Tashii Shohada Mena 59تورکمن نیوز - یادداشت‌: دلنوشته ی عایشه آورند برای دختربچه ای که پدر و مادرش را درحادثه منا ازدست داد


امروز بی تو بودن را تمام شهر با من گریه کرد

 

جسارت می‌خواهد نگاه در چشمان غمزده ی دخترکی خردسال که روزها را با انگشتان کوچکش شمارش می‌کرد. و از تعداد ایام دلتنگی می کاست و برشور و اشتیاق دیدار می‌افزود و شب‌ها را با شوق آمدن روزی دیگر ونزدیک شدن لحظه وصال ولمس آغوش گرم مادر وگرفتن دستان پرمهرپدر صبح می‌کرد. و اینگونه تمام ثانیه‌های انتظار را  سپری می‌کرد تا به دیدار دوباره شان آغوش بگشاید.
اما امروز چشمان منتظر و خسته اش با بغضی کودکانه نگران به سمت تابوت هاییست که پیکر خفته پدر و جسم سرد و بی جان مادر را در بر دارد .باور نمیکند آنچه را که شنیده بود به چشم می‌بیند‌، قلب کوچکش انگار می‌خواهد از سینه بیرون بزند و هر نفسش گویی نشان از درد وحسرتی چندین ساله دارد، حسرتی که توی هیچ کاغذ و دفتری نمیتوان نوشت .و صدای هق هق دخترانه اش آرام به گوش می‌رسد.


 غم بی پدری غم بزرگیست اما با محبت مادرانه جبران میشود ولی یتیم شدن از مهر مادر رنج و دردیست که با هیچ محبتی در دنیا پر نمی‌شود‌. به کدامین صبر میشود بی مادر زیست؟!!! همیشه همه ی دلتنگی ها  و خستگی ها را با آغوش گرم او از یاد میبرد حال نمیداند دلتنگی این آغوش را با که فراموش کند؟دلش نوازش مادرانه می خواهد ودستهایی که کنار بزند دلتنگی هایش را ،وجود سردش گرمای بودن پدر را میخواهد..... و هنوز نبودنشان را یاد نگرفته ،دلش پر است و چشمانش بارانی ، غم فراق دو عزیزش در باورش نمیگنجد . آخر این درد بی کسی هنوز  زود است برای دخترکی که خواب شبانه اش آهنگ لالایی مادر را می طلبد و پرورش جسم ظریف و کوچکش محتاج حضور دستان قهرمان پدر !،.... نمیداند لالایی های مادرش زیر کدام بالشتک کودکی اش جا مانده ؟! این روزها بیشتر از همیشه بهانه میگیرد دستان آرام بخش مادر را ، و کم می آورد شانه های محکم پدر را که کودکانه در آغوشش بگیرند .


نمیداند در سوگ کدامشان اشک بریزد و در حسرت کدامین آغوش دلتنگ شود ، آغوش هایی که هنوز از گرمی هیچ کدامشان سیراب نشده بود . کاش میدانست هنگامی که پدر و مادر را برای خداحافظی و بدرقه در آغوش میکشید آخرین باریست که گرمای آغوششان را حس میکند و بوی حضورشان را استشمام مینماید . کاش میدانست این سفرمعنوی سفری ابدی و بی بازگشت است.


نمیدانم از درد بنویسم یا از غم ؟!! از بغضی که روی  ثانیه ثانیه های این روزهای ماتم گرفته راه می‌ر‌ود ! یا از آغوش باز و خالی  و سرددخترکی که هرگز با لمس گرمای وجود پدر و مادر پر نشد؟!!! از قلبی شکسته که پر از غم و اندوه است ؟!! یا از چشمانی منتظر،که  درسوی انتظار عزیزانشان  بی‌سو شده‌اند.
این مظلومیت را باید فریاد زد ودر تاریخ ثبت کرد  ولی انگار همه ی حنجره ها به بغض گره خورده  ! همه دلها به ماتم نشسته ،و تمام شهر رخت سیاه بر تن کرده به استقبال کبوتران سفید پوش می‌روند. وبه یاد بی کسی دخترک آرام  و بیصدا در دل  اشک خون می‌گریند.

 

عایشه اورند- روستای آجی قوشان

مطالب مرتبط:

رفع تصرف 440 هکتار از زمین‌های ملی در گلستان

دشمنان اسلام بیش از هر زمان دیگری بر طبل تفرقه میان مسلمین م

آزمون مدیریتی گلستان در تامین بودجه 1395

حميدي: جوانان گنبدکاووس آینده درخشانی برای این شهر رقم خواهد

تجمع مارها در پارك خبرنگار مهاباد به علت بالا آمدن آب

حضور 4 تیم از گلستان در مسابقات فوتوالی کشور

دیدگاه‌ها  

+6 #6 تسلیتم.م.ع 1394-07-22 12:12
باورم نیست عزیزان من رفتید و خاموش شدید/ترک ما کردید و با خاک هم آغوش شدید/خانه را نوری اگر بود ز رخسار شما بود/ای چراغ دل ما که خاموش شدید /تقدیم به این فرزندان
+10 #5 آفرینقلی زاده 1394-07-21 10:21
آفرین بر شما بی بی عایشه عزیز به خاطر دل نوشته ای که بنده را تحت تاثیر قرار داد.
+7 #4 همدردیدانشجو 1394-07-20 11:07
توی این حادثه بزرگ خیلی از خانواده‌ها داغدار شدند خدا به همه‌شون صبر بده ما در غم و اندوه خودشون سهیم بدانند
+10 #3 تسلیتmaryam 1394-07-18 09:44
این فاجعه عظيم و دردناک رو به جامعه اسلامی ؛مخصوصا ترکمن های عزیز تسلیت میگم وبرای همه بازماندگان صبر آرزو میکنم خیلی متاثر شدم
+10 #2 همدردیاتابای 1394-07-16 10:20
خیلی غم انگیز بود انشالله خدا به همه بازماندگان این عزیزان صبر عنایت کند
+13 #1 پاسخ: دل‌نوشته عایشه آورند برای دختر بچه‌ای که پدر و مادرش در منا شهید شدندمسعود بابایی 1394-07-15 22:37
چه زیبا و با احساس بود این دل نوشته که از اعماق وحود و خالصانه نوشته شده است

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram