Zelzeleh06تورکمن نیوز - اخبار استان گلستان: مدیركل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: با وجود زلزله خیز بودن استان و وقوع زمین لرزه های مكرر در مناطق مختلف آن، تاكنون مباحث آموزشی و راهكارهای مقابله با آسیب های این بلای طبیعی جدی گرفته نشده است.

به گزارش سایت خبری تحلیلی تورکمن نیوز،  صادق علی مقدم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وقوع دو زمین لرزه طی هفته جاری در استان، اظهار كرد: در سال‌های اخیر بیش از 950 زمین لرزه كوچك و بزرگ در گلستان به ثبت رسیده كه این آمار مسئولیت ما را برای آمادگی هر چه بیشتر در زمان وقوع زمین لرزه‌ها بیشتر می‌كند.
وی افزود: متاسفانه در كشور ما پس از وقوع زمین لرزه‌های بزرگی مانند زلزله بم یا منجیل و رودبار، تلاش برای توسعه آموزش‌ها در برابر زلزله و پیشگیری از آسیب‌ها آغاز می‌شود، اما آن نیز پس از مدتی به فراموشی سپرده می‌شود.
مقدم ادامه داد: گلستان به عنوان یكی از استان‌های مستعد وقوع زمین لرزه به شدت نیازمند توسعه آموزش‌های پیشگیرانه است تا در صورت وقوع زلزله‌های شدید از بروز آسیب‌های فراوان آن كاسته شود.
مدیركل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: هم اینك متولی و مسئول برگزاری دوره‌های آموزشی آشنایی شهروندان با نحوه رفتار در شرایط وقوع زلزله با هلال احمر و متولی اطلاع رسانی صدا و سیما است.
مقدم بیان كرد: یكی از آسیب های جدی بخش آموزش این حوزه نیز بی توجهی به رعایت وظیفه شهروندی توسط مردم و مطالبه محوری است.
وی افزود: به عنوان مثال عده ای از شهروندان بدون دریافت پروانه از شهرداری درمناطق آسیب پذیر از زلزله اقدام به ساخت و ساز می كنند، اما این متخلفین كه حقوق شهروندی دیگران را زیر پا گذاشته اند، نه تنها مواخذه نمی‌شوند، بلكه افكار عمومی مسئولان را مجبور به واگذاری امكانات و زیرساخت ها به آنان می كنند.
مدیركل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان در ادامه به زمین لرزه 3.5 ریشتری ظهر امروز فاضل آباد نیز اشاره كرد و گفت: گزارشی مبنی بر بروز خسارت ناشی از این زمین لرزه گزارش نشده است.
فاضل‌آباد از توابع شهرستان علی آباد در سی كیلومتری شرق گرگان واقع می باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

telegram.me/TurkmensNews

 

مطالب مرتبط:

حمیدی: شورای تقی‎آباد گنبدکاووس تا اعلام نظر شورای حل اختلاف

اعتبارات هلال‌احمر استان گلستان ۱۶ میلیارد تومان است

سارق باطری‌های خودرو در گنبدکاووس دستگیر شد

انحراف به چپ، اعلام علت حادثه مرگبار رانندگي در شرق استان گ

نورقلی‌پور: طرح حمایت از تولیدات هنرمندان به صحن علنی مجلس ا

کم رنگ شدن حاشیه امن زمین خواران در گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram