Ali Bayaniاخبار محیط زیست- تورکمن نیوز: رئیس اداره محیط زیست بندرترکمن و گمیشان از همکاری مرزبانان غرب گلستان در حفظ حیات وحش منطقه خبر داد و گفت: این همکاری مانع از حضور و فعالیت متخلفان شکار شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، علی بیانی اظهار کرد: در این ارتباط با تلاش و همکاری موثر مرزبانان در نواحی غربی استان و با همراهی مامورین یگان حفاظت محیط زیست ،یک گروه 2نفره از صیادان غیر مجاز پرندگان شکاری دستگیر شدند.
وی افزود: از این گروه یک دستگاه موتورسیکلت، یک دستگاه دوربین چشمی و تعدادی تله و شبچه مخصوص زنده گیری پرندگان شکاری کشف و ضبط شد.
به گفته وی؛ این گروه بازگیران منطقه حین رهگیری شاهین سانان و قبل از صید توسط مرزبانان شناسایی و با همکاری محیطبان دریک تعقیب و گریز و قبل از هر گونه شکار دستگیر شدند.
وی همچنین اضافه کرد: در سال جاری همکاری مطلوب و موثری بین دستگاه های همسو مانند مرزبانی، نیروی انتظامی و مجموعه سپاه و بسیج شهرستان در ایجاد محیط ناامن برای فعالیت این متخلفان برنامه ریزی و اجرا شده که به حفظ حیات گونه های ارزشمند و کمیاب کمک کرده است.
حوزه استحفاظی محیط زیست شهرستان های ترکمن و گمیشان واقع در شمال غرب استان گلستان به دلیل برخورداری از زیستگاه های منحصر بفرد دشتی و تالابی در کریدور مهاجرت پرندگان شکاری واقع است و همه ساله از اوایل شهریور تا آذر ماه میزبان این پرندگان با ارزش و حمایت شده، است.
گلستان از معدود تنفس گاه های گونه های مختلف گیاهی و جانوری ایران است، این استان به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار است و به گفته مسوولان محیط زیست 114 گونه پرنده مهاجردر فصول مختلف بویژه زمستان در این منطقه حضور داشته و بعضا زاد و ولد دارند./ایرنا

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

الهام کردا به شعری که در نماز عید فطر خوانده شد واکنش نشان د

ممنوع شدن فروش مشروبات الکلی در ترکمنستان

کشف محموله ۲۸۵ کیلوگرمی تریاک در استان گلستان

در شهرداری و شورای شهر گنبد کاووس چه می‌گذرد؟!

پیکر آیت‌الله شیخ نمر در مکان نامشخصی به خاک سپرده شده است

مراسم جشن تکلیف در دبستان جهاد گنبد کاووس برگزار شد+تصاویر

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram