امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    86347

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    18:57 | ۱۱ آذر ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

تپه 3 300x198 - جذب توریسم با تقویت زیرساخت‌های گردشگری در مراوه‌تپهترکمن نیوز:  سرپرست نمایندگی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مراوه تپه گفت: زیرساخت‌های گردشگری شهر مراوه تپه می‌تواند باعث جذب توریست گردد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ عطابردی خانی در دیدار با رئیس شورای اسلامی شهر مراوه تپه ضمن قدردانی از زحمات شورای اسلامی و شهرداری این شهر افزود، شهرستان مراوه تپه بدلیل وجود جاذبه گرشگری فرهنگی، تاریخی و طبیعی علاقه مندان زیادی برای حضور در این شهرستان دارد.

وی گفت: شورای اسلامی و شهرداری شهرهای مراوه تپه و گلیداغ با ایجاد فضاهایی برای جذب گردشگر و ارائه خدمات رفاهی به آنان می‌توانند نقش ارزنده ای در جذب گردشگر داَشته باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر مراوه تپه نیز در این دیدار با اشاره جایگاه مختومقلی فراغی گفت: وجود آرامگاه حضرت مختومقلی فراغی عارف بزرگ ترکمن در این شهرستان افتخار بزرگی برای همکاران عزیزم در شورای اسلامی شهر و شهردار محترمه می‌باشد و ارائه خدمات به گردشگران را نیز بعنوان یک ترکمن که مهمان نوازی در خون ما می‌باشد وظیفه خود می‌دانیم.

بگ دردی سوداگر ادامه داد: قبل از اینکه به اقدامات انجام گرفته در شهر مراوه تپه بپردازم وطیفه خود می‌دانم که از جناب آقای فتاح ریاست محترم بنیاد و جناب منصوری مدیر عامل بنیاد علوی و جناب آقای فکری، مسئول نهاد پیشرفت این بنیاد که توجهات این بزرگواران باعث برداشته شدن گام‌هایی در رفع محرومیت، ایجاد اشتعال و عمران و آبادانی در این شهرستان گردید از طرف اعضای شورای اسلامی، امام جمعه معزز، فرماندار و اهالی شهرستان مرزی مراوه‌تپه قدردانی نمایم.

وی افزود: از ۱۶ هکتار بوستان شهید سردار سلیمانی که ۵ هکتار آن قبلا درختکاری و تحت آبیاری قطره‌ای قرار گرفته بود ۱۰ هکتار دیگر آن با همکاری بنیاد علوی برای احداث پارک اختصاص داده شد تا در آن درختان مثمر کشت گردد که هزینه آبیاری قطره‌ای ۳۰۰ میلیون تومانی آن را  منصوری مدیر عامل بنیاد علوی تقبل نمودند.

سوداگر گفت: همچنین روشنایی پارک ضلع شمالی شهر نیز با همکاری بنیاد علوی با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان انجام گرفت.

وی هچنین افزود: موزائیک فرش ۸ هزار متر مربع در سطح شهر در ورودی شهر از سمت کلاله ، نصب روشنایی ، احداث آبنما ، آبشار مصنوعی و در کنار آن نصب اِلمانهای مربوط به فرهنگ این منطقه از برنامه در حال اجرا و آینده شهرداری مراوه‌تپه می باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر مراوه تپه در پایان گفت: جا دارد که از دغدغه و تلاش‌های مدیریت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان در معرفی اماکن گردشگری این شهرستان، ایجاد زمینه گردشگری و احیای صنایع دستی تشکر نمایم.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز