×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 713

Setad Entkhbt Keshvrتورکمن نیوز- اخبار انتخابات: ستاد انتخابات کشور بر توجه دقیق به مفاد فصل ششم قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در خصوص چارچوب‌های لازم الاجرا در جریان تبلیغات انتخاباتی تاکید می‌نماید.

به گزارش خبرنگار سایت خبری تحلیلی ترکمن‌های ایران، متن اطلاعیه شماره 10 ستاد انتخابات کشور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اطلاعیه شماره 10 ستاد انتخابات کشور

اکنون که با تأییدات الهی و تلاش دست‌اندرکاران و مشارکت اقشار مختلف ملت و جریان‌های سیاسی کشور، روند برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با متانت به پیش می‌رود و در حالیکه در آغاز دوره یک هفته‌ای تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم، ستاد انتخابات کشور ضمن سپاسگزاری از قانون مداری قاطبه نامزدهای محترم انتخابات و هواداران ایشان و همچنین اصحاب محترم رسانه‌های عمومی تا این مرحله از انتخابات، بر توجه دقیق به مفاد فصل ششم قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، فصل چهارم آئین نامه اجرائی همین قانون و سایر قوانین مرتبط با انتخابات در جریان تبلیغات انتخاباتی تاکید می‌نماید.

هرچند رصد روند فعالیت‌های نامزدها و رسانه‌ها تا کنون مؤید عملکرد مجموعاً قابل دفاع همه عوامل مؤثر در این عرصه بوده است، لکن انتشار اخبار برخی اظهارات و موضع‌گیری‌های منتسب به تعدادِ محدودی از نامزدها در مناطق مختلف کشور طی روزهای اخیر، ضرورت یادآوری چارچوب‌ها و موازین قانونی در این عرصه و پیش‌گیری از بروز مسائل غیر اخلاقی و غیر قانونی و رعایت اصل بی طرفی را گوشزد می‌نماید.

بر این اساس، ضمن درخواست از همه نامزدهای محترم و هواداران شریف ایشان برای رعایت اصول اخلاقی، انسانی و قواعد قانونی تبلیغات و عدم هرگونه اقدام تخریبی علیه سایر نامزدها و هوادارانشان، از همه رسانه‌های چاپی و غیر چاپی درخواست می‌شود، ضمن ایفای رسالت خود در جلب مشارکت حداکثری مردم شریف ایران اسلامی و همراهی در مسیر تحقق رقابت‌های قانونمند انتخاباتی، نسبت به اجرای مسئولیت قانونی خود از جمله مفاد مصرّح در مواد 57، 59 و 64 قانون انتخابات و سایر مقررات قانونی اهتمام فرمایند.

در راستای تحقق مسؤولیت‌های قانونی یادشده، نامزدهای محترم انتخابات مجلس شورای اسلامی و اصحاب شریف رسانه، در موارد ابهام نسبت به رویه‌های قانونی تبلیغات، موارد را از طریق فرمانداری‌های مراکز حوزه‌های انتخابیه یا سامانه پاسخگویی به سوالات حقوقی نامزدهای انتخابات اسفند 94 (قابل دسترسی در پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور به آدرسwww.moi.ir ) رفع ابهام و پس از اطمینان نسبت به رعایت حدود قانونی مبادرت به اقدام نمایند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور

مطالب مرتبط:

گروه فرهنگی هنری بیرلشیک بندرترکمن در 283-مین سالگرد تولد مخ

گاز ایران بر تن استان‌های شمالی نشست

رئیس سازمان میراث فرهنگی: رونق گردشگری گلستان در برنامه ششم

غارت آب های زیر زمینی با چاه های غیرمجاز/ گلستان در آستانه خ

جاری شدن سیلاب در شهر و روستاهای کلاله در شرق گلستان

کیمیا یوسفی در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی باکو چه کرد؟

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram