Hadi Hashemian01تورکمن نیوز - اخبار اجتماعی گلستان: رئیس کل دادگستری گلستان از کاهش پرونده‌های مسن محاکم قضایی استان گلستان خبر داد و گفت: تابستان امسال 5 هزار پرونده مسن در دادگستری های استان گلستان از بلاتکلیفی درآمد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان با اشاره به اینکه تعداد پرونده‌های مسن شعب استان گلستان از 19 هزار پرونده در خرداد امسال به 14 هزار پرونده در شهریور امسال کاهش یافته، اظهار داشت: این پرونده‌ها از سال 92 و  قبل از آن در شعب مانده بود.

 

وی افزود: تشکیل کارگروه ویژه بررسی و آسیب‌شناسی پرونده‌های مسن در دادگستری استان گلستان و تلاش قضات علت کاهش این میزان است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان این که حجم زیادی از پرونده‌ها در واحدهای اجرای احکام کیفری و مدنی مانده‌اند، گفت: از روسا و دادستان‌های سراسر استان گلستان خواسته‌ایم  بررسی و ساماندهی این واحدها را در اولویت کاری خود قرار دهند.

 

هاشمیان با تاکید بر این که مهم‌ترین خواسته مردم از دستگاه قضا، سرعت و رعایت عدالت در رسیدگی‌هاست ابراز امیدواری کرد : با روندی که هم‌اکنون در استان شکل گرفته در آینده نزدیک  بقیه پرونده‌هایی که دادرسی آن‌ها طولانی شده تعیین تکلیف شوند.

 

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از پرونده‌های وارده به محاکم استان را عریضه‌نویسان و وکلا تولید می‌کنند، از اجرای طرح  کنترل ورودی پرونده‌ها به محاکم استان هم خبر داد و گفت: در این طرح با اتخاذ تدابیر خاصی از حجم ورودی پرونده‌ها به محاکم استان کاسته می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان اظهار کرد: سالانه نزدیک به 200 هزار پرونده وارد دادگستری های استان گلستان می‌شود.

مطالب مرتبط:

تامین 10 درصد نیازهای وارداتی ترکمنستان از گلستان

افتتاح طرح‌های بنیاد برکت در استان گلستان

پرداخت مطالبات کشاورزان گلستان بابت آفتابگردان

2هزار سند مالکیت زمین و مسکن به روستاییان غرب گلستان واگذار

بارش شدید باران در شرق گلستان و طغیان رود اترک

هیئت رئیسه شورای استان گلستان انتخاب شد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram