kasri 120 milyard 01تورکمن نیوز- اخبار محیط زیست: مدیر کل حفاظت و بهره‌برداری منابع آب امور مشترکان مدیریت منابع آب ایران گفت:سالانه به طور متوسط 6 میلیارد مترمکعب اضافه برداشت از مخازن آب‌ زیرزمینی صورت می‌گیرد و در بلندمدت 120 میلیارد متر مکعب کسری به مخازن آب تحمیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، سید محمدعلی مصطفوی با اشاره به اینکه طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی در برنامه ششم توسعه قاطعانه دنبال خواهد شد، گفت: مقوله آب برای دولت و به‌ویژه وزارت نیرو بسیار جدی است و اصل بسیار مهمی برای دولت به شمار می آید، به‌طوری که شورای عالی آب کشور از زمان تشکیل دولت یازدهم، تعداد 14 جلسه در ارتباط با این موضوع تشکیل داده که بیانگر اهمیت و تاکید دولت بر موضوع آب است.
وی افزود: طبق تاکید وزیر نیرو، اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی اولویت نخست این وزارتخانه است.
مدیرکل حفاظت و بهره‌برداری منابع آب امور مشترکان شرکت مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد: سالانه به طور متوسط حدود 6 میلیارد مترمکعب اضافه برداشت از مخازن آب‌های زیرزمینی صورت می گیرد که در یک دوره بلندمدت بیش از 120 میلیارد متر مکعب کسری به مخازن آب زیرزمینی کشور وارد کرده است.
مصطفوی با تاکید بر اینکه این طرح در برنامه ششم توسعه قاطعانه دنبال خواهد شد، خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه می بایست در کوتاه مدت اضافه برداشت را متوقف کنیم، در یک دوره بلندمدت 20 ساله نیز باید شرایط را به گونه ای رقم بزنیم که این میزان کسری جبران شود./فارس

http://www.turkmensnews.com/

مطالب مرتبط:

نباید پا را از دایره اخلاق و قانون فراتر بگذاریم/ واکنش به ا

انتخاب کت جادویی کودکان گمیشانی به عنوان طرح برگزیده کتابخوا

مدیر عامل آبفای: ما نیاز به همکاری شورای اسلامی شهر گنبد دار

رئیس سازمان حج و زیارت: جستجو در مکه همچنان ادامه دارد/شهدای

8 هزار میلیارد تومان از معوقات بانکی تعیین تکلیف شده است

بانوان ورزشکار گلستان در مسابقات دو ومیدانی کشور دو نقره و ی

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram