Ahoo 2تورکمن نیوز - اخبار محیط زیست: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: ساکنان جزیره خارگ در سال جاری 25 راس بره آهو را پس از نجات از حمله کلاغها به ماموران محیط زیست تحویل دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر روز یکشنبه به نقل از حسین دلشب افزود: هر ساله با آغاز فصل بهار زاد و ولد آهوان شروع می شود که امسال با توجه به بارندگیهای بسیار خوب سال گذشته درمنطقه، رویش علوفه و آب به مقدار کافی،
تلاش شبانه روزی کارکنان اداره حفاظت محیط زیست خارگ و توجه مردم و مسئولان دوستدار محیط زیست درحفاظت و حراست از آهوان باعث شد تا زاد و ولد بسیار خوبی را در جمعیت آهوان خارگ شاهد باشیم.
وی اضافه کرد: طوریکه با توجه به تصویر برداری های موجود، چندین مورد دوقلوزایی و حتی سه قلوزایی در آهوان خارگ دیده شده است که این حاصل تلاشهای محیط بانان و حمایت مردم و مسئولان بوده است.
دلشب با تشکر از مردم و مسئولان بیان کرد: با آغاز فصل زاد و ولد آهوان بره آهوان گاهی مورد حمله کلاغها قرار می گیرند و مردم نیز با دیدن این صحنه اقدام به جابه جایی و دستکاری بره آهو می‌کنند که این عمل باعث می شود آهوی ماده بره را گم کند.
وی از مردم خواست در صورت امکان از دست زدن به بره ها خودداری و در صورت مشاهده حمله کلاغ با کارکنان محیط زیست تماس گرفته شود و یا اینکه در یک شعاع چندمتری بره جابه جا شود که از حمله کلاغ در امان بماند.

Ahoo 1

دلشب ادامه داد: مردم علاقه مند به حیات وحش و محیط زیست بره آهوانی که مورد حمله کلاغ قرار گرفته و یا در جاده و خیابان رها شده اند را تحویل اداره محیط زیست خارگ می دهند که امسالاز ابتدای فروردین تاکنون 25 راس بره آهو تحویل پرسنل خارگ شده و پس از تیمارداری و مراقبت اولیه در همان منطقه زایش رهاسازی و تا لحظه پیدا کردن بره توسط مادر از این بره آهوان مراقبت شده است.
وی یادآورشد: بره آهوانی که مادر خود را به هر نحوی پیدا نکنند پس از چند هفته تیمار داری و تغذیه با شیر و تا زمانی که بره بتواند با علوفه تغذیه کند در منطقه رهاسازی می شوند.
سرپرست اداره محیط زیست خارگ گفت: انتظار داریم در سرشماری بهاره که در خردادماه جاری با حضور مسئولان اداره کل و تعدادی از دوستداران محیط زیست جزیره خارگ انجام خواهد شد، جمعیت آهوان این جزیره افزایش حداقل 30 درصدی داشته باشد.
جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر در فاصله 57 کیلومتری شمال غرب در آبهای خلیج فارس واقع است.

 

مطالب مرتبط:

اتهامات و ناسزای ترامپ در سخنرانی‌اش نشان از عدم تعادل روانی

مهندس نافعی از اجرای جدول‌گذاری کانیوا در معابر سطح شهر گنبد

قیمت هر کیلو گوشت گوساله در بازار چند

سه ورزشكار بندرتركمن در انتظار كسب سهميه المپيك و پاراالمپيك

برخورد پراید و کامیون در جاده گمیشان دو کشته برجای گذاشت+عکس

فعالیت 4 واحد بسته بندی زعفران در گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram