Anfolanza 6 Oاخبار اجتماعی-تورکمن‌نیوز- مدیرکل دامپزشکی استان گلستان گفت: از آذرماه سال گذشته دیگر آنفلوانزای پرندگان در گلستان مشاهده نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  محمود رضا وفایی اظهار کرد: اینکه برخی منابع خبری از شیوع آنفلوانزای پرندگان در شمال کشور خبر داده‌اند را تائید نمی‌کنم.

وی افزود: آخرین مورد از مشاهده آنفلوانزای پرندگان در آذرماه سال گذشته در گلستان اتفاق افتاده بود و تنها یک کانون آلوده داشتیم که آن‌هم معدوم‌سازی شد.

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان با تأکید بر اینکه جای نگرانی بابت این بیماری در استان وجود ندارد، یادآور شد: سال گذشته هم تنها یک کانون مرغ تخم‌گذار در استان آلوده‌شده بود که در اسرع وقت معدوم‌سازی صورت گرفت و اصول قرنطینه‌ای هم برای آن انجام شد.

مردم رعایت کنند؛ جای نگرانی نیست

وی تأکید کرد: اگر مردم رعایت کنند و از نقل‌وانتقال مرغ بومی در بازارهای محلی استان خودداری کنند، جای نگرانی وجود ندارد.

وفایی تصریح کرد: خریدوفروش مرغ در بازارهای محلی ممنوع است و مردم باید از خرید مرغ زنده و شکار پرندگان مهاجر شدیداً خودداری کنند

وی بابیان اینکه بازارهای هفتگی یکی از کانون‌های انتقال بیماری‌ها هستند، متذکر شد: اگر مردم تمام این نکات بهداشتی را رعایت کنند جای هیچ‌گونه نگرانی در مورد این بیماری وجود ندارد.

وفایی خاطرنشان کرد: تا این تاریخ هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر آلودگی طیور بومی استان نداشتیم و مردم می‌توانند آزادانه مصرف طیور خانگی را داشته باشند.

منبع: مهر

مطالب مرتبط:

اقتدار پليس براي مجرمان و رحمت پليس براي مردم است// اجراي 10

چهاردهم خرداد در آینه تاریخ معاصر ایران

بنر ستاد مرکزی آیت الله رئیسی در گرگان پاره شد+ تصاویر

تیم ملی والیبال ساحلی ایران در نخستین دیدار پیروز شد+عکس

اسب‌هایی که در کورس بهاره ۹۶ ترکمن‌صحرا مجوز رقابت‌ دارند+تص

تشکیل کمیته بانوان ویژه هفته دولت در گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram