S Mehdi Mosaviتورکمن نیوز- اخبار اجتماعی: معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان گفت: اجرای کامل برنامه‌های مرتبط با شناسایی و رفع کمبودها و نارسایی‌های نخبگان زمینه‌ساز کاهش فرار مغزها و بازگشت بسیاری از آنان به کشور شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، سیدمهدی موسوی کوهپر روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس بنیاد نخبگان استان گلستان که در گرگان برگزار شد، افزود: برخلاف سال های گذشته، ماندگاری دانش آموختگان در کشور بیشتر از قبل شده است و با تداوم این برنامه ها و حمایت ها، امیدواریم در آینده باز هم شاهد بازگشت نخبگان کوچ کرده به کشور باشیم.
وی بیان کرد: یکی از مواردی که می تواند منجر به بیشتر شدن اراده بازگشت به کشور در میان دانشجویان مهاجرت کرده شود، تقویت تعلقات خاطر به آب و خاک و باورهای کشور است.
معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان افزود: نخبگان مهاجرت کرده به خارج از کشور با امکانات فراوان و ابزار لازم برای ادامه تحصیل و زندگی مواجه می شوند و تصمیم برای ماندن پس از پایان تحصیل در میان آنها اتفاق غیرقابل باوری نیست.
موسوی کوهپر ادامه داد: تنها عاملی که می تواند منجر به بازگشت مجدد این دانشجویان به کشور شود ، باور خدمت به میهن است که این آموزش ها باید از سنین پایین و در مدارس ابتدایی به دانش آموزان داده شود.
وی گفت: یکی از مشکلاتی که در سال های اخیر با آن روبرو هستیم ، انتظار بالا و برخی خواسته های نخبگان برای ادامه کار و فعالیت در کشور است.
معاون بنیاد ملی نخبگان بیان کرد: برخی از آنها انتظار دارند که همه امکانات و وسایل را در اختیار داشته باشند که این باور اشتباه است.
موسوی کوهپر بیان کرد: نخبه بودن وقتی برای جامعه ارزش و اعتبار است که آن فرد بتواند با ارایه راهکار و برنامه ای مناسب، موجب حل یک مشکل شده و باری را از دوش مردم بردارد.
وی به سیاست‌های بنیاد ملی نخبگان در حمایت از برنامه های افراد واجد شرایط اشاره کرد و گفت: امکانات و بودجه مناسب بنیاد ملی نخبگان اگر مورد استفاده صحیح افراد نخبه قرار گیرد می تواند زمینه ساز حل مشکلات و رفع برخی کمبودها در جامعه شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان به ظرفیت های فراوان استان گلستان نیز اشاره کرد و گفت: یکی از ظرفیت های کمتر مورد استفاده قر ار گرفته شده در این استان، کشاورزی است که نخبگان باید برای بهره برداری مطلوب از این بخش ایده های خلاقانه و مبتکرانه ای ارایه کنند.
در پایان این مراسم از تلاش های علیرضا خواجه شاهکوهی قدر دانی و ابوالقاسم خزاعیان به عنوان رییس جدید بنیاد نخبگان استان گلستان معرفی شد./ایرنا

شبکه خبری گلستان، ایران و جهان:
برای عضویت روی لینک زیر کلیک کنید.

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

فرماندار ویژه گنبدکاووس: درختکاری در نقاط شمالی گنبدکاووس به

مسابقات اسنوکر پیشکسوتان کشور در گلستان به پایان رسید

به وضعیت بحرانی رسیدن تالاب‌های گلستان

اهالی چای‌بویی گنبد از شورا درخواست کردند به آسفالت و جوی فا

آماده میزبانی اردوی تیم های ملی بوکس کشور در گلستان هستیم

درخشش دختر گلستانی در مسابقات ژیمناستیک دانش آموزان کشور

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram