نام مردم در سرشماری اینترنتی را یک اقدام مثبت از سوی جامعه برای کاهش در هزینه‌های ملی خواند و گفت: سرشماری به روش الکترونیک که برای اولین بار در سطح کشور انجام می‌شود باعث افزایش سرعت، دقت و صرفه‌جویی در اجرای این طرح بزرگ ملی خواهد شد.

مدیر اجرایی ستاد سرشماری استان گلستان آمار و اطلاعات را لازمه برنامه‌ریزی درست و شفاف مدیران و برنامه‌ریزان کشور خواند و افزود: برای از بین بردن محرومیت و ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای باید مردم اطلاعات خواسته شده به درستی بازگو کنند تا روند توسعه در کشور و استان شتاب گیرد.

پیشقدم ادامه داد: مشارکت گلستانی‌ها همیشه در اقدام اجتماعی زبان‌ زد خاص و عام بوده که جا دارد از حضور متعهدانه مردم در سرشماری اینترنتی که با تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران، بخشداران و دهیاران انجام شد، تشکر کنیم.

گنبدکاووس، مراوه‌تپه و گالیکش پیشتاز ثبت‌نام اینترنتی سرشماری

وی از تمام مردم، کارکنان دستگاه‌های اجرایی، معلمان، دانش‌آموزان و زنان پرتلاش استان درخواست کرد که دوستان و آشنایان خود را که تاکنون موفق به ثبت‌نام اینترنتی سرشماری نشدند تشویق کنند هر چه زودتر در این طرح ملی مشارکت کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان گفت: تا عصر امروز گنبدکاووس، مراوه‌تپه و گالیکش سه شهرستان پیشتاز در ثبت‌نام اینترنتی سرشماری بودند و شهرستان‌های آق‌قلا، بندرترکمن و گرگان در رده‌های پایین مشارکت مردم این سرشماری تا عصر امروز هستند.

پیشقدم با بیان آمار دقیق ثبت‌نامی‌های سه شهرستان پیشتاز استان یادآور شد: تا عصر شنبه گنبدکاووس 20 هزار و 689 خانوار و جمعیتی بالغ بر 76 هزار و 322 نفر و پیشرفت کار 18/92 درصد، مراوه‌تپه با 2 هزار و 875 خانوار و جمعیتی بالغ بر 10 هزار و 945 نفر و پیشرفت کار 17/11 درصد و گالیکش با 2 هزار و 714 خانوار، و جمعیتی بالغ بر 9 هزار و 236 نفر و پیشرفت کار 13/68 درصد ثبت‌نام اینترنتی داشتند.

وی با اشاره به درصد پیشرفت کار سه شهرستان پایین جدول رده‌بندی شهرستان‌های استان نیز گفت: شهرستان

سرشماری در 823 حوزه روستایی و 816 حوزه شهری استان گلستان انجام می‌شود.

سرشماری نفوس و مسکن از سوم مهر ماه سال‌جاری تا 24 مهر ماه به صورت اینترنتی آغاز خواهد شد و از 25 مهر ماه تا 25 آبان ماه به صورت حضوری ادامه خواهد داشت.

همچنین کسانی که در سرشماری حضوری به دلیل عدم حضور در خانه یا مسافرت شرکت نکرده باشند از 26 تا 30 آبان ماه سرشماری این افراد به صورت تلفنی و حضوری و اینترنتی ثبت‌نام خواهند شد.

در کشور تاکنون هفت بار سرشماری نفوس و مسکن انجام‌شده که از سال 1335 تا 1385 به‌صورت 10 سال یک‌بار و از سال 1385 تا 1390 برای نخستین بار به‌صورت پنج‌ساله این سرشماری انجام شده است./خبرگزاری فارس

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

اجرای 1452پروژه گازرسانی در29 شهر و 816 روستای گلستان

افتتاح 24 طرح خوداشتغالی کمیته امداد گستان به مناسبت هفته دو

آب گلستان به دستگاه تصفیه آب نیاز ندارد

رسانه ها به مناطق مرزی توجه بیشتری کنند/ استیفای حقوق مرزنشی

عباسی به نفع اصولگرایان کنار می‌رود؟ / اجماع از خودگذشتگی می

طرح جامع روابط عمومی‌های گلستان تدوین می‌شود

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram