Taghy Ryahiتورکمن نیوز- حوزه و دانشگاه: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان گلستان گفت: برای ارایه خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی، این استان نیاز به چهار هزار و 400 تخت بیمارستانی دیگر دارد. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکن نیوز: تقی ریاحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون در بیمارستان های دولتی استان یک هزار و 850 تخت، در بخش عمومی شامل بیمارستان های تامین اجتماعی گرگان و گنبدکاووس 200 تخت و در بخش خصوصی بین 250 تا 300 تخت فعال وجود دارد.

وی ادامه داد: در نظر است با افزایش 300 تخت در سال جاری به ظرفیت موجود، بخش اندکی از کمبودها جبران شود.

ریاحی گفت: با ساخت بیمارستان های یک هزار تختخوابی گرگان و 800 تختخوابی گنبدکاووس در سه سال آینده نیز بخشی از مشکلات برطرف خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: یکی از اولویت های درمانی استان رفع کمبود تخت در بخش مراقبت های ویژه و توسعه بخش شیمی درمانی می باشد و قسمتی از افزایش ظرفیت تخت بیمارستانی در سال جاری، مربوط به این بیماران است.

وی در خصوص آخرین وضعیت عملیات اجرایی بیمارستان آیت الله طاهری گرگانی نیز گفت: این بیمارستان تحویل وزارت راه و شهرسازی شده، اما هنوز پیشرفت محسوسی در اجرا ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص بیمارستان های کوچک در مناطق محروم نیز گفت: ارزیابی ها نشان می دهد که بیمارستان های زیر 80 یا 100تختخوابی مانند واحدهای رامیان و آزادشهر بازدهی و شرایط مطلوب برای ارایه خدمات مناسب را ندارند.

وی یادآور شد: برای شهرستان های دور دست مانند مراوه تپه، باید بخشی از زیرساخت ها و امکانات را به فعلیت رسانده و بتوانیم یک بیمارستان تجمیعی در این حوزه داشته باشیم و اگر شرایط فراهم شود، درمانگاه تخصصی درمان بستر این شهر را با افزایش ظرفیت، ارتقا خواهیم داد.

دکتر ریاحی در خصوص دیگر برنامه های سال جاری، اظهار کرد: یکی از دغدغه های اصلی مردم که از سال های قبل در استان وجود داشت، بخش سوانح و سوختگی بیمارستان 5 آذر گرگان بوده که عملیات آن در حال پایان است و در نیمه اول امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی یادآور شد: ارتقای خدمات و ظرفیت بیمارستان کلاله با کمک مسوولان و خیرین و افزایش تخت در بیمارستان های بندرگز و مینودشت و نیز افزایش تخت مراقبت های ویژه CCU و ICU بخشی از اقدامات دیگر در سال جاری خواهد بود.

ریاحی در خصوص بنیاد خیریه نورآوران سلامت و حضور آنان در استان گلستان نیز گفت: این حضور در واقع امید را در دل مردم منطقه محروم مراوه تپه ایجاد کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که نور آوران سلامت بتوانند در بخش های دیگر نیز خدمات تخصصی به مردم محروم مناطق مختلف ارایه کنند.

پزشکان خیر نور آوران سلامت در بخش چشم پزشکی و دندان پزشکی از نیمه فروردین سال جاری در مراوه تپه دورترین و شرقی ترین شهر استان گلستان مستقر و در حال ارایه خدمات به مردم محروم این منطقه هستند.

منبع: ایرنا

http://www.turkmensnews.com/

مطالب مرتبط:

تشکیل جلسه کمیته ساماندهی سواحل گلستان با بررسی نجات خلیج گر

5 پروژه ملی راهسازی گلستان در انتظار منابع مالی

127 میلیارد ریال کمک خیرین به امر مدرسه‌سازی در استان گلستان

سن استعمال سیگار در گلستان به 14 سال کاهش یافت

کریمی: ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت موزه روستای گلستان د

دو ومیدانی قهرمانی کشور/حضور قدرتمند ورزشکاران گلستان در رشت

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram