Shenideha09تورکمن نیوز - طاهرجانی: تعدد داوطلبین مجلس دهم که قبلا از طریق شنیده های مردمی به گوش می رسید در ایام ثبت نام شکل عملی یافت و حالا این واقعیت وجود  دارد که به هریک از کاندیداها سهم ناچیزی از کل آراء ماخوذه برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، به نقل از تورکمن سسی؛ فعالان انتخاباتی تلاش می کنند تا پیش از روز رای گیری به راه حل مناسبی درباره اجماع دست یابند.از گوشه و کنار شنیده می شود که تنی چند از کاندیداها موافقت خودشان را با اجماع اعلام کرده و به اصول آن پایبند می باشند.
برخی دیگر از دوستان کاندیدا بدلیل اینکه بقیه را هم سطح خود نمی بینند انتظار دارند گروه اجماع فقط و فقط باید نام آنها را بعنوان گزینه برتر معرفی نماید.تعدادی دیگر هم  اساسا معلوم نیست که با چه هدف و انگیزه ای وارد میدان شده اند زیرا جز چند نشست معمولی حرکت خاصی که بشود نام کاندیدا روی آنها گذاشت نشان نداده اند و لابد تصور می کنند همین قدرکه مدرک تحصیلی مورد نیاز را دارند راهشان بسوی مجلس هموار شده است.مگرآنکه  آنها از قبل فکر جاهای دیگر را کرده باشند.
1-    ششمین جلسه اجماع حوزه غرب این بار به میزبانی مفید اونق جمعه شب چهارم دی ماه جاری در روستای پنج پیکر برگزار شد و سلیمان ایری مجری گری برنامه را به عهده گرفت.دراین نشست احمد ایری با تشبیه گروه اجماع به قطاری بسوی تهران گفت که این قطار فعلا متوقف است تا پس ازکسب پیروزی همگی با هم سوار آن شده و درحالی که سوت کشان از ایستگاه بندرگز می گذرد نماینده مجلس را ضمن برپایی جشن و شادمانی به صندلی بهارستان برسانیم.
2-    جبار ایری دیگر سخنران نشست مذکورهم گفت وقت آن است که روش های بررسی کاندیداها را با حضور مردم به مناظره بگذاریم.وی در تکمیل سخنان احمد ایری راجع به قطار ویژه اظهار داشت:قطار پیروزی نباید یکسره از ایستگاه بندرگز بگذرد بلکه احتمالا تعدادی از طرفداران آنجا منتظر ایستاده اند وما باید توقف کوتاهی جهت سوارکردنشان داشته باشیم...امید می رود بلیط این قطارمجانی باشد.
3-    نازمحمد ولی پور که  دور قبل قورلی زاده را به صحنه آورد در نشست اجماع خطاب به حاضران گفت تنها ازیک کاندیدا حمایت نمی کند و همه 15 کاندیدای ترکمن مورد حمایت او قرار دارند.ولی پور همچنین عنوان کرد که از ابتدا قصد ثبت نام درانتخابات را داشته اما شرکت درنشست های اجماع او را منصرف کرده است.
4-    یک کاندیدای حوزه بندرکه خونش ازنوشته های یک کاربردر فضای مجازی به جوش  آمده بود ضمن تماس با وی تا جایی که توانسته تشعشات اعصاب نا آرامش را برسرنامبرده خالی کرده است!!
5-    شنیده می شود یکی از داوطلبین حوزه گرگان-آق قلا حاضر در جلسه شورای راهبردی استان که تصمیم داشته با متن آماده  به جلسه برود در معرفی خود و برنامه هایش دچار تپق شده و نتوانسته است آنطور که باید و شاید به جمع بندی مطالبش بپردازد.
6-    کاندیدای سابق وعضو اصلی نشست اجماع حوزه غرب به یکی از نزدیکانش گفته که اکثر داوطلبین مجلس درحوزه بندرترکمن و گمیشان انتظار دارند گروه اجماع نام آنها را بعنوان کاندیدای منتخب معرفی نماید و به این ترتیب چندان نمی توان امیدوارانه به این موضوع نگاه کرد.وی درباره نتایج پس از نشست پنج پیکرنیز گفته است که شانس زیادی وجود ندارد.
7-    یک صاحب نظر مرتبط با نشست های غرب می گوید مسلما برخی تلاش ها بر این است که اجماع به نتیجه نرسد.وی ادامه داد درحال حاضر نمی توان مصداقی برای این مساله عنوان کرد اما بیم آن می رود حداقل یک عضو گروه  نقش نیروی نفوذی را برعهده داشته باشد.

8-    خانم آزیتا هخامنشی(فیزیوتراپیست و کارشناس ارشد مدیریت توانبخشی)از گروه اجماع بندرترکمن در خصوص سرانجام انتخابات می گوید:امیدوارم بتوان با راهکارهایی که تیم اجماع در حال بررسی آنهاست بتوان فرد اصلح بومی را روانه مجلس کرد.به عقیده وی هرچند که ممکن است طرفداران برخی کاندیداها عضو تیم اجماع باشند، اما نکته مهم این است که با درنظر گرفتن هدف بتوانند به موقع ایثارکرده و منافع منطقه ای را به منافع فردی ترجیح دهند.
9-    هواداران حسین جعفری چوگان متشکل از بدنه تیم انتخاباتی حکیم فیروزی کاندیدای خود را یکی از سه شانش پیروزی می دانند.حکیم فیروزی درباره پیوستن نیروهایش به تیم جعفری چوگان اظهار نظر رسمی نکرده است اما به نظر می رسد نسبت به این مساله حساسیتی به خرج      نمی دهد.
10-    فعالان یاش اولی درحوزه بندر و آق قلا درتلاشند تا ازهر طریق ممکن تعداد کاندیداها را ازطریق رایزنی به حداقل برسانند.طی دوره های قبل مساله رد صلاحیت ها چندان به مذاق مردم خوش نمی آمد ولی در این دوره حتی اگرنصف کاندیداها هم رد صلاحیت شوند عده باقی مانده بازهم زیاد خواهد بود.
11-    در مراسم جشن میلاد حضرت محمد مصطفی(ص)مسجد حضرت ابوحنیفه ی روستای میرزاعلی یلقی عبدالغفور امان زاده با چند عضو تیمش حضور داشت.سید سبحان حسینی(نماینده مجلس ششم)نیزبا همراهی میرائیز(مسئول ستاد روحانی)درآن مراسم حاضر بود.از دیگر چهره های حاضرمی توان به عیدی اونق مجری برنامه های فرهاد توماج اشاره کرد.شنیده می شود وی مجری گری برنامه های یک کاندیدای دیگر را هم برعهده دارد.
12-    امان قلیچ شادمهرهم با ثبت نام از حوزه گنبد به آرزوی طرفدارانش جامه ی عمل پوشاند.قبل تر اخباری غیر رسمی ازتصمیم وی برای ثبت نام به گوش می رسید.شادمهر یکی از معدود کاندیداهایی است  که به تنهایی می تواند سرنوشت انتخابات را به نفع خویش رقم بزند.
13-    نظریه پردازان گنبدی با اطمینان می گویند کاندیداهای غیرترکمن که تعدادشان به 11 نفر رسیده است در روزهای پایانی ائتلاف کرده و تنها یک نفر را بعنوان کاندیدا معرفی خواهند کرد.
14-    جلسات اجماع باعث شده داوطلبین گنبدی آهسته و بی سر و صدا حرکت کنند و چندان نمی توان بین آنها وجه تمایزی قائل شد.احتمالا پس از مشخص شدن تایید صلاحیت ها رقابت اصلی با دور جدیدی از یارگیری ها از سرگرفته خواهد شد.

http://www.turkmensnews.com/

مطالب مرتبط:

۲ کشته و ۴ مصدوم در سانحه رانندگی منطقه مرزی گنبد‌کاووس

نویسنده‌ی نام آشنای گنبدی در بستر بیماری

ایران و هند رشد اقتصادی دنیا را بهبود دادند

فرماندار علی آباد: روز قدس تجلی وحدت و همدلی مسلمان است

واکنش قطر به دست دادن ظریف و الجبیر در ترکیه

حمیدی: کمبود آب عامل مهاجرت و حاشیه‌نشینی

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram