Daneshgah Farhangian01تورکمن نیوز - اخبار دانشگاه: سرپرست دانشگاه فرهنگیان گلستان، نبود ساختمان های مناسب آموزشی، اداری و نیز خوابگاه برای دانشجویان را مهمترین دغدغه این مجموعه بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، به نقل از خبرنگار ایرنا محمدباقر مسعودی روز شنبه در نشستی خبری اظهار داشت: برای رفع این مشکل از سوی مسکن شهرسازی قطعه زمینی به مساحت 4.5 هکتار جنب فرودگاه گرگان به دانشگاه اهداء شده است.
وی ادامه داد: قرار است کلنگ آغاز عملیات اجرائی این طرح با اعتباری بالغ بر 17.5 میلیارد ریال و زیربنای 13 هزار و 500 مترمربع با ردیف بودجه مشخص (70 - 550000 )در آذر ماه سال جاری به زمین زده شود.
به گفته مسعودی فاز اول این ساختمان طی سه سال به بهره برداری خواهد رسید،
وی اظهار کرد: این طرح پس از بهره برداری ویژه پردیس پسران خواهد بود و تلاش می شود تا مساحت زمین اهدایی به 10 هکتار برای توسعه این دانشگاه افزایش یابد که این مساله نیازمند تایید وزیر مسکن و شهرسازی می باشد.
مسعودی گفت: اکنون دانشگاه فرهنگیان گلستان دارای دو پردیس در مرکز استان (گرگان) و یک واحد تابعه در گنبدکاووس است که هزار و 740 دانشجو در آن مشغول فراگیری علم و دانش هستند.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان گلستان افزود: دانشجویان در پردیس های دختران و پسران گرگان در مقطع کارشناسی پیوسته در هفت رشته و در واحد گنبدکاووس در یک رشته و در مقطع کارشناسی ناپیوسته در هشت رشته در حال تحصیل می باشند.
به گفته مسعودی دانشجویان از بدو ورود به استخدام آموزش و پرورش در می آیند و برای آنان حکم کارگزینی صادر می شود و چهار سال تحصیل در دانشگاه فرهنگیان جزو سنوات خدمتی آنان محسوب می شود.
وی تصریح کرد: همچنین این افراد از ترم چهارم تا هفتم، طرح کارورزی را در مدارس پشت سر خواهند گذاشت که در دو ترم نخست مشاهده و گزارش نویسی انجام و در ترم سوم تدریس موقت و در ترم چهارم تدریس کامل در کلاس به آنان واگذار می شود.
مسعودی با بیان اینکه ترم هشتم دانشجویان ویژه درس پروژه است، افزود: هدف این دانشگاه تامین، تربیت و توانمندسازی نیروی متخصص مورد نیاز آموزش و پرورش است.
وی در خصوص جذب نیروهای حق التدریس مهدهای کودک و پیش دبستانی ها گفت: دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش مخالف این طرح بوده و معتقدیم جذب در آموزش و پرورش تنها باید از طریق دانشگاه فرهنگیان انجام گیرد.
رییس دانشگاه فرهنگیان گلستان اضافه کرد که براساس ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان افرادی که از دانشگاه های دیگر مدرک گرفته اند می توانند با نام نویسی در این دانشگاه براساس نیاز آموزش و پرورش یک سال دوره مهارت آموزی را پشت سر بگذارند و سپس به استخدام در آیند که امسال پنج هزار نفر از این طریق جذب شدند، اما هنوز سهمیه گلستان در این بخش مشخص نیست.
وی همچنین از استخدام اولین گروه از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان کشور در سال آینده خبر داد و افزود: این گروه از مهر ماه سال بعد به استخدام آموزش و پرورش درمی آیند و از استان گلستان 370 نفر همراه این گروه دانش آموخته خواهند شد.

مطالب مرتبط:

اعطای تسهیلات حمایتی به ۷۰ واحد تولیدی استان گلستان

ایجاد نمایشگاه دائمی پیشگیری از مواد مخدر در استان گلستان

نواختن زنگ مانور زلزله در گلستان

امسال 2نفر زندانی محکوم به قصاص در گلستان آزاد شدند

خریداری ۴۰۰ تن پنبه از کشاورزان در استان گلستان

شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در گلستان راه‌اندازی می‌

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram