351643 902تورکمن نیوز - اخبار محیط زیست: مدیرکل محیط زیست گلستان نسبت به آسیب دیدگی و تلفات حیات وحش به دلیل افزایش تردد از جاده پارک ملی گلستان در ایام نوروز اظهار نگرانی کرد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن نیوز، اسماعیل مهاجر در مورد اقدامات اداره کل محیط زیست استان گلستان در ایام نوروز گفت: با صداوسیما تا پایان تعطیلات نوروزی برای اطلاع رسانی تفاهم شده است، همچنین در تفرج گاه‌های جنگلی بندرگاه‌ها، سواحل و... تابلوهای هشدار نصب شده و در مناطق مختلف ماموران ما و اعضای سمن‌ها (سازمان مردم نهاد) حضور پیدا می‌کنند تا آموزش لازم را به مردم دهند و نکات ضروری را گوشزد کنند.

او با اشاره به ضرورت توجه به مسائلی همچون خاموش کردن آتش، نریختن زباله، خودداری از تعمیر یا شستشوی اتومبیل در کناره رودخانه‌ها و... افزود: امیدواریم مردم از ماهیگیری در رودخانه‌های آب شیرین جدا خودداری کنند زیرا در فصل تخم ریزی ماهی‌ها هستیم و این کار می‌تواند آسیب جدی را وارد کند.

مهاجر با اشاره به اینکه هرساله در این ایام شاهد تلفات یا آسیب دیدگی حیات وحش در جاده پارک ملی گلستان هستیم، ادامه داد: در ورودی‌های جنگل گارد زدیم یا از موانع طبیعی برای جلوگیری از ورود ماشین به جنگل استفاده کرده‌ایم، گشتهای سیار ما در پارک با همکاری پلیس و راهداری نیز به تخلفات صورت گرفته و مشکلا در این منطقه می‌پردازند.

او با بیان اینکه این فصل زمان زادآوری پستاندارن و جنب و جوش آنهاست، اظهار کرد: قرار‌گاه واکنش سریع، چادرهای آتش‌بان و نگهبان و استفاده از ظرفیت سمن‌ها تمهیداتی بوده که ما برای کاهش آسیب‌ها در نظر گرفته‌ایم، امکانات در نظر گرفته شده در محل کریدورهای رفت و آمد حیات وحش بیشتر است و امیدواریم که مشکلات پیش آمده برای حیات وحش در سال‌های گذشته را نداشته باشیم.
منبع :خبرگزاری ایلنا

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

telegram.me/TurkmensNews
برای عضویت کلیک کنید.

مطالب مرتبط:

اولین سه امتیاز ملوان بندرگز در نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال

سختی سرمایه گذاری در گلستان صدای استاندار را درآورد

مسدود چاه‌های غیر مجاز در سه ماه اول سال جاری در گلستان

امداد رسانی جمعیت هلال احمر به 80 حادثه دیده سیلاب استان گلس

پیروزی تیم والیبال ترکمن صحرا آق‌قلا در برابر مهمان خود گل گ

ممنوعیت روزه‌داری برای ترک‌های ایغور در چین

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram