Sadeghlo 15 F‌اخبار گلستان-تورکمن‌نیوز: استاندار گلستان گفت: توسعه صادرات رویکرد و اولویت نخست سال ۹۶ در استان گلستان است که سبب افزایش رونق اقتصادی و تولید و اشتغال در استان می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، حسن صادقلو ظهر امروز در شورای اداری استان گلستان به فرا رسیدن ماه رجب اشاره کرد و اظهار داشت: پایه‎های عروج شخصیتی انسان در مسائل دینی و مذهبی ما آمده است و اگر این عروج‎ها متجلی نشود جامعه انسانی رشد لازم را پیدا نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه باید از اقداماتی که از سوی دولت اتفاق افتاده قدردانی کنیم، افزود: صدای خدمات‎رسانی دولت بلند است و نگاه مقام معظم رهبری مبتنی بر این مهم بود و افق آینده را برای ما مشخص کردند.

استاندار گستان با بیان اینکه رویکرد امسال ما در استان باید به موضوع توسعه صادرات باشد، افزود: اقدامات خوبی انجام شده اما این اقدامات ناکافی است و در بودجه 1396 باید به بحث ارتباطات در استان‎ نسبت به استان‎های دیگر و کشورهای همسایه توجه کنیم.

صادقلو با بیان اینکه بسیاری از تولیدات استان می‎تواند بین استان‎های دیگر مبادله شود، گفت: مرکز سرمایه‎گذاری در استان گلستان راه‎اندازی شده و عملکرد آن قابل قبول نیست و باید این مرکز را فعال‎تر کنیم.

وی گفت: باید سرمایه‎گذاران خارجی را در این مرکز متمرکز کنیم و از صفر تا 100 سرمایه‎گذاری در این مرکز و در رویکرد سال 1396 دنبال شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه 100 اقدام مهم دولت را در استان چاپ و ارائه کردیم، افزود: 8 هزار و 303 پروژه در این دولت در استان گلستان اجرائی شده و تنها بخش کوچکی از آن کلنگ‎زنی است.

وی اظهار داشت: در کارگروه تسهیل و رفع موانع نزدیک به 720 میلیارد تومان تسهیلات با همت بانک‎ها در استان ارائه می‎شود.

استاندار گلستان به جایگاه هفتم در ارائه تسهیلات رونق و تولید اشاره کرد و گفت: در استان 8 هزار میلیارد تومان منابع داریم که از این مهم ما نمی‎توانیم خود را با استان اصفهان که بیش از 60 هزار میلیارد تومان منابع دارد، مقایسه کنیم.

صادقلو خاطرنشان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی به صورت ملی ارزیابی انجام شده و هنوز ما ادعا داریم برخی شاخص‎هایی که در استان ارزیابی انجام شده، مورد توجه قرار نگرفته است.

وی تاکید کرد: کسب رتبه هفتم در بحث ارائه تسهیلات رونق و تولید براساس یک همت جمعی بوده و به این مفهوم نیست که مطالبات مردم و مقام معظم رهبری پاسخ داده شده است.

استاندار گلستان یادآور شد: از دست‎اندرکاران ستاد سفر و تسهیلات نورزی و مجموعه‌ای که در ایام نوروز و زمان تعطیلات به جای اینکه در کنار خانواده‎های خود باشند به خدمات‎رسانی به مسافران اقدام کردند، قدردانی ویژه‎ای دارم.

صادقلو با بیان اینکه روزی بیان کردیم که باید معبر بودن استان گلستان تبدیل به مقصد شود، تاکید کرد: آمارها بیانگر این است که ما رشد قابل توجه‎ای با وجود اینکه شرایط بد آب و هوایی را در ایام نوروزی داشتیم، رسیدیم.

وی به اهمیت انتخابات اشاره کرد و اظهار کرد: در یوم الله‌ها و انتخابات دنیا به ما توجه دارد و با دنیا حرف می‎زنیم و حضور در انتخابات آثار بین المللی و ملی دارد.

صادقلو افزود: همه تکلیف‎ها مطالبه مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری است و درصدد این هستیم که مشارکت را در انتخابات بالا ببریم، چرا که آثار بین‌المللی دارد.

استاندار گلستان یادآور شد: شورا باید با انتخاب فرهیختگان و عاقلان جامعه شکل بگیرد و باید منشاء اثرگذاری باشد.

وی بیان داشت: در انتخاباتی که خیلی‎ها نگران بودند اطمینان را ایجاد کردیم و در استان گلستان 80.39 درصد مشارکت کردند و مردم باید صیانت از حقوقشان را لمس کنند.

استاندار گلستان با بیان اینکه نامزدهای انتخابات حق قول دادن ندارند، گفت: قول دادن کلک انتخاباتی است.

وی گفت: عصاره و مطالبه مردم در شعار سال از سوی مقام معظم رهبری دیده شده و این مهم وظیفه ما را سنگین‎تر کرده است.

استاندار گلستان گفت: اقتصاد مقاومتی 6 عنوان اساسی دارد که مشخص است و باید آن را یادآوری کنیم و پس از آن تولید و اشتغال مطرح است.

صادقلو با بیان اینکه ما قانون رفع موانع تولید را در کشور داریم، افزود: باید به مفاد این قانون توجه و اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه باید نگاه تصمیم ساز را از مهر قانون بگیریم، گفت: در مسیر رونق اقتصادی باید پنجره واحد در استان گلستان اتفاق بیفتد.

استاندار گلستان گفت: باید از ظرفیت دانشگاه‎ها و مراکز علمی و پژوهشی دانشگاه‎ها استفاده کنیم و به گونه‎ای عمل کنیم که مردم به سراغ دانشگاه‎ها بروند.

استاندار گلستان با بیان اینکه برخی پروژه‎ها 25 سال از عمرش می‎گذرد، افزود: باید ظرفیتی برای تکمیل پروژه‎های نیمه تمام ایجادکنیم.

صادقلو افزود: 57 هزار مسکن مهر را در استان گلستان به پایان رساندیم و بخش خصوصی آن باقی مانده است که باید در رویکرد سال 1396 مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار گلستان  با بیان اینکه در مصوبات سفر رئیس جمهور 121 پروژه داشتیم و 93 درصد آن به پایان رسیده، گفت: 120 پروژه از 121 پروژه را اقدام کردیم و باید تلاش کنیم که این پروژه‎ها با همت جمعی به اتمام برسد.

صادقلو با بیان اینکه امیدواریم منطقه آزاد استان گلستان با حمایت مجمع نمایندگان مجلس به نتیجه برسد، افزود: دولت وظیفه‎اش را انجام داده و مقرر شده در ماه‎های نخست امسال در مجلس مورد ارزیابی قرار بگیرد./تسنیم

مطالب مرتبط:

برگزاری نخستین یادواره شهدای مرزنشین گلستان در شهرستان گنبد

بیش از یک‌هزار مسکن روستایی در گرگان و آق‌قلا احداث می‌شود

معاون استاندار گلستان به ساخت مدارس جدید و توسعه فضاهای تفری

بازدید مدیر کل امور مراتع کشور و مدیر کل منابع طبیعی گلستان

10 هزار 904 رای اولی واجد شرایط رای دادن در شهرستان گنبد کاو

غربت یارمهربان در ایام بارانی/استقبال سرد از نمایشگاه کتاب گ

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram