اخبار گلستان- تورکمن نیوز: مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت: ۲۹ مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست دولتی و خصوصی در استان گلستان کودکان را نگهداری می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، به‌نقل از روابط‌عمومی بهزیستی استان گلستان، ابراهیم غفاری در بازدید دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از مسئولان دستگاه قضائی استان از 2 مرکز نگهداری کودکان اظهار داشت: 29 مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت نظارت بهزیستی در استان فعال هستند که از این تعداد تنها یک مرکز که شیرخوارگاه است دولتی بوده و بقیه به‌صورت خصوصی و تحت نظارت و حمایت بهزیستی هستند.

وی با بیان این‌که از سیاست های بنیادین سازمان بهزیستی، ایجاد زمینه زندگی سالم برای کودک در محیط خانواده است، تصریح کرد: زندگی کودکان در محیط‌های غیر از خانواده (خانه نوزادان، کودکان و نوجوانان) به صورت موقت صورت می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان با بیان این که کودکان در مراکز شبانه‌روزی تحت نظارت بهزیستی براساس تفکیک سن و جنس نگهداری می‌شوند، افزود: این افراد تا فراهم شدن زمینه انتقال موقت یا دائم به خانواده و جامعه، در مراکز شبه خانواده مورد مراقبت و پرورش قرار می‌گیرند.

در ادامه این بازدید خانم لشکری مدیر مرکز ریحانه به معرفی این مرکز و فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی آن پرداخت و اظهار کرد: این کودکان علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و مذهبی حائز مقام‌های نخست کشوری از جمله در المپیاد ریاضی و رشته نقاشی نیز هستند.

لشکری گفت: فعالیت موسسه خیریه ریحانه از سال 81 با کسب مجوز از سازمان بهزیستی آغاز شده و درحال حاضر در امر نگهداری فرزندان 3تا 6 سال(پسر و دختر) و 12تا 18 سال دختر فعالیت دارد

وی افزود: ساختمان جدید موسسه خیریه ریحانه که در سال گذشته باحضور نماینده ولی فقیه دراستان افتتاح شد، در زمینی به مساحت 420 مترمربع و با افزون بر یک‌هزار مترمربع زیربنا در 4 طبقه شامل 9واحد آپارتمان، 21اتاق و 9سالن و با هزینه‌ای بالغ بر 15 میلیاردریال ساخته شده است.

مطالب مرتبط:

اجرای طرح طاها در واحدهای تولیدی شرق استان گلستان

بندر ترکمن و گنبد بازهم شاهد تشییع جنازه جمع دیگری از شهدای

راه‌اندازی سامانه یکپارچه املاک در گلستان

افزایش مسموم‌شدگان حادثه نشت گاز کلر در دزفول؛ شمار مسمومان

نجات قوی مصدوم در غرب گلستان

انتخابات و قومیت‌ها

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram