امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    81300

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    19:13 | ۰۱ شهریور ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

thumbs b c 9475fe6d893e5acf35d4c1e2b85eb9e1 300x169 - بازگشایی مدارس افغانستان پس از 5 ماه تعطیلی کروناییترکمن نیوز: وزارت آموزش افغانستان اعلام کرد که مدارس این کشور پس از 5 ماه تاخیر به دلیل شیوع ویروس کووید-19 بازگشایی شدند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  براساس دستور وزارت آموزش و پرورش افغانستان امروز تمام مدارس خصوصی این کشور در کلاس های اول تا دوازدهم و مدارس دولتی کلاس‌های ۱۱ و ۱۲ بازگشایی شدند و درپی آن دانش آموزان پس از پنج ماه تعطیلی به مدارس بازگشتند. علاوه براین آموزش های مرتبط با دوره آمادگی و زبان‌های خارجی نیز در کابل بازگشایی شد.

براساس گزارش این وزارت‌خانه، فعالیت مجدد این مدارس طبق دستورالعمل‌های بهداشتی آغاز شده و پوشیدن ماسک برای دانش‌آموزان الزامی است. همچنین از خانواده‌ها خواسته شده دانش‌آموزان را به رعایت تدابیر بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تشویق کنند.

رنگینه حمیدی، سرپرست وزارت آموزش افغانستان پیش از این گفته بود: در صورتی که گزارشی مبنی بر ابتلای دانش آموزی در مدارس دریافت شود، ممکن است در باره تصمیم برای ادامه تحصیل دانش آموزان در مدارس تجدید نظر شود.

وزارت صحت عامه‌ «بهداشت عمومی» افغانستان امروز شنبه اعلام کرد: هیچ مورد فوتی ناشی از ابتلا به ویروس کرونای جدید «کووید-19» طی دو روز گذشته در کشور ثبت نشده است. در 24 ساعت گذشته، 328 نمونه‌ مشکوک به ویروس کرونا «کووید-19» در آزمایشگاه‌های این وزارت‌خانه تست شده که نتایج آزمایش 59 مورد آن مثبت تشخیص داده شده است. به این ترتیب، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 37 هزار و 953 نفر افزایش یافته است.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز