امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

عید قربان گنبد 13 300x200 - نماز عید قربان در گلستان اقامه نمی‌شودترکمن نیوز: استاندار گلستان گفت: امسال با توجه به شرایط خاص شیوع ویروس کرونا، نماز عید قربان در مساجد و مصلی‌های گلستان اقامه نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  هادی حق شناس در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: موارد 21 گانه ستاد ملی کرونا در خصوص تعطیلی اماکن عمومی و محیط‌های شغلی و تفریحی در استان و شهرستان‌ها لازم‌الاجراست.
وی با بیان اینکه استان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد یادآور شد: از 14 بیمارستانی که بیماران مبتلا به کرونا در آنها بستری هستند در 10 بیمارستان با شرایط ثبات و در 4 بیمارستان با روند کاهشی مواجه هستیم.
حق شناس با اشاره به اهمیت هفته پیشرو در میزان شیوع ویروس کرونا، گفت: حضور مردم در تجمعات به مناسبت عید قربان و غدیرخم موجب استمرار شرایط قرمز استان می‌شود و امیدواریم شاهد همکاری همگانی در جهت عدم شکل‌گیری این تجمعات باشیم.
وی ادامه داد: اصل قربانی کردن ایرادی ندارد اما برگزاری نماز عید قربان و تجمعات ممنوع است.
استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 650 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند و 50 درصد ظرفیت تخت‌های icu اشتغال شده که رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی می‌تواند زمینه کاهشی تعداد بیماران را فراهم آورد.
حق‌شناس گفت: هدف از اعمال محدودیت‌ها کاهش روند شیوع بیماری است و رعایت موضوعات بهداشتی توسط مردم کمک شایانی به خروج استان از شرایط قرمز می کند.
وی در خصوص وضعیت کاری کارمندان نیز اظهار کرد: همچنان کارمندان می‌توانند به صورت یک سوم و دو سوم با اولویت مرخصی بانوان در محیط کار حاضر شوند.
لازم به ذکر است در این جلسه دانشگاه علوم پزشکی استان گزارشی از آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در گلستان ارائه کرد و پیرامون آن بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
گفتنی است فرمانداران سراسر استان از طریق ویدئو کنفرانس در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا مشارکت کردند.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :
برچسب ها :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز