Hasan Sadeqlooتورکمن نیوز- اخبار گلستان: استاندار گلستان گفت: علیرغم افزایش درصد مشارکت و جمعیت فعال استان طی سال‌های 93 و 94، نرخ بیکاری در این مدت کاهش داشته است.

به گزارش سایت خبری تحلیلی تورکمن نیوز، دکتر حسن صادقلو خاطرنشان کرد: یکی از نقاط قوت عملکرد دولت تدبیر و امید در استان گلستان در سالهای 93 و 94 عملکرد اشتغالزایی و ایجاد فرصت های شغلی و بهبود درصد بیکاری استان می باشد.

وی افزود: آمار بیکاری استان از 13.7 درصد در سال 92 به 12.4 درصد در سال 93 و 11.8 درصد در سال 94 رسید.

صادقلو با بیان اینکه این در شرایطی است که درصد مشارکت در استان که نسبت جمعیت فعال به جمعیت بالای 10 سال استان می باشد، از 36.1 درصد در سال 92 به 37.6 درصد در سال 94 رسید، اظهار کرد: مایه خوشحالی است که علیرغم بالا رفتن جمعیت جویای کار، آمار بیکاری در استان کاهش پیدا کرد.

استاندار گلستان با ارائه آمار استخراج شده از درگاه ملی مرکز آمار ایران افزود: علیرغم افزایش حدود 48 هزار و 121 نفری جمعیت جویای کار در سال 94 در مقایسه با سال 93، با ایجاد 45.602 شغل در سال 94، نرخ بیکاری از 12.4 به 11.8 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بایک محاسبه ساده، اگر درصد مشارکت در سال 94 در حد همان 35.7 سال 93 باقی می ماند، تعداد جمعیت فعال 543 هزار و 239 نفر در سال 94 می بود و با 504 هزار و 639 شغل ایجاد شده، تعداد بیکاران به 38600 نفر و درصد بیکاری استان به 7.1 درصد می رسید ولی با بالارفتن درصد مشارکت و جمعیت فعال استان در سال 94 که ناشی از ایجاد امید به اشتغال و یافتن شغل می باشد، درصد بیکاری در 11.8 درصد باقی ماند.

صادقلو در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده، آمار بیکاری استان همچنان کاهش یافته و به روزی برسیم که نیروی بیکار در استان نداشته باشیم.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

اعضای باند چهار نفره سرقت احشام در گالیکش دستگیر شدند

هیأتهای بازرسی انتخابات از آغاز ثبت نام داوطلبان در فرماندار

فرهنگ اصیل قومی و اسلامی را حفظ کنیم +تصاویر

عملیات اجرایی احداث کارخانه استحصال ید در منطقه مرزی گنبدکاو

تاثیر هورمون ها - رژیم غذایی و فشار خون مادر بر جنسیت جنین !

تاكيد مجدد مدیرعامل گاز گلستان به مدیران ادارات در راستای مد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram