sarshumari hivanat 01تورکمن نیوز- اخبار محیط زیست: رئیس پارک ملی گلستان گفت: سرشماری بهاره حیوانات پارک ملی گلستان از امروز آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، سلیمان قربان‌زاده در حاشیه آغاز طرح سرشماری حیوانات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این سرشماری به مدت 4 روز با مشارکت نیروهای مستقر در پارک، اداره کل محط زیست استان، همیاران و دوستداران محیط زیست که ساماندهی شده‌اند انجام می‌شود.

وی افزود: سرشماری‌ها هر سال در دو فصل بهار و پاییز با هدف ارزیابی شرایط و برنامه‌ریزی مدیریتی به اجر درمی‌آید.

رئیس پارک ملی گلستان تصریح کرد: این گروه‌ها در 5 منطقه این پارک شامل میرزابایلو، سوله گرد، لهندر، دشت و تنگه گل از 3 گونه پستانداران این پارک شامل آهو، کل و بز، قوچ و میش سرشماری می‌کنند.

قربان‌زاده با اشاره به افزایش وحوش پارک ملی گلستان گفت: علت این افزایش حفاظت بهینه، مدیریت خوب، به‌کارگیری آتش‌بانان و نیروهای مردمی، تعامل با جوامع محلی حاشیه پارک و تکمیل ناوگان ترابری بوده است.

وی افزود: براساس استاندارد جهانی برای حفاظت در هر هزار هکتار یک محیط‌بان نیاز است در حالی‌که این پارک حدود 50 محیط‌بان دارد که تنها 39 درصد نیاز پارک را برطرف می‌کند و این پارک نیاز به حداقل 180 تا 200 نیرو دارد.

پارک ملی گلستان نهمین ذخیره‌گاه زیست کره با 92 هزار هکتار وسعت منطقه‌ای با زیستگاه‌های متفاوت که نادرترین گونه‌های گیاهی و جانوری را در خود جای داده است.

پارک ملی گلستان در سال 1977 میلادی از سوی یونسکو به عنوان ذخیره‌گاه زیست کره به ثبت رسیده است و این  پارک که علاوه بر تنوع اقلیم، تنوع پوشش گیاهی، تنوع جانوری هم دارد در حوزه سرزمینی استان‌های سمنان، خراسان شمالی، گلستان با مدیریت متمرکز استان گلستان اداره می‌شود./تسنیم

شبکه خبری گلستان، ایران و جهان:
برای عضویت روی لینک زیر کلیک کنید.

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

آخرین وضعیت امداد‌رسانی به سیل زدگان 4 شهر استان گلستان

2 فوتبالیست گلستان درفهرست نهایی تیم ملی درمقابل ازبکستان و

قرجه طیار: گلستان چوب سرسبزی خود را می خورد و از قافله توسعه

اولویت اصلی شرکت گاز تامین گاز پایدار برای بخش خانگی گلستان

همایش بزرگ وقف و رسانه در گلستان برگزار شد

استفاده ۷۳ درصد جمعیت گلستان از بیمه سلامت

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram