امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    79860

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    21:52 | ۰۵ مرداد ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

ازدواج جوانان 300x185 - سند ازدواج جوانان در استان گلستان رونمایی شدترکمن نیوز: استاندار گلستان گفت: برای تسریع در امر ازدواج ادارات و نهادهای دولتی مکلف هستند وظایف‌شان را به موقع و به نحو شایسته‌ای انجام بدهند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  نشست صمیمی استاندار گلستان با اعضاء مجمع خیرین ازدواج استانداری برگزار و برای اولین بار از سند ازدواج جوانان رونمایی شد.
در این نشست استاندار گلستان ضمن تمجید از فعالانه حوزه‌ی ازدواج گفت: بخش زیادی از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی که امروز در جامعه مشاهده می‌شود به خاطر سست شدن پایه و اساس خانه و خانواده است و سبک و سیاق ازدواج باید از شکل قدیمی و سنتی خارج و بر اساس نظر جامعه‌شناسان و روانشناسان در یک مسیر منطقی و معقولانه شکل بگیرد تا چالش‌ها و تنش‌های قبل، حین و بعد ازدواج به حداقل برسد و بنیان خانواده‌ها دوام بیشتری داشته باشد.
هادی حق‌شناس با اشاره به ثبت آمار 27 درصدی طلاق در گلستان اضافه نمود: شاید این آمار در قیاس با استان‌هایی که طلاق‌شان تا مرز 40 درصد رسیده بهتر باشد ولی ما باید با سیر مسیری هدفمند و توجه بیشتر به مقوله‌ی شناخت و مشاوره این آمار رو کاهش بدهیم و مجمع خیرین ازدواج و سازمان‌های مردم نهاد مرتبط می‌توانند با ادارات و نهادهای دولتی همکاری بیشتری داشته باشند.
وی تاکید کرد: ادارات و نهادهای دولتی و بانک‌های عامل وظایف خودشان در حوزه‌ی ازدواج را با جدیت بیشتری انجام بدهند و برای مثال اگر مجموعه‌ی دولتی دارایی سالن پذیرایی است ‌تواند با همکاری مجمع خیرین ازدواج از ظرفیت موجود برای برگزاری مراسم ازدواج جوانان بهره بگیرد و بانک‌های عامل موانع موجود بر سر راه جوانان برای دریافت وام و تسهیلات رو رفع کنند تا جوانان دغدغه خرید اسباب و اثاثیه و تهیه مسکن و برگزاری مراسم نداشته باشند.
استاندار گلستان با اشاره به شرایط اقتصادی استان اذعان داشت: درصد قابل توجهی از جوانان کار مشخصی ندارند و مساله اشتغال در قوام و پایداری یا از بین رفتن کانون گرم خانواده‌ها موثر است.
حق شناس اضافه کرد: خیرین گلستانی همواره در کنار ما بودند و مطمئناً به مقوله‌ی ازدواج هم توجه جدی خواهند داشت که البته این تعامل و همکاری باید هدفمند پیش برود.
قاسمعلی برزمینی مدیر کل ورزش و جوانان گلستان هم با ارائه گزارشی از عملکرد ستاد هفته‌ی ازدواج گلستان گفت: برگزاری کلاس‌های مشاوره در فضای مجازی، تولید محتوا، تجلیل از خیرین حوزه‌ی ازدواج و تهیه جهیزیه برای نوعروسانی که خودشان و همسرشان شرایط مالی مناسبی ندارند بخشی از برنامه‌های این هفته بوده که تا امروز انجام گرفته است.
محمدعلی محمدی نیک رئیس دبیرخانه‌ی مجمع خیرین سلامت کشور هم از برگزاری جشنواره ی ملی ازدواج اقوام ایران زمین به میزبانی گلستان برای دومین سال پیاپی خبر داد و گفت: این جشنواره دوازدهم و سیزدهم مردادماه به صورت مجازی و با استفاده از ظرفیت رسانه‌ی ملی، فضای مجازی، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری برگزار می‌شود.
وی ادامه داد:مجمع خیرین ازدواج در 21 استان کشور تشکیل و مجمع ملی ازدواج هم با حضور سه گلستانی در کنار 7 نماینده از سایر استان‌ها شکل گرفته است.
شایان ذکر است: در حاشیه این نشست قاسم مارزلو سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان هم در گفت و گو با خبرنگاران گفت: خانه‌ای ازدواج، گلستان در بافت قدیمی شهر گرگان(خانه ی امیر لطیفی ها) افتتاح شد و زوجین جوان و خانواده‌های‌شان با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری در یک جمع حداقلی آغاز زندگی مشترک‌شان را در این این ایام فرخنده و مبارک جشن می‌گیرند.
خاطرنشان می‌شود در پایان این نشست با حضور استاندار گلستان از سند ازدواج جوانان رونمایی شد و از طرف حاج محمد شهرکی خیر نمونه‌ی گلستانی مبلغ صد میلیون تومان برای تهیه جهیزیه زوج‌های نیازمند تخصیص داده شد.

گزارش از: زهرا صفری

خبرنگار ترکمن نیوز

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز