test konkor 01تورکمن نیوز- اخبار اجتماعی: آزمون سراسری سال 95 دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از صبح پنجشنبه با شرکت حدود 23 هزار داوطلب استان گلستان و همزمان با سراسر کشور در رشته های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی آغاز شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، نماینده تام الاختیار آزمون سراسری سال 95 در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: بیشترین شرکت کنندگان گلستانی در این آزمون به ترتیب از گرگان با هفت هزار و 454داوطلب، گنبدکاووس با چهار هزار و 857 نفر، کلاله با یکهزار و 752 نفر و علی آباد با یکهزار و 498 داوطلب هستند.
سیداسماعیل رضوی افزود: آزمون داوطلبان گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی از صبح پنجشنبه 24 تیرماه آغاز شده است.
به گفته وی آزمون داوطلبان گروه آزمایشی هنر عصر امروز، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه 25 تیرماه و داوطلبان گروه آزمایشی زبان های خارجی عصر فردا جمعه برگزار می شود.
وی اضافه کرد: آزمون سراسری سال 95 در تمامی گروه ها به صورت یک مرحله ای برگزار می شود و داوطلبان به تمامی سوالات اختصاصی و عمومی مورد نظر در همان جلسه در تاریخ اعلام شده ،پاسخ می دهند.
وی گفت: سوالات آزمون عمومی و اختصاصی برای کلیه داوطلبان به صورت تستی چهار گزینه ای و مطابق با کتب اعلام شده از دوره های تحصیلی دبیرستان و پیش دانشگاهی نظام جدید سالی واحدی که در دفترچه شماره یک آزمون سراسری سال 95 به عنوان منابع طرح سوال اعلام شده؛ است.

 

* اعلام نتیجه اولیه آزمون میانه مردادماه
رضوی در خصوص اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری سال 95 نیز یادآور شد که پیش بینی می شود همانند سال گذشته نتیجه اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم و نیمه دوم مرداد ماه برای کلیه شرکت کنندگان بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گیرد.
وی افزود: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می شوند، می بایست پس از دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی از سایت سازمان سنجش و مطالعه دقیق آن، همچنین با توجه به اطلاعیه های منتشر شده در این خصوص، در زمان مقرر نسبت به انتخاب کد رشته محل های تحصیلی مورد علاقه خود از گروه یا گروههای آزمایشی مجاز، اقدام و کد رشته محلهای انتخابی را به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی ثبت نمایند./ ایرنا

با کانال تلگرامی « شبکه خبر» همراه شوید

مطالب مرتبط:

مقاله یک دیپلمات در رابطه با عصر ترامپ

برگزاری جشنواره نوروزگاه در شهرستان مرزی مراوه‌تپه

495 داوطلب عضویت در شوراهای گالیکش نام‌نویسی کردند

دختر نوجوان گلستانی قهرمان تکواندو کشور شد

سرکنسول قزاقستان در گرگان: ازایجاد سرای تجاری ایران استقبال

معدوم يك تن موادغذايي فاسد در كلاله در اجراي طرح بسيج سلامت

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram