Dorbin Traficاجتماعی - تورکمن‌نیوز: ماجرای دوربین‌ها از معضل ترافیک گنبد شروع می‌شود. گنبد دومین شهر بزرگ استان گلستان چند سالی است که با این معضل دست و پنجه نرم می‌کند.

برخی‌ها مبلمان شهری گنبدکاووس را این روزها با گرگان و سایر شهرهای بزرگ کشور قابل قیاس نمی‌دانند. همین چند وقت پیش فرماندار ویژه گنبد هم به این مساله اشاره کرده و چهره این شهر را لایق مردم آن ندانست. وقتی حرف از مبلمان می‌شود معضل ترافیک بر تارک آن می‌درخشد و مسوولین شهرستان هرکدام در هر فرصتی که پیش می آید به این معضل اشاره می‌کنند.

بیش از دو ماه پیش فرماندار سابق گنبد با ابراز گله‌مندی از تعلل شهردار این شهر در نصب و راه‌اندازی 28 دوربین کنترل ترافیک بر لزوم تسریع در انجام این کار تاکید کرد.

به گزارش جام‌ جم شرق استان، محمد حمیدی گفته که با وجود اینکه نصب و راه‌اندازی دوربین‌های کنترل ترافیک مصوب سال 94 است، اما تاکنون شهرداری گنبد کاووس اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

وی ضمن مهم و ضروری دانستن نصب و راه‌اندازی دوربین‌های کنترل ترافیک در گنبد خاطرنشان کرد که تاکنون نیمی از اعتبار هشت میلیار ریالی مورد نیاز خرید و راه‌اندازی این دوربین‌ها از سوی وزارت کشور تامین شده و بقیه اعتبار مورد نیاز باید توسط شهرداری تامین شود.

**نیروی انتظامی هم گله‌مند است

همین چند وقت پیش فرمانده نیروی انتظامی گنبد نیز در یک مصاحبه مطبوعاتی وقتی معضل ترافیک را مطرح کردند، ضمن ابراز گله از خود خبرنگاران گفت که "شماها قرار بود پیگیر نصب دوربین‌های کنترل ترافیک باشید".

سرهنگ محمدعلی عسگری ضمن تاکید برنصب هرچه سریع‌تر این دوربین‌ها توسط شهرداری، سنگینی ترافیک را از معضلات اساسی شهر گنبد دانست و نصب این دوربین‌ها را در امنیت و کنترل ترافیک ضروری عنوان کرد.

به گفته وی؛ چند سال است که موضوع دوربین‌ها مطرح است ولی هنوز این بحث مرتفع نشده است و با وجود پیگیری‌های زیاد هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است.

به گزارش جام ‌جم شرق استان وی از شهردار گنبد خواست که اقدامات موثرتری در این رابطه انجام دهد.

درحالی که هم فرماندار سابق و هم فرمانده نیروی انتظامی گنبد مسئولیت شهردار را در نصب این دوربین‌ها گوشزد می کنند، اما از آن ‌طرف از سوی شهرداری و شورای شهر گنبد پاسخی درخور توجه به نصب نشدن این دوربین‌ها داده نمی‌شود.

**دوربین‌ها خریداری شده‌اند

می‌گویند دوربین‌ها خریداری شده‌اند و در این شکی نیست. بارها در محافل مختلف از سوی ارگان‌های ذیربط به خرید آنها اشاره شده است؛ اما سوال این است که چرا نصب نمی‌شود؟

چندی پیش یک عضو شورای شهر گنبد که خواست نامش فاش نشود گفت که این دوربین‌ها خریداری شده ولی باتوجه به اینکه دوربین‌های خریداری شده غیر استاندارد بوده، امکان نصب آنها وجود ندارد.

اما رییس شورای این شهر در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران هیچ اشاره‌ای به این مطلب نکرده است. وی در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: این دوربین‌ها درسال گذشته و با هماهنگی نیروی انتظامی شهرستان خریداری شد که به دلیل مشکلات مالی شهرداری تاکنون نصب نشده است.

به گزارش ایرنا علی پورمندی با بیان اینکه برای نصب این دوربین‌ها جانمایی شده است، تصریح کرد: این اقدام به هفت میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که  در شرایط فعلی و به دلیل مشکلات مالی شهرداری، نصب این دوربین‌ها میسر نیست.

پورمندی اضافه کرد: درصورت تخصیص به‌موقع منابع حاصل از جرایم رانندگی و یا حمایت مالی مسئولان استانی بویژه استانداری گلستان، کار نصب دوربین‌های ترافیکی که نقش مهمی در کنترل ترافیک و پیشگیری از جرایم دارد، در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود.

حل شدن مشکل ترافیک شهر گنبد را هرکدام از مسوولین به نصب دوربین‌ها حواله می‌کنند، درحالی که معلوم نیست این دوربین‌ها چه زمانی نصب خواهد شد؛ چرا که رییس شورای شهر هیچ اشاره‌ای به زمان نصب آن نکرد. حتی این مقام برای اینکه خیال همه را راحت کند گفت که درآمد شهرداری خیلی کاهش یافته است. با این حساب باید دید که این دوربین‌هایی که اکنون در حال خاک خوردن است چه زمانی نصب خواهند شد. آیا هیچ راه دیگری برای پایان خاک خوردن این دوربین‌های خریداری شده وجود ندارد و آیا مشکل ترافیک این شهر در گرو نصب این دوربین‌ها خواهد بود؟ اگر تا چند سال پایه‌های لازم برای این دوربین‌ها خریداری نشد تکلیف این دوربین‌هایی که با هزینه زیاد خریداری شده چه خواهد شد؟/همزیستی

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

از ماجرای ساخت تیتراژ «ماه عسل» تا تعجب مردم از حضور خواننده

تصادف یک موتور سیکلت با ماشین شهرداری در مقابل مصلی اهل سنت

کشف 20 کیلو گوشت گراز از یخچال منزل یک روستایی در گالیکش

تولید یک میلیون و 500هزار تن گندم در گلستان/پایان برداشت

یک کارگاه تولیدی مبل در شهرک صنعتی آق قلا خاکستر شد

فوت دختر اسکیت باز ایران در یک سانحه رانندگی

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram