Mena Haj 3تورکمن نیوز- اخبار حج و زیارت: پس از انتقال پیکرهای جانباختگان ایرانی فاجعه منا به کشور، فرایند شناسایی آنها با آزمایش DNA صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور اعلام کرد عملیات شناسایی پیکرهای حجاج ایرانی جانباخته در منا ادامه دارد و به محض محرز شدن ایرانی بودن آنها، پیکرها به کشورمان منتقل می شوند تا فرایند شناسایی و تشخیص هویت آنها در داخل کشور صورت گیرد.

رحمانی فضلی در دیدار با خانواده های وجیه الله تقیانی و غضنفر اصل رکن آبادی، دو تن از حجاجی که سرنوشتشان مشخص نشده، اظهار کرد: بر اساس آخرین تعهد سعودی ها، قرار است پیکرهای جانباختگان ایرانی از امشب به کشورمان منتقل شوند، اما به علت خلف وعده های مکرر سعودی ها، این موضوع قطعی نیست و ممکن است بازهم کار انتقال به روزهای آینده موکول شود.

وزیر کشور اضافه کرد: با توجه به شرایط نامناسب نگهداری پیکرها، شناسایی آنان  سخت شده، اما گروه های جستجو به فعالیتشان ادامه می دهند و قراراست با مشاهده کوچک ترین نشانه هایی که ایرانی بودن را محرز می کند، پیکرها را تحویل بگیرند تا به ایران منتقل شود.

رحمانی فضلی ادامه داد: پس از انتقال پیکرهای جانباختگان ایرانی به کشور، شناسایی و تشخیص هویت آنها با آزمایش DNA صورت می گیرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی درباره انتقال سریعتر زائران، به ویژه آنان که مشتاق به بازگشت سریعتر به کشور هستند، گفت: در صورتی که عربستان بتواند فرودگاه خود را برای پروازهای فوق العاده آماده کنند ایران در این زمینه آمادگی کامل دارد./شبکه خبر

مطالب مرتبط:

ساخت یک مدرسه با کمک نیکوکاران در روستای مرزی گنبدکاووس آغاز

گیاه خواری در طولانی مدت به شما آسیب میزند

کشور به تولید ۲۱۰ هزار تن نخ در سال جاری نیاز دارد

افزایش مسموم‌شدگان حادثه نشت گاز کلر در دزفول؛ شمار مسمومان

برگزاری مراسم هشتمین سالگرد درگذشت «صفرمراد نیازاف» در ترکمن

بیانیه مشترک دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران و مدیر خانه مطبو

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram