امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

2 156 300x300 - اشعار مختومقلی فراغی زبان حال مردم استترکمن نیوز: رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور گفت : اشعار مختومقلی فراغی زبان حال مردم بوده، خواسته‌ها و آرزوهای مردم را در قالب شعر مطرح کرده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  سید محمد حسینی در جمع نویسندگان و شاعران گنبدکاووس در همایش وحدت مسلمین و محبت اهل بیت (ع) اظهار داشت: با توجه به اینکه در اشعار مختومقلی مفاهیم بلندی همچون مبارزه با ظلم و ستم خداپرستی و توحید عدالت و مواسات به دیگران بوده اشعار وی مورد توجه مردم قرار گرفته است.

وی افزود:مرحوم محمد علی جمال زاده نویسنده معاصر ایران، مختوقلی فراغی را “فردوسی ترکمن‌ها” نامیده و مقام او را در احیاء ادبیات و فرهنگ ترکمن، چون مقام فردوسی در عرصه ادبیات فارسی، دانسته است.

حسینی بیان داشت: در اشعار مختومقلی می‌توان تصویری از زندگی ترکمن‌ها را دید و از این نظر جایگاه والایی بین ترکمن‌ها دارد.
وی همچنین ادامه داد :‌بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری اگر هر اندیشه و ایده‌ای بخواهد تاثیرگذار و ماندگار باشد باید در قالب زیبای هنر بیان شود.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور در پایان گفت: کشورهای استعمارگر با انقطاع فرهنگ اصیل کشورها و ملت‌های دیگر و با تغییر در فرهنگ و زبان و سبک آن‌ها در تلاش هستند به تدریج آن‌ها را بی هویت کرده و به دنبال ترویج فرهنگ غربی در بین آن کشورها می‌باشند.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز