امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    78601

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    10:37 | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

گنبدکاووس3 300x192 - رقابت نزدیک ۲ نامزد نمایندگی مجلس در غرب گلستانترکمن نیوز: باوجود محدودیت‌های اجتماعی ناشی از کرونا و فاصله چند ماهه از فضای انتخابات، رقابت ۲ نامزد نمایندگی مجلس یازدهم در غرب گلستان تشدید شده و طرفداران آنها را به تکاپوی بیشتر برای موفقیت در مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم وادار کرده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  پس از اعلام نتایج انتخابات مجلس یازدهم، تکلیف ۵ حوزه انتخابیه گلستان مشخص شد اما انتخاب نماینده مردم شهرهای غرب این استان شامل شهرهای کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان به مرحله دوم کشیده شد.

در پایان انتخابات دور اول عبدالجلال ایری ۲۱ هزار و ۱۸۳ رای و رجب محمدآبادی ۱۴ هزار و ۹۸۳ رای به دست آوردند و به دلیل کسب نکردن اکثریت آرا، بخت خود را برای رسیدن به کرسی بهارستان در ۲۱ شهریور امسال امتحان خواهند کرد.

قرار بود مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم ۲۹ فروردین امسال برگزار شود اما شیوع کرونا و تبعات ناشی از آن، زمان برگزاری این رویداد سیاسی را به تاخیر انداخت تا فرصت بیشتری را برای رایزنی و جلب رای شهروندان در اختیار نامزدها و طرفداران آن ها قرار دهد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند پارسال برگزار شده بود.

مشاهدات و بررسی میدانی خبرنگار ایرنا و اخبار واصله از منابع محلی نشان می دهد شور و مشارکت اگر چه به دلیل طولانی شدن فاصله زمانی ۲ انتخابات و مشکلات ناشی از شیوع کرونا فروکش کرده اما در بندرترکمن و گمیشان حس و هوای انتخابات بیش از ۲ شهر دیگر است و با شرایط کنونی، مشارکت مردم این مناطق در انتخابات پیش رو بیشتر خواهد بود؛ هر چند نباید از سهم و نقش تعیین کننده شهرهای کردکوی و بندرگز در تعیین نماینده به سادگی گذشت.

برگزاری جلسات محفلی، ارسال پیام در فضای مجازی از طرف هواداران و تماس تلفنی با ساکنان شهرهای غرب گلستان از طرف حامیان ۲ داوطلب راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم این حوزه انتخابیه آرام آرام در حال شکل گرفتن است.

اگر چه همانند انتخابات های پیشین توقع برپایی ستاد انتخاباتی و برگزاری نشست و میتینگ های تبلیغاتی به دلیل شیوع کرونا دور از ذهن است اما به نظر می رسد وجود این مشکلات عاملی در سرد فضای انتخابات نخواهد بود.

در همین پیوند معاون سیاسی استاندار گلستان در جلسه اخیر شورای اطلاع رسانی استان گفت: برای تعیین نماینده هفتم گلستان در خانه ملت آماده برگزاری انتخابات در ۲۱ شهریور آینده هستیم.

عبدالرضا چراغعلی افزود: داده های محلی حاکیست هر دو نامزد شانس پیروزی در انتخابات را دارند.

وی با یادآوری قرمز شدن شرایط برخی شهرستانهای گلستان ناشی از کرونا و احتمال تسری آن به سایر مناطق استان؛ گفت: در صورتیکه حوزه انتخابیه غرب گلستان به سبب کرونا در شهریور ماه با محدودیت بیشتری مواجه شود؛ تابع قانون و نظر وزارت کشور خواهیم بود.

درپایان برگزاری انتخابات دوم اسنفد پارسال، رمضانعلی سنگدوینی، غلامرضا منتظری از حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا، امان قلیچ شادمهر از حوزه انتخابیه گنبدکاووس، غلامعلی کوهساری از حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر، رحمت الله نوروزی از حوزه انتخابیه علی‌آبادکتول و رضا آریان پور از حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه راهی مجلس یازدهم شدند.

در حوزه انتخابیه کردکوی، بندرگز، گمیشان و بندرترکمن ۱۹۳ هزار و ۷۱۶ نفر واجد شرکت در انتخابات بودند که از این تعداد ۱۱۸ هزار و ۹۵۷ نفر معادل ۶۱.۴۱ درصد در انتخابات شرکت کردند.

از جمله نکات انتخابات مجلس یازدهم در گلستان رای نیاوردن هیچکدام از نمایندگان دوره دهم استان گلستان بود و به همین دلیل ترکیب نمایندگان مجلس این استان به طور کامل تغییر کرد.

استان گلستان با ۶ حوزه انتخابیه اصلی هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی شامل 2 نفر از حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا ، یک نفر از رامیان و آزادشهر، یک نفر علی‌آباد، یک نفر از کردکوی، بندرترکمن، گمیشان و بندرگز، یک نفر از گنبدکاووس و یک نفر از مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه دارد.

در انتخابات دوم اسفند پارسال ۱۲۹ کاندیدا برای کسب هفت کرسی در ۶ حوزه انتخابیه گلستان خود را معرض ارزیابی و انتخاب یک میلیون و ۳۳۰ هزار واجد شرایط رای دادن قرار دادند که ۷۱ هزار نفر از آنان رای اولی بودند.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز