امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    84712

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    1:27 | ۰۲ آبان ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

در گنبدکاووس - گنبدکاووس در آستانه ورود به وضعیت قرمز شدن/تالارهای پذیرایی متخلف پلمپ می‌شوندترکمن نیوز:  معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با ابراز نگرانی از روند صعودی بیماری کرونا در این شهرستان، برضرورت تشدید اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای با این بیماری از سوی ادارات، نهادها و اصناف تاکید کرد و گفت: برای انجام این اقدامات و حساس کردن موضوع باید از همه ظرفیت‌ ادارات و نهادها، مردم، رسانه‌ها، فضای مجازی و سمن‌ها استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  عبدالقدیر کریمی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا،افزود: درحوزه پیشگیری و مقابله با کرونا نبایستی با هیچ شخص حقوقی و حقیقی تعارف داشت و مراکز، اماکن و واحدهای صنفی بویژه تالارهای پذیرایی برگزار کننده مراسم عروسی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، بدون اغماض پلمب شوند.
وی اضافه کرد: رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی ازسوی برخی اصناف، سلامت و بهداشت مردم است و با چنین واحدهای صنفی بایستی بشدت برخورد شود.
کریمی با قدردانی از همکاری خوب مردم گنبدکاووس برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در پیک اول و دوم شیوع کرونا در این شهرستان، برلزوم استمرار آن جهت پیشگیری از ورود به پیک سوم این بیماری منحوس نیز تاکید کرد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس گفت: روند صعودی آمار بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ پس از ۲ ماه آرامش، از چند روز پیش آغاز شده و اکنون ۸۶ بیمار در مراکز درمانی این شهرستان بستری هستند.
فرهاد بدیعی افزود: از مجموع بیماران بستری در مراکز درمانی گنبدکاووس که ۶۵ درصد آنها از مردم این شهرستان و بقیه از اهالی دیگر شهرستان‌های شرق گلستان هستند، ۱۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) تحت درمان قرار دارند.
وی با تاکید برضرورت استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی توسط مردم، اضافه کرد: تنها راه مقابله با کرونا خود مراقبتی است و هرگونه سهل انگاری نسبت به این بیماری منحوس، پیامدهای زیانباری برای سلامت مردم به همراه خواهد داشت.
بدیعی تصریح کرد: متاسفانه میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مرتبط با کرونا (استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی) در تالارهای پذیرایی، دفاتر پستی، ثبت اسناد و قضایی، بانک‌ها و نانوایی‌های گنبدکاووس پایین است که درصورت استمرار این وضعیت باید این مکان‌ها پلمب شود.
وی همچنین برضرورت پیگیری تعویض “تیوپ” دستگاه سی تی اسکن بیمارستان شهید مطهری و نیز راه اندازی سی تی اسکن بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس ازسوی ستاد مقابله با کرونا این شهرستان تاکید کرد.
رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا و مبتلایان آن گفت: براساس بازدیدهای میدانی انجام شده از ۱۵۰ اداره و نهاد دولتی و یک‌هزار واحد صنفی این شهرستان درخصوص استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مشخص شد که رعایت این موارد روند نزولی دارد.
عبدالرحیم پالیده افزود: هم اکنون میزان استفاده از ماسک توسط کارکنان و شاغلین ادارات و نهادهای گنبدکاووس ۹۲ درصد، بانک‌ها ۹۰، دانشگاه‌ها ۸۳، دفاتر پیشخوان دولت ۷۲، فروشگاه‌ها ۷۳، نانوایی‌ها ۴۱ و فست فودها و کبابی‌ها ۳۷ درصد است.
وی اضافه کرد: میزان استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی توسط مراجعه کنندگان به ادارات، نهادها و مراکز ذکر شده، یا همین درصد و یا چند درصد کمتر از آن است که بایستی با فرهنگ سازی و آموزش، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ازسوی شاغلین و مراجعه کنندگان، حداقل به ۹۵ درصد برسد.
دکتر پالیده با تاکید براینکه بایستی فرهنگ استفاده از ماسک از درب منزل شروع و تا بازگشت دوباره به خانه ادامه داشته باشد، تصریح کرد: بیشترین نگرانی در برگزاری مراسم‌های عروسی در گنبدکاووس است که با شروع ماه ربیع الاول شدت گرفته و نتیجه آن تا یکی دو هفته بعد مشخص خواهد شد.
وی ادامه داد: در بازدید شب گذشته از تالارهای پذیرایی گنبدکاووس که مجالس عروسی برگزار می‌کنند مشخص شد که متاسفانه ۸۳ درصد حاضرین بدون ماسک بودند و ۸۰ درصد آنها هم فاصله اجتماعی را رعایت نکردند ضمن اینکه مصوبه ستاد کرونا استانی مبنی بر استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت نیز رعایت نشده بود.
رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس هشدار داد که استمرار این رویه بدون تردید گنبدکاووس را که اکنون در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد، به وضعیت قرمز تبدیل می‌کند که باتوجه به در پیش بودن فصل زمستان، نگرانی‌ها را مضاعف کرده است.
پالیده، تشدید نظارت‌ها بر اماکن عمومی و اصناف، گسترس مراکز سرپایی برای تشخیص سریع بیماری در ۲۷ مرکز جامع خدمات سلامت، اجرای مرحله چهارم غربالگری ویژه زنان باردار و آموزش و اطلاع رسانی را از برنامه‌های اصلی مرکز بهداشت گنبدکاووس برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا اعلام کرد و از همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی این شهرستان درخواست کرد تا نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و آگاهی بخشی به پرسنل و ارباب رجوع‌ها، بیشتر تلاش نمایند.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز