امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

2 151 300x188 - مردم با مقاوم‌سازی منازل خود زمینه کاهش خسارات را فراهم آورندترکمن نیوز: استاندار گلستان با اشاره به خسارات وارد آمده از زلزله 5.2 ریشتری در شهرستان مراوه تپه اظهار کرد: مردم می توانند با مراجعه به بنیاد مسکن و استفاده از تسهیلات لازم جهت مقاوم سازی منازل خود زمینه کاهش خسارات را فراهم آورند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  هادی حق شناس در بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان مراوه‌تپه و آیین کلنگ‌زنی بازسازی و بهسازی 250 واحد مسکونی خسارت دیده در این شهرستان، اظهار کرد: علی رغم شدت زمین لرزه خانه‌هایی که بر اساس اصول مهندسی در شهر و روستاهای مراوه تپه ساخته شده خسارت ندیده‌اند و خسارات جدی متوجه واحدهای مسکونی خشتی، گلی و غیر مقاوم بوده است.

وی افزود: نیمی از 250 واحد مسکونی خسارت دیده تعمیری و نیمی دیگر نیازمند بازسازی هستند که خوشبختانه با سرعت عمل بنیاد مسکن ظرف 24 ساعت نخست ارزیابی‌ها صورت گرفته و تلاش داریم ظرف مدت 3 تا 4 ماه آینده عملیات ساخت این خانه‌ها را اجرایی نماییم.

استاندار گلستان گفت: در گلستان قریب به 110 هزار واحد مسکونی نیازمند مقاوم سازی هستند و از مردم شریف استان در شهرها و روستاها تقاضا داریم با مراجعه به بنیاد مسکن و با استفاده از ظرفیت تسهیلات در راستای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی خود همکاری لازم را داشته باشند.

1 224 300x188 - مردم با مقاوم‌سازی منازل خود زمینه کاهش خسارات را فراهم آورند

حق شناس خاطرنشان کرد: حوادث طبیعی اجتناب ناپذیر است اما باید بکوشیم با مقاوم‌سازی خانه‌ها از خسارات مالی و جانی پیشگیری کنیم.

همچنین با حضور استاندار گلستان نخستین مدرسه اختصاصی کودکان استثنایی در شهرستان مراوه تپه افتتاح شد.

لازم به ذکر است این مدرسه در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع با زیربنای 520 مترمربع با 3 کلاس درس و مناسب برای 40 دانش آموز استثنایی و با اعتبار 3 میلیارد تومان با همکاری اداره کل نوسازی مدارس و فرهنگیان استان در شهرستان مراوه‌تپه افتتاح شد.

استاندار گلستان در این آیین افتتاح اظهار کرد: معلمان این مدرسه از بهترین دانشگاه‌های کشور فارغ‌التحصیل شده اند و امیدواریم بتوانند به پرورش این کودکان عزیز کمک کنند.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز