b_300_300_16777215_00_images_ShoraGonbad_Shora-Golestan_Shora-Golestan__9.jpg

یاشار نیازی- تورکمن نیوز:
در خصوص طرح دو فوریتی جمعی از نمایندگان مجلس علیه نهاد مردمی شورای اسلامی روسای شورای شهرها، شهرستان‌ها و استان و چراغعلی مدیرکل امور شوراها به ریاست جباروردی ایری یکشنبه صبح در گرگان تشکیل گردید.

تورکمن نیوز به نقل از آنه محمد بیات خبرنگار  و مسئول روابط عمومی شورای اسلامی گنبد: ابتدا جباروردی ایری رئیس شورای اسلامی استان ضمن خوش‌آمدگویی به اعضای شورا ارائه طرح دو فوریتی بعضی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جبهه‌گیری آنان علیه نهاد نوپای شورای اسلامی که نمایندگان واقعی مردم و کمک حال نمایندگان مجلس و دولت می‌باشند ابراز نارضایتی کردند و از شوراهای شهر، شهرستان بخش خواستند با نمایندگان مجلس رایزنی نمایند تا این طرح در مجلس رای نیاورد.
- عبدالحمید امینی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر گنبدکاووس و عضو شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای استان خطاب به همکاران خود گفت: متاسفانه جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی دو فوریتی که یک فوریت آن خوشبختانه رد شده را به مجلس ارائه کردند که می‌خواهند قدرت و شأن نهاد نوپای مردمی شوراها را به حداقل برسانند، همه امضاءکنندگان با هردو طرح موافق نیستند بعضا ناخودآگاه به خاطر صمیمیت بین بعضی نمایندگان، بدون مطالعه طرح و لوایح را امضاء می‌کنند و بعدا در رای‌گیری صحن مجلس علیه آن رای می‌دهند.
طرح مذکور کم کردن تعداد شوراها و انتخاب شهردار از طریق آرای مردم می‌باشد. در این طرح آمده است در شورای حل اختلاف قبلا 3 نفر از نمایندگان شورا عضو بودند، کلا شوراها را حذف کردند، نماینده‌ی مجلس، فرماندار، رئیس دادگستری و یک نفر از شورای تامین پشت این قضیه چه کسانی هستند که چنین طرحی را ارائه و می‌خواهند جمهوریت نظام را زیر سوال ببرند و به انتخاب مردم توهین آشکار است، آیا نمایندگان مجلس خودشان منتخب همین مردم نیستند. عضو شورای عالی استان‌ها افزود: متاسفانه 4 تن از نمایندگان استان، طاهری یکی از نمایندگان گرگان، دکتر عباسی نماینده گنبدکاووس، نوروزی نماینده علی‌آباد و دکترصالحی نماینده آزادشهر به این طرح علیه‌ی شورا امضا کردند که شوراهای شهرهای مذکور با نمایندگان مذاکره و آنان را قانع نمایند که رای‌شان را پس بگیرند.
عبدالحمید امینی اظهار داشت، شورای عالی استان‌ها به مجلس اعتراض داشتند، دکتر چمران رئیس شورایعالی استان‌ها طی مصاحبه‌ی شدیداً علیه این طرح  موضع گرفتند و با آن قاطعانه برخورد کردند. همکاران بزرگوار دفاع واقعی را علیه این طرح موضع بگیریم. از طریق جراید اطلاع‌رسانی شود با نمایندگان شهرستان‌ها رایزنی شود، کاری بکنیم که این طرح فسخ شود. طرح مذکور مغایر با قانون شوراست. مغایر با منویات امام را حل و مقام معظم رهبری است.

Shora-Golestan  1.jpg

در این طرح استیضاح شهردار را منوت کردند به تصمیم شورای حل اختلاف، آیا ابزار قانونی استیضاح وزیران را از نمایندگان مجلس بگیرند آنان چه کار خواهند کرد؟ البته دولت هم لایحه‌ای در این خصوص به مجلس ارائه داده است یعنی انتخاب شهردار با مردم باشد متاسفانه از دو جبهه به نهاد نوپای شورای اسلامی حمله می‌کنند تا نهاد نوپای شورا در تنگنا قرار بدهند در انتخاب شهردار تخصص و کارآمدی و تعهد شرط است، وی از جباروردی ایری رئیس شورای استان خواست با مجمع نمایندگان استان نشستی ترتیب بدهند تا درباره طرح مذکور بحث و تبادل نظر شود.
عضو کمیسیون اصل نود شورایعالی استان‌ها ضمن اظهار کلایه از عملکرد بعضی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این حرکت آنان را انحصار طلبی و قدرت‌طلبی محض خواند و خاطرنشان کرد.
اگر قرار باشد شهردار از طرف مردم انتخاب شود بعضی مسئولین ادارات خصوصا فرمانداران نیز از طرف مردم انتخاب شوند که بهتر خواهد بود.

گویا نمایندگان مجلس؛ شورا را متهم به دخالت در امور دولت کرده‌اند.  

مطالب مرتبط:

گفتگو با سردار آزمون: آرزوی بازی در رئال مادرید دارم

کشف ۱۳۵ کیلوگرم موادمخدر در استان گلستان

مجمع همدلان توسعه گلستان حملات تروریستی تهران را محکوم کردند

جایگاه‌های عرضه گاز فشرده در گلستان کار خود را از سر گرفتند

کمک بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال مردم گنبدکاووس به من

رئیس کل دادگستری گلستان: مردم تخلفات انتخاباتی را پیامک کنند

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram