امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    85045

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    22:56 | ۰۹ آبان ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

4bvedb870fd16b1r9iw 800C450 300x169 - زمین‌لرزه 6.6 ریشتری در شهر ازمیر ترکیهترکمن نیوز: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 6.6 ریشتر سواحل سفری‌حصار دریای اژه را لرزاند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه «آفاد» اعلام کرد: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 6.6 ریشتر در ساعت 14:51 به وقت محلی شهرستان سفری‌حصار استان ازمیر را تکان داد.

این زلزله در عمق 17 کیلومتری زمین رخ داده است.

شمار مصدومان زلزله ازمیر به 709 نفر افزایش یافت

مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه «آفاد»، وابسته به وزارت کشور ترکیه اعلام کرد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی 17 نفر بر اثر زلزله ازمیر جان خود را از دست داده و 709 تن دیگر مصدوم شده‌اند.

هم اکنون عملیات امداد و نجات در 17 ساختمان آسیب دیده از زلزله ادامه دارد.

سازمان هلال احمر ترکیه نیز نیروهای امداد و نجات و 3 تیم و امکانات مربوط به آشپزخانه صحرایی را برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان اعزام کرده است. این سازمان تا این لحظه نزدیک به 13 هزار وعده غذای گرم میان زلزله زدگان توزیع کرده است.

تخریب برخی ساختمان‌ها در زلزله ازمیر ترکیه

زلزله 6.6 ریشتری ساعتی پیش در شهرستان سفری‌حصار استان ازمیر ترکیه موجب تخریب برخی از ساختمان‌ها در مناطق بورنووا و بایراکلی شد.

مردم در حال تخلیه ساختمان‌های خسارت دیده‌ هستند و تلاش گروه‌های امدادی برای نجات کسانی که زیر آوار مانده‌اند٬ ادامه دارد.

پس از این زلزله بسیاری از شهروندان ترسیده و به خیابان‌ها آمده‌اند. به همین دلیل شریان‌های اصلی شهر با ترافیک روبه روست.

مراد کوروم، وزیر محیط زیست و شهرسازی ترکیه: 17 ساختمان‌ در پی وقوع زمین‌لرزه 6.6 ریشتری در ازمیر تخریب و شهروندان زیر آوار محصور شده‌اند. تاکنون 12 نفر جان باخته و 607 نفر دیگر مصدوم شدند.

وزیر محیط زیست و شهرسازی ترکیه: هم اکنون ترافیکی وجود ندارد و تمامی جاده‌ها باز هستند. تیم‌ها درحال ارزیابی خسارت‌ها هستند. شهروندان از ورود به ساختمان‌های آسیب دیده خودداری کنند.

– پس از وقوع زلزله 6.6 ریشتری، 170 پس‌لرزه که 21 مورد از آن‌ها بیشتر از 4 ریشتر بودند، رخ داد.

– در مرحله نخست اقامتگاه چادری 2 هزار نفره توسط نیروهای ژاندارمری در مجاورت محل عملیات آواربرداری احداث خواهد شد.

اردوغان از نزدیک عملیات امدادرسانی به زلزله‌زدگان در ازمیر را پیگیری می‌کند

مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی تماس تلفنی با محمد گوللو‌اوغلو، رئیس مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه «آفاد» و یاووز سلیم کوش‌گر، استاندار ازمیر درباره عملیات جست‌وجو و نجات در این استان معلومات گرفت.

طبق این بیانیه، اردوغان در پی وقوع زمین‌لرزه‌ 6.6 ریشتری در سواحل شهرستان سفری‌حصار استان ازمیر با مسئولان مربوطه گفت‌وگو کرده است.

رئیس‌جمهور ترکیه در این تماس‌های تلفنی، درباره عملیات جست‌وجو و نجات در ازمیر معلومات گرفته است.

تاکید مقامات ترکیه بر حمایت دولت از زلزله‌زدگان

عادل کارااسماعیل‌اوغلو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگاران در محل وقوع زمین‌لرزه در ازمیر تاکید کرد: “دولت‌مان با تمامی امکانات خود در اینجا حضور دارد. شهروندان‌مان راحت باشند”

وی اظهار داشت: “انشاء‌الله برای اینکه با کم‌ترین آسیب این بلا را دفع و در این زمینه بسیار تلاش می‌کنیم”.

او گفت: “پس از زلزله ازمیر مشکلی در رابطه با حمل و نقل و ارتباطات وجود ندارد. تمامی همکاران سر کار خود حاضر هستند. برخی از شهروندان زیر آوار محصور شده‌اند و هم اکنون تلاش‌ها برای نجات آن‌ها ادامه دارد”.

استاندار ازمیر: دولت با تمام قدرت خود بسیج شده است

یاووز سلیم کوشگر، استاندار ازمیر طی اظهاراتی در جمع خبرنگاران در رابطه با زلزله 6.6. ریشتری در این استان گفت: دولت با تمام قدرت خود بسیج شده است. به تمام ساختمان‌های آسیب دیده تیم‌های جستجو و نجات اعزام شدند. تمام این تیم‌ها به مقصد خود رسیده و در حال انجام وظیفه‌شان هستند.

وی اظهار داشت: تاکنون 4 ساختمان در استان‌مان کاملا تخریب و بیش از 10 ساختمان نیز خسارت دیده‌اند. حدود 70 نفر در ساختمان‌هایی که در مقابل زلزله خم شده‌اند، سالم نجات یافتند. شماری از زیر آوار ماندگان در ساختمان‌هایی که کاملا تخریب شده‌اند، نجات یافتند.

کوشگر افزود: هنوز از شهرستان‌های‌مان گزارش منفی دریافت نکردیم. در شهرستان صفری‌حصار نیز سونامی به وجود آمده و یک شهروند‌مان در آنجا مصدوم شده است./ آناتولی

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز