hafte dolat daneshgah azad gonbad 01تورکمن نیوز- اخبار گلستان: استاندار گلستان با ارائه گزارشی از اقدامات دولت یازدهم در سه شهرستان گنبدکاووس ، آزادشهر و رامیان به وزیر کشور گفت: بهره برداری از دو هزار و 232 پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغالزا با صرف هزینه ای بالغ با هفت هزار و 100میلیارد ریال از جمله این اقدامات است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، حسن صادقلو روز شنبه در جلسه شورای اداری این سه شهرستان شرق استان گلستان که با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در دانشگاه آزاد گنبدکاووس برگزار شد، افزود: حاصل بهره برداری از پروژه های مذکور ایجاد اشتغال برای دو هزار و 724 نفر بوده است.
وی گفت: از مجموع طرح های عمرانی و اقتصادی اجرا شده در این سه شهرستان ، یک هزار و 24 پروژه با هزینه سه هزار و 800میلیارد ریال و اشتغالزایی یک هزار و 721 نفر در شهرستان گنبدکاووس به عنوان بزرگترین شهرستان شرق استان گلستان اجرا شده است.
وی افزود: سهم شهرستان آزادشهر از این پروژه ها، اجرای 779 پروژه با دو هزار و 200 میلیارد ریال هزینه و اشتغال برای 694 نفر بوده و در شهرستان رامیان نیز اجرای 429 پروژه با هزینه یک هزار و 100میلیارد ریال منجر به ایجاد شغل برای 309 نفر شده است .
صادقلو خاطر نشان کرد: اجرای این پروژه ها در شرایطی صورت گرفته است که دولت در سه سال گذشته با مشکلات مالی و بودجه ای شدید روبرو بوده و برخی از این سال ها، سال سیاه بودجه نام گرفته است.
استاندار گلستان با اشاره به رشد و توسعه گلستان در حوزه های مختلف در سه سال گذشته گفت: این استان در مشارکت اقتصادی به رتبه 22، در طرح های بیمارستانی به رده 14، در تخصیص اعتبارات سرمایه ای به رتبه 13 و در تخصیص اعتبارات تملک دارایی به رتبه 17 ارتقا یافته در حالی که پیش از این در تمامی این شاخص ها در رتبه های انتهایی قرار داشته است.
وی از رشد تسهیلات بانکی برای بنگاه های تولیدی و اقتصادی این استان خبر داد و گفت: این تسهیلات از چهار هزار و 220 میلیارد ریال مقرر برای واحدهای تولیدی راکد و نیمه تعطیل، به هفت هزار و 440میلیارد ریال افزایش یافته است.
استاندار گلستان گفت: این تسهیلات به 710 واحد تولیدی استان پرداخت می شود و تاکنون 650 میلیارد ریال آن پرداخت شده و پرونده 84 واحد صنعتی دیگر در کمیته رفع موانع تولید استان بررسی شده است.
وی با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه مسائل زیرساختی استان گلستان گفت: با صرف هزینه ای بالغ بر 760 میلیارد ریال ، 26 درصد از باقیمانده پروژه راه آهن گرگان - اینچه برون به اتمام رسید و برای ایجاد زیرساخت های راه آهن در اینچه برون نیز پروژه هایی با اعتبار یک هزار و 300میلیارد ریال در دست انجام است که تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسند.
استاندار گلستان از وزیر کشور درخواست کرد تا با دراختیار گذاشتن تسهیلات ویژه برای سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، نسبت به خرید محصولات تولیدی واحد مونتاژ اتوبوس در گنبدکاووس که منجر به فعالتر شدن این واحد صنعتی می شود، اقدام شود.
به گزارش ایرنا، عبدالراضا رحمانی فضلی وزیر کشور از روز پنجشنبه گذشته سفر خود به استان گلستان را آغاز کرده و امروز (شنبه ) با حضور در شرق این استان ضمن شرکت در جلسه شورای اداری سه شهرستان این منطقه در گنبدکاووس، با منتخبان و برگزیدگان اقشار مختلف شهرستان های گنبدکاووس، آزادشهر و رامیان، نیز دیدار می کند.
بازدید از سد نرماب چل چای در شهرستان مینودشت، دیدار با منتخبان و برگزیدگان اقشار مختلف مردم شهرستان های مینودشت ، گالیکش ، کلاله و مراوه تپه در دانشگاه آزاد اسلامی مینودشت و نیز حضور در جلسه شورای اداری چهار شهرستان مذکور در فرمانداری شهرستان مینودشت از دیگر برنامه های روز شنبه وزیر کشور در سفر به منطقه شرق استان گلستان است.
هفت شهرستان از 14 شهرستان استان گلستان در منطقه شرق آن قرار دارند که از نظر وسعت دوسوم مساحت استان گلستان را تشکیل می دهند و نیمی از جمعیت یک میلیون و 900 هزار نفری این استان در هفت شهرستان شرقی آن زندگی می کنند./ ایرنا

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

دو انتصاب جدید در استانداری گلستان

این مواد غذایی را بعد از 30 سالگی مطلقا نخورید!!

اجرای 21 طرح آموزشی در گلستان با مشارکت خیران

اختصاص 60 میلیارد ریال اعتبار برای حفاظت از جنگل‌های گلستان

تشکیل انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان

سومین اثر کارگردان جوان گنبدی در صف فیلم‌های نامزد فیلم کودک

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram