Energy Khorshidi 20 Dayاخبار گلستان-تورکمن‌نیوز: مدیر پروژه تعمیم ترسیب کربن گلستان از توزیع ۵ فقره انرژی خورشیدی برای دومین بار در پروژه تعمیم ترسیب کربن گلستان در بین جوامع محلی روستاهای هدف اجرای این پروژه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اخبار ترکمن، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، عبدالرحیم لطفی با بیان این که باید در راستای استفاده از انرژی خورشیدی فرهنگ سازی کنیم، هدف از خریداری و نصب پنل خورشیدی را ترویج استفاده از انرژی‌های نو و پاک و کاهش تخریب مراتع بیان کرد.

وی با اشاره به این که این انرژی های خورشیدی در روستاهای تیل آباد، خوش ییلاق و سیب چال توزیع شده است، افزود: با ترغیب و تشویق جوامع محلی در استفاده از انرژی های خورشیدی می توان در کاهش مصرف چوب در مصارف خانگی نقش بسزایی داشت.

وی با بیان این که این دستگاه ها به تابش خورشید وابسته است و با محیط زیست سازگاری دارد، ادامه داد: این کار به‌ منظور جلوگیری از قطع بوته های مرتعی برای استفاده روستائیان انجام شده است.

لازم به ذکر است که این دستگاه خورشیدی قدرت روشنایی ۶ لامپ ۴۰ وات Led به علاوه شارژ دستگاه های کم مصرف برقی مانند چراغ قوه، موبایل، دوربین و.... را نیز دارا است.

مطالب مرتبط:

495 داوطلب عضویت در شوراهای گالیکش نام‌نویسی کردند

اقتصاد گلستان سودی از صادرات نبرد/استان گلستان قعرنشین جدول

ثبت بیش از ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تردد وسیله نقلیه در گلستان

عامل گروگان‌گیری و تیراندازی در تگزاس ایرانی بود!

ترکمن‌های عراق با برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان مخالفت ک

عضویت افتخاری فرهاد قائمی در کتابخانه عمومی مختومقلی‌ فراغی

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram