Baft Farsodeتورکمن نیوز- اخبار گلستان: دبیر ستاد احیای بافت‌های فرسوده گلستان از سکونت 30.4 درصد جمعیت شهری استان در محله‌ها و محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری خبر داد و گفت: قریب به 280 هزار نفر از جمعیت شهری استان در محدوده بافت‌های فرسوده ساکن هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، ابراهیم مبارک قدم در نشست مقدماتی کارگروه پیش‌بینی و پیشگیری از گسترش بافت های ناکارآمد که در محل دفتر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان برگزار شد، افزود: بیشترین درصد جمعیت ساکن در بافت های فرسوده مربوط به شهرهای گرگان و گنبدکاووس است.
وی اضافه کرد: توجه نکردن توجه به مسایل و مشکلات موجود در این محدوده ها و اعمال سیاست های پاکسازی و یا حمایتی در سال های گذشته، نتایج خوبی در بر نداشته و موجب استقرار نامتعادل جمعیت در مراکز شهری و شکل گیری عرصه های نابسامان در اشکال مختلف شده است.
مدیرکل راه شهرسازی گلستان با اشاره به این که گسترش جمعیت شهری ساکن در محدوده های هدف بازآفرینی، واقعیتی انکار ناپذیر است، افزود: مدیریت شهری و دستگاه‌های اجرایی متولی با پذیرش این موضوع می توانند سیاست های کنترلی و راهبردی در جهت پیشگیری از این معضل اتخاذ کنند.
به گفته وی، این سکونتگاه ها ضمن آنکه سیمای آشفته و بی نظم در بخش های خاصی از شهرها بوجود می آورد، لطمات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی گسترده ای را بر کل مجموعه شهر تحمیل می کنند.
مبارک قدم ادامه داد: توجه نکردن به این مناطق موجب افزایش نفوذ آن در سطح وسیع تری از شهر می شود و برای کاهش سرعت این روند و چگونگی نحوه رسیدگی به مسایل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، باید سیاست های کنترلی و لازم را، اعمال و به آنها توجه کرد.
وی، وجه مشترک این مناطق را نداشتن اسناد رسمی و برنامه های شهرسازی بیان کرد و گفت: به دلیل شکل گیری این مناطق در خارج از محدوده های قانونی، ساخت و سازهای آنها غیررسمی است و با مصالح غیر استاندارد، بی دوام و کم دوام و بدون رعایت مقررات ملی ساختمان و نظارت ساخته شده اند.
مبارک قدم، اغلب ساکنین این مناطق را مهاجرینی از شهرهای کوچک و از روستاها به شهرهای بزرگ بیان کرد و گفت: تصویب و شکل گیری کارگروه پیش بینی و پیشگیری یکی از اقدامات موثر جهت جلوگیری از رشد این آسیب اجتماعی و توسعه و گسترش روند مهاجرت به این مناطق خواهد بود.
وی یادآورشد: این کارگروه از کارگروه های ذیل ستاد بازآفرینی شهری پایدار است که متشکل از 17 دستگاه اجرایی است که هدف آن جلوگیری از هدر رفت منابع و آشفتگی ناحیه شهری بوده و موجب وفاق و همگرایی دستگاه های متولی می شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل گلستان هم گفت: حضور مستمر، مداوم و نظارت در این گونه بافت ها از سوی مدیران و تصمیم گیران، زمینه ای برای تصمیم گیری و اقدامات خوب در این مناطق خواهد بود.
حسین شعبانی، حاشیه نشینی را یکی از آسیب‌های اجتماعی مهم و از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب بیان کرد و گفت: ما هم باید به همین اندازه نسبت به این معضل دغدغه داشته باشیم.
وی، کنترل و برنامه ریزی برای رفع اینگونه معضلات را کارآمدی دولت دانست و گفت: با ساماندهی حاشیه نشینی از طریق فعال سازی این کارگروه، امکاناتی در این مناطق برای بهره مندی ساکنین آن فراهم می شود.
استان گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت دارد که کمتر ازنیمی از آنان در یکهزار و هشت روستا زندگی می کنند و مابقی شهرنشین هستند./ایرنا

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

برای عضویت کلیک کنید.

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

60 هزار تن گندم به مراکز خرید در گلستان تحویل شد

بزرگداشت حکیم فرزانه مختومقلی فراغی در دانشگاه امیرکبیر

شکست ملوان بندرگز در آخرین دیدار دور رفت فوتبال ساحلی

شرکت رئیس جمهور ترکمنستان در 7-مین همایش جهانی آب

برگزاری مانور مقابله با افت فشار گاز در استان‌های شمالی

فراخوان همایش علمی پژوهشی فرهنگ رضوی در کرمانشاه

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram